Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
haglpatroner.
#1
Så på Holland & Holland hjemmeside der er et link til hull cartridige
patroner...men skyder de med bly? eller hvad er der i dem?
så der er nogle fine nogle 12-65 i 28 gram og pap..og nogle 50 grams heavy loods..til gæs fx..

Men syntes at patroner er overraskende billige i england
på Thomas Boss´s hjemmeside kan man købe 1000stk til jagt 12-65 28 grams for 170 pund=1800kr.

ville man skyde med noget alm amu kan det sikkert fås billigere.
Svar
#2
Øøøh, tak for de nyttige ( og banebrydende ) informationer...
Svar
#3
Mig bekendt er det stadig tilladt at bruge bly i England ??!!??
Er dog ikke sikker.

Men det er muligt at få skræddersyet patroner efter eget behov eller ønske - mener det kan lade sig gøre hos Holland&Holland.

Har spekuleret på at forhøre mig hos ELEY-fabrikken om hvad et parti patroner efter mine egne specifikationer ville koste. De kan i hvert fald gøre det.

Kunne være lidt blæret at møde op på flugtskydningsbanen, med helt specielle patroner med eget tryk på patron samt på pakken naturligvis.

Eller på fællesjagten.

Kunne godt bruge en tungt ladet og hurtig cal 12/70 bismuth jagtpatron, gerne med filtprop og ikke lukket med stjernecrimp.
Måske i hvid paphylster med sort stregtegning som viser en isbjørn. Kort sagt, en rigtig miljø-patron.

Kunne også godt bruge en god flygtskydningspatron.

Samme tryk/tegning på æskerne som på patronerne, måske med lidt personlig data.

[8D]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
hull catridgie laver dem også...se deres hjemmeside.
Kig under Holland & Holland.. de har link til deres side. hmm kan ikke se fidusen i en stor halgledning...så bliver rekylet jo også tilsvarende større. eller os bliver foranholdet meget langt..hvis dr samme mænge krudt..Tror man er bedst stillet med 28-32 gram..ligesom Lord ripon og Lord Whalsingham skød med.
Hvis det var godt nok til dem så er det også godt nok til os amatøre*s*
Eley Khynoch 12-65 pap. halg nr 4 1 1/8 onuce. årgang gammel...gg og pap lukning..så dur det...hehe..men ak må vi jo ik skyde med herhjemme.
Svar
#5
Ondsindede rygter vil også vide, at man kan få lavet egne patroner, hvor der f.eks. står "steel Shot". Hvad der er indeni er der jo ingen der ved før der bliver skåret hul [V].
Misforstå mig nu ikke. Jeg er absolut ikke tilhænger af bly. De 6-8 æsker blyhagls patroner jeg fik med i en handel blev pænt afleveret på politistationen. Det sker vist ikke ret tit, for de vidst ikke rigtig hvad de skulle gøre med dem [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
var det ikke gavnø baronen der lavede det nummer i blandt alle hans stunt?

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#7
kender flere hjemmelader der lader både bismut og steel om til noget andet...det er så mænd ik noget særsyn. har så gar hørt om nogen dr laver halg selv.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

hull catridgie laver dem også...se deres hjemmeside.
Kig under Holland & Holland.. de har link til deres side. hmm kan ikke se fidusen i en stor halgledning...så bliver rekylet jo også tilsvarende større. eller os bliver foranholdet meget langt..hvis dr samme mænge krudt..Tror man er bedst stillet med 28-32 gram..ligesom Lord ripon og Lord Whalsingham skød med.
Hvis det var godt nok til dem så er det også godt nok til os amatøre*s*
Eley Khynoch 12-65 pap. halg nr 4 1 1/8 onuce. årgang gammel...gg og pap lukning..så dur det...hehe..men ak må vi jo ik skyde med herhjemme.



Tja, har selv ofte skudt med meget tunge ladninger og med god succes.

Bruger normalt 32 og 36 gram, men går gerne op i 42 gram. Det rører mig ikke og de virker udemærket.

"For sjov" ladninger er eks Bachieri&Pellagri's TIPO 4 som kommer op i 56 gram. - og nogle andre jeg fik fra tyskland kom helt op i 66 gram.

SÅ er det sjov.... at se kammeraterne smække røven i muldvarpetuen.

Til jagt er det for eget vedkommende gerne 32-42 gram.
De virker fint for mig. Så kan de gamle englændere ellers rende rundt i deres ternede eller stribede plusfours alt det de vil.
Det virker åbenbart for dem.

Nu kan JRexA så lige give sit besyv med, men jeg er ikke en af de personer som lider specielt meget af rekylskræk.
Jeg kan måske ikke finde ud af at skyde, men nyder da at gøre forsøget - og hvis jeg er på hjemmebane mht jagtrevir, så kommer der lige så ofte noget med hjem, som andre skytter.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
tror gerne at 42 gram er effektivt..smil hmmm en 12-89 hvor gram bly kan der være i den? er det ikke det de skyder med i usa? må da være pænt god til gæs..eller en flok fede gråænder..hehe..
skyderen skal nok bare være pænt tung..ellers er det nok ik sjovt.
Svar
#10
Det er 12/89 jeg har haft op til 66 gram.

B&P TIPO 4 laves op til 56 gram. Det er dog vist 76mm.. det er længe siden jeg har skudt med dem.

Og jo, de er skam effektive - man skal dog ikke være rekylskræk.
For hvis man køber for billige patroner, har de måske haglene - men ikke hastigheden.

Hastigheden er ofte med i de dyrere patroner. Og rekyl'en sniger sig ind af bagdøren.

Amerikanerne bruger dem gerne til skudstærke fugle, som kalkuner.
Nu er det sjældent nødvendigt at bruge meget mere end 42 gram, ja eller 36 for den sags skyld.

Men der må da være behov - ja eller interesse for dem, idet flere firmaer laver dem.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

tror gerne at 42 gram er effektivt..smil hmmm en 12-89 hvor gram bly kan der være i den? er det ikke det de skyder med i usa? må da være pænt god til gæs..eller en flok fede gråænder..hehe..skyderen skal nok bare være pænt tung..ellers er det nok ik sjovt.



Glem nu de blyhagl ...[xx(]

Med store stålhagl, en stram trangboring og høj udgangshastighed, da vil en gås dø i knaldet på længere afstande end de fleste er i stand til at ramme sikkert.

Og holder du dig på de foreskrevne afstande, da er det næsten ligemeget hvad der er i haglbøssen ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)