Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
L. Espersen vil forbyde kraftige luftgeværer
#1
Har lige hørt i TV2 nyhederne Lene Espersen sige at hun er i gang med at stramme våbenloven, hvor hun vil forbyde de kraftige luftgeværer.

Gad vide hvad det næste bliver [:0]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
- totalforbud mod halvautomatiske rifler.
- forbud mod rifler i kaliber 50bmg
- forbud mod rifler der ligner militære våben (AI, TRG, Sauer3000 m.fl.)

Bare vent, det skal nok komme!!!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Har lige hørt i TV2 nyhederne Lene Espersen sige at hun er i gang med at stramme våbenloven, hvor hun vil forbyde de kraftige luftgeværer.

Gad vide hvad det næste bliver [:0]


Alle våben hvis enhedspatron er cellulose drevet[:o)]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#4
Ja de er sgu gale i hovedet.
Hørte diskussionen om peberspray, og hvorfor den ikke skulle tillades.

For så bruger forbryderen bare større våben.....

Altså ser vi nok snart overfald med kanoner og kampvogne, hvis peberspray tillades [Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Hvis de ikke må ligne militære våben, så ryger alle Mauser 98'ere vel også... Ligesom Enfield'er, M1917'ere, M1903'ere og andre af den type i original stand....
[Sad][xx(]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Tjaee det skyldes sikkert de fjolser der render rundt for at sætte sig selv i fokus, og her er jo muligheden kraftige lufgeværer hvad disse "ikke helt udvoksede" nemt kan komme i nærheden af og som samtidig ligner noget der er farligt.. og er farligt...
Så bla. en to**e for Frit Danmark optræde med en..

Et lovindgreb på rifler, der ligner militært udstyr det tror jeg også på kommer...

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#7
Så jagtloven strammes så luftgeværer skal have 200m/s til jagt, og våbenloven strammes så de ikke må have mere end 100m/s.... Er det der vi ender?

Eller bliver det en 14 joule regel som i Tyskland(eller er den kommet længere ned)?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Hvad er problemet ?Salg af kraftig luftvåben skal bare tilknyttes jagttenet.Længer er den jo ikke!

Fk.
Hilsen Lille

Svar
#9
Problemet er at Lene Espersen har sagt at kraftige luftgeværer helt skal forbydes og de har ikke noget at gøre nogen steder.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Hvad er problemet ?Salg af kraftig luftvåben skal bare tilknyttes jagttenet.Længer er den jo ikke!

Fk.



Hvad er problemet...the problem is called the " slippery slope of
gun laws by big brother"[V]

Mvh...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#11
Set herfra er flere af de kraftig(-ste) luftgeværer - definitionen lader vi stå åben, men jeg tænker i retninge 5,5mm og 'omkring de 200m/s (så kan vi en anden dag måle på joule) - betydeligt mere velegnet til jagt/regulering end til skiveskydning i haven.

At de fleste af os engang har haft stor glæde ved vores første luftgevær og gerne giver disse glæder videre (ser selv frem til at træne med mine egne knægte, når de er lidt større), tror jeg har en del med manges afstandtagen fra omtalen om mulig skærpet lovgivning på området at gøre. Følelser, snarere end rationale, synes i alle fald at præge argumenterne (og i flere omgange mangel på samme, a la "det er et skråplan" at forbyde visse våben). [B)]

Den teknologiske udvikling har givet os en ny type riffel, som bedst klassificeres sammen med cal.22 - kald det bare et salongevær uden krudt. Fint med mig; jeg kunne nok godt tænke mig ét engang; pris/ydelse er dog ikke så imponerende endnu (så hellere 22lr). [:p] De famøse luftgeværer skal naturligvis være tilgængelige for skytter, som ellers må håndtere våben med sådan energiudladning - enten til baneskydning eller jagt på småvildt. Men jeg falder ikke i svime over, at nazister, tosser, autonome m.fl. får lidt sværere ved at smutte hen i en butik og samle et relativt kraftigt våben op til ikke klart definerede formål. [Sad!]

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#12
Før våbenloven fra 1963(hvis jeg husker rigtigt) der kunne man frit købe og benytte salonrifler, så lidt er der da sket siden..... [Sad]

I 1981(Da jeg blev 18) registrede jeg en salonriffel min far havde haft liggende i knap 30 år, og det var ifølge den dengang gældende våbenlov lovligt. Så længe man havde haft riffelen fra før 1963 loven, og man ikke benyttede den, så behøvede den ikke være registreret.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)