Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uro i DJ og vigende opbakning til DJs formand...
#1
Hovedbestyrelsen i DJ er langt fra enige om forbundets kurs og der er ikke bred opbakning bag den nyvalgte formand Ole Roed Jakobsen. Flere mener, at duejagten blev afskaffet på et alt for spinkelt grundlag og er direkte uforstående overfor, hvorfor der bl.a. blev takket nej til udvidet sneppejagt, som tidligere omtalt her på forumet. Dertil er man langt fra tilfredse med den seneste tumult omkring direktørens afgang og formandens overtagelse af det administrative ror.

M.h.t. duejagten erkender modstanderne af formandens valgte håndtering af sagen blankt, at duejagten i september meget muligt kunne være tabt efter videre forhandlinger. Men det kastes der aldrig lys over, for beslutningen blev truffet på det foreliggende spinkle videnskabelige grundlag, fremfor at man udbad sig betænkningstid og videre forhandlinger, og som formanden selv har beskrevet det, så "fanger bordet", når der er givet håndslag i vildtforvaltningsrådet.

Det er - som flere debattører er nået frem til - et kraftigt tegn på intern uro, når interne oplysninger begynder at sive. Og når oplysningerne ikke bliver kommenterede eller afviste er det let som udenforstående at blive lidt mistænksom. Jeg ved ikke, om denne tomult reelt, som nogen har anført, er et "kupforsøg", hvor dele af forbundet forsøger at tilkæmpe sig mere magt for magtens skyld, eller om der er tale om en reel bekymring for, at DJs medlemmer ikke bliver repræsenteret på bedste vis med den nye formand ved forhandlingsbordet. Personligt hælder jeg - i modsætning til tidligere bestyrelsesmedlem Jørgen Damgaard - til den sidste udlægning, efter at have talt med nærstående kilder.

Flere peger på, at Ole Roed Jakobsen med den seneste "direktørfyring" og sin egen overtagelse af administrationen, har forvandlet sin egen rolle mere i retning af enevælde end nogensinde set i DJ og at den jagtfaglige ballast ikke rækker til at sidde som enerepræsentant for Danmarks jægere ved vildtforvaltningsrådets møder.

Jægerforbundet har ikke brug for mere uro. Men dette synes uundgåeligt, hvis ikke parterne kommer hinanden kraftigt i møde eller går hver til sit.

Jeg kan ikke forholde mig til interne magtkampe i den politiske ledelse af DJ. Jeg kan ikke skelne de "gode" fra de "onde". Men jeg kan forholde mig til de konkrete oplysninger, der er fremkommet bl.a. om forhandlinger af jagttiderne i VFR.
Min holdning til ændringen i duejagten har jeg redegjort for andetsteds og jeg synes naturligvis, at det er både vanvittigt og i strid med forbundets målsætning at takke nej til udvidet tid til bæredygtig jagt - i dette tilfælde på snepper. Hvad jeg derimod finder mest foruroligende er, at man har holdt disse væsentlige oplysninger tilbage for medlemmerne - velsagtens fordi man udmærket ved hvilken uro dette ville afstedkomme. Man har fra den nye ledelse haft meget travlt med at promovere sig på en ny bølge af åbenhed, men debutterer med at gøre det modsatte.

Jeg synes at såvel formanden som DJ som organisation er i fuld gang med at bygge videre på det ry for utroværdighed, som de fleste af os troede, var et overstået kapitel i forbindelse med det dramatiske systemskifte. Jeg håber, at man indser, at dette ikke er bæredygtigt og får rettet op på den dårlige start, der skulle have indvarslet nye og lysere tider.

En del har rejst spørgsmålstegn ved min "ret" til at videregive oplysninger omkring uroen i DJ uden kildeangivelse og der er blevet sat spørgsmålstegn ved, om jeg indgår i et komplot mod DJs formand.
Sagen er, at jeg har fået de pågældende oplysninger og af egen kraft fået dem bekræftede af tilstrækkeligt højtstående kilder. Jeg har også lovet ikke at videregive navne på mine kilder og det er et løfte, som jeg naturligvis tænkt mig at holde. På denne baggrund har jeg to valg: Jeg kan vælge at viderebringe oplysningerne, eller jeg kan vælge at lade være. Jeg kan ikke se, at dette forums brugere skulle have nogensomhelst interesse i ikke at få oplysningerne og derfor giver det sig selv, at de er blevet viderebragt. Om der eksisterer planer om et komplot mod DJs formand ved jeg ikke og det er ikke min opgave at sortere i informationer i den anledning.


[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
Uro i DJ og vigende opbakning til DJs formand... - af Høgh - 22-01-2007, 05:38 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)