Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SAKO key concept
#1
Jeg har en SAKO 75 model V, med Key Concept.
Jeg bruger aldrig låsen (Keu Concept)og vil gerne have et bagstykke til bundstykket uden lås. Er der nogen herinde, der ved hvor man kan købe et sådant.

Mvh Søren
Svar
#2
Normark burde kunne skaffe det, evt. gennem din lokale pusher.

Forvent ret lang leveringstid[xx(][V][Sad!][Sad]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Kjeldsen

Jeg har en SAKO 75 model V, med Key Concept.
Jeg bruger aldrig låsen (Keu Concept)og vil gerne have et bagstykke til bundstykket uden lås. Er der nogen herinde, der ved hvor man kan købe et sådant.

Mvh Søren



Er der nogen speciel grund til du ikke bruger låsen og ikke ønsker denne ekstra våben-sikkerhed... (er bare nysgerrig... det kunne jo være, der var teknisk bøvl med låsen eller lign.)

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Nej der har ikke været problemer med den. Jeg bruger bare aldrig låsen, da jeg ved at jeg vil smide nøglen væk øjeblikket efter, jeg har låst den [Big Grin]
Desuden syntes jeg, den er pænere uden låsen. Jeg kan godt se at det ikke er de store problemer jeg har, men det er begrundelsen[:I].
Svar
#5
Det sidder også på min 75'er og har aldrig brugt det, har aldrig tænkt på man kunne fjerne det.
Skriv lige hvad du finder ud af med bagstykket og hvad det koster.

Hilsen Steen
Svar
#6
Jeg må nok indrømme at Key-concept er noget af det eneste fra SAKO jeg ikke bryder mig om,jeg mener at det er noget unødvendigt teknik,ihvertfald her i DK,med de opbevaringskrav vi har til våben.
Sorry,jeg ved godt du ikke spurgte om vores mening til key concept,men alligevel........

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Ok jeg undersøger lige sagen og vender tilbage[Wink]
Svar
#8
Jeg syntes da ikke du skal undskylde, at sige din mening !
Jeg er nok SAKO fanatiker, men det er jo ikke alt der gror ind i himlen. Der er da flere ting der kunne laves anderledes/forberes !
Det er da kun hvis folk siger deres mening og kommer med deres erfaringer man kan finde ud af hvor (Hvis der er nogle) fejlene ligger [Big Grin]

Hilsen Steen
Svar
#9
Der er også 'key koncept' på min nyindkøbte Remington 7600, og da det ikke er noget jeg vil bruge, har jeg valgt at stille den i ulåst stand i skabet og kyle nøglen ad h... til (Altså nøglen til riflen [Wink])

Nå ja, det er nu kun et stykke bukket blik, og nemt at kopiere [^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#10
Så er den åndsvage lås udskiftet med et traditionelt bagstykke til bundstykket.
Man kan bestille delene via sin lokale forhandler. Prisen kan importøren ikke umiddelbart oplyse.

Jeg fik kontakt med en forhandler, der var villig til at bytte mit låsestykke ud med en uden lås, fra en riffel han havde i butikken. Prisen var en timeløn.

Prisen kan virke lidt høj, men det var ikke umiddelbart så let, da han først havde et par låse, hvor mit kit ikke passede i. Der er åbenbart forskel på konstruktionen af vises SAKO 75 No V låse.

Jeg så på et Amerikansk forum at de købte konverteringssættet hos beretta til 130$. Et konverterings kit består af slagstift, slagfjeder, "dorn" og bagstykke.
Så en timeløn er vel ikke så slemt for en bytter.

Det bedste af det hele. Riflen ser bare ufattelig meget bedre ud uden den lås.

Mvh Søren
.. nu uden key concept
Svar
#11
Hej,

har haft et par stykker med key consept og må godt nok sige at jeres bekymringer minder om bekymringen for at månen falder ned og rammer éen i hovedet under afsyngning af nationalsangen hoppende på éet ben på tværs af strøget i kbh..... come on[B)]

mht udseendet, tja det er jo som sagt objektivt. Men selvfølgelig når riflen kommer til at skyde væsentligt bedre så ok[Big Grin]

Helt ærligt...... jeg har haft mine rifler med under de mest mærkelige vejrforhold og har ALDRIG haft problemer med "Key Concept" låsen.
Har så selvfølgelig heller aldrig brugt Key Concept i praksis, men kan konstatere at den ikke generer på nogen tænkelig måde[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
[}Smile]kan du ikke smide et billed på.[Big Grin][}Smile]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#13
Gammeltoft:
Som jeg tidligere har skrevet, påstår jeg ikke, på nogen måde, at have oplevet problemer med Key Concept[Wink]. Jeg syntes bare ikke det ser godt ud på SAKO'en. Jeg ved også godt, at det er fuldstændigt idiotisk at give 500,- for at få fjernet en lille "dot" bag på bundstykket.[B)]
Men jeg kan ikke gøre for det - detaljerne betyder meget for mig, især naå man taler SAKO[V]

Mauser98:Var det mig der skulle smide et billede på, og af hvad?

Mvh Søren
Svar
#14
Skal det være så skal det være[Big Grin]
Man er vel autist[:o)]

Hvad så med den nye 85´er, der er vist ikke nogen "assy" nøgle[?][?][Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Nej det ser ud til, at de holder de rene linier på 85'eren. Det kan selvfølgelig være, de tager konceptet op senere igen. Jeg har dog på fornemmelsen, at nøgledimsen ikke har fået den helt varme modtagelse i USA - og noget tyder jo på, at USA betyder en del for SAKO (eks det nye skæftedesign[Wink].
Jeg har kun haft en enkelt 85'er i hånden og den virkede som en rigtig SAKO. Dog var tilpasningen mellem skæfte og metal ikke noget at råbe hurra for, men det kan jo være en børneygdom[Big Grin]

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)