Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indsamling til destruktiv test
#1
Indsamling til indkøb af rifler til destruktiv test.

Nyt kontonummer!!!
Reg nr: 6301
Kontonummer: 4061888

Gruppen af våbeninteresserede DRALF´er har i lang tid diskuteret våbensikkerhed, herunder begrebet passiv sikkerhed.

Som det er enhver bekendt har det været diskuteret herunder hvad der sker med skytten NÅR det af den ene eller anden grund går galt.
Specielt R93 har været diskuteret meget, hvorfor denne også vil indgå i testen sammen med så mange andre fabrikater som muligt.

Testresultaterne er foreningen DRALF´s ejendom og offentliggøres herigennem således at ethvert medlem har adgang til resultaterne.

Der har været spurgt hos forskellige leverandører/importører hvorvidt de skulle være interesserede i at deltage, eventuelt ved at levere et eller flere eksemplarer af deres respektive fabrikater til test. Svar afventes stadig.

Der er oprettet en konto i VTF/DRALF regi til formålet, hvor der kan indbetales bidrag til indsamlingen.

Det er selvfølgelig muligt at bidrage anonymt, dog skal det bemærkes at eventuel returnering af det indbetalte beløb ikke er mulig.
Eventuelt overskud vil gå til foreningen DRALF!

Spørgsmål til projektet kan stilles til undertegnede.

mvh
Indsamlingsformanden
Svar
#2
Så er de første indbetalinger begyndt at komme ind på kontoen!

mvh
Indsamlingsformanden
Svar
#3
Er det, som bidragyder, muligt at overvære testen?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Er det, som bidragyder, muligt at overvære testen?

Uffe



ER DU DA RIGTIG KLOG MAND!!!! Det er da alt for farligt - hvis altså den der du ved nok, osse kommer............

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Det er ikke muligt at deltage i selve testen.
Idéformændene udfører testen under overværelse af journalister og skribenter fra diverse ind- og udenlandske jagttidsskrifter.

Efter testen har fundet sted har hver enkelt bidragsyder adgang til materialet her på sitet.

De indsamlede midler vil blive anvendt til indkøb af våben hvorfor der efter testen ikke forventes at være midler til "omdeling" af materialet.

Hver enkelt bidragsyder kan på egen foranledning, efterfølgende bestille materialet til kostpris/forsendelse.
Oplysninger herom vil blive offentliggjort her.

mvh
Indsamlingsformanden
Svar
#6
Fair nok, men den skulle prøves [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Er det muligt at få en status på indsamlingen i ny og næ[Wink]
Svar
#8
Er det en test som denne her i tænker på.Dette er en kapitel fra en bog. Historien er den, at Szhultz & Larsen allerede først i 50erne indså nødvendigheden at en helt cylindrisk bolt som forudsætning for en perfekt låsegang. For at opnå dette valgte man at placere lukkeknasterne bagest på bolten, således at den under sin gang i låsestolen ikke blev udsat for friktion via disse. Rygtet går på, at bolten kan give efter (fjedre) for gastrykket, og derved give et for stort patronspillerum under affyringen. Årsagen skulle være den betragtelige afstand fra boltens forende til lukkeknasterne, set i relation til afstanden på en traditionel mauserlås. Det anerkendte amerikanske laboratorium H. P. White foretog nemlig en omfattende undersøgelse af Otterupriflens styrke. Man øgede gradvis ladningen i en 30-06er indtil hylsteret var fyldt, hvorefter man skiftede til en mere hurtigbrændende type, der jo yderlige forøger trykket. En magnum-patron opererer normalt med et tryk på max. 55000 psi, men ved den bevidste mishandling af våbnet opnåede man til sidst et tryk på 129000 psi. Hylstret var selvfølgelig flydt ud i alle retninger og klemt så hårdt fast, at bundstykkets håndtag bøjede under åbningen af låsen, men hylsteret revnede ikke. Der kan under disse tryk ikke have været tale om momentære forøgelser af patronspillerummet, idet hylstret øjeblikkelig ville være revnet. Laboratoriet slutter sin rapport med den kommentar, at denne enestående præstation skyldes boltens komplette og præcise understøttelse af patronen, samt at det er en demonstration af riflens kvalitet og styrke.
Lige til sidst. Det kunne være sjovt at se om den nye "Schultz & Larsen" som IGNORANTEN laver i Rask Mølle kan gøre det efter.
Svar
#9
Det kan den ![Wink]

Den "nye" har så tillige den fordel at den ikke er så forbandet sart overfor olie og/eller vand i kammeret og på patronen.
Den "gamle" er overordentlig sart herfor og kan give træfpunktsafvigelser på op til 30cm!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Jeg har to af de rigtige fra Otterup fabrikken. De problemer du omtaler har jeg aldrig været ude for. Selvom jeg har skudt mange
skud med dem.
Svar
#11
En ukendt indsamlingsformand med kun 5 poster har allerede modtaget de første bidrag ! Intet regnskab, ingen kasserer, ingen revisor, ingen kontakt fra fabrikanterne/agenterne/importørerne, ingen våben, ingen offentliggjort plan, ingen offentliggjort systematik i afprøvningen ? Det må være en spøg eller et spil på vor naivitet !

Kom igen den 1. april, hr. indsamlingsformand !
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by PHN

En ukendt indsamlingsformand med kun 5 poster har allerede modtaget de første bidrag ! Intet regnskab, ingen kasserer, ingen revisor, ingen kontakt fra fabrikanterne/agenterne/importørerne, ingen våben, ingen offentliggjort plan, ingen offentliggjort systematik i afprøvningen ? Det må være en spøg eller et spil på vor naivitet !

Kom igen den 1. april, hr. indsamlingsformand !



[:o)][:o)][:o)][:o)] Hej PHN..
Nu sidder jeg med røde øre [:I] selv om jeg har Bl...r synes jeg det var en god ide at afprøve den..
Og donerede uden at tænke den tanke Indsamlingsformand Hvem Fa...n er det [}Smile] Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#13
Hej igen,

har selv haft en del forskellige af dem fra "den gamle fabrik" og har ved selvsyn set hvad der sker i disse tilfælde.
I sammenhængen kan det godt lyde banalt men i de situationer jeg personligt oplever på jagt, så har jeg nu slutteligt valgt dem fra.

Men jeg må give at det generelt er nogle virkeligt pæne våben med et til tider veltilpasset skæfte.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by PHN

En ukendt indsamlingsformand med kun 5 poster har allerede modtaget de første bidrag ! Intet regnskab, ingen kasserer, ingen revisor, ingen kontakt fra fabrikanterne/agenterne/importørerne, ingen våben, ingen offentliggjort plan, ingen offentliggjort systematik i afprøvningen ? Det må være en spøg eller et spil på vor naivitet !

Kom igen den 1. april, hr. indsamlingsformand !



Rooooolig nu. Jeg ved, at der arbejdes på sagen. Projektet er skam 100% seriøst. Ellers havde moderator ikke fundet sig i denne tråd.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Citat:quote:

En ukendt indsamlingsformand med kun 5 poster har allerede modtaget de første bidrag ! Intet regnskab, ingen kasserer, ingen revisor, ingen kontakt fra fabrikanterne/agenterne/importørerne, ingen våben, ingen offentliggjort plan, ingen offentliggjort systematik i afprøvningen ? Det må være en spøg eller et spil på vor naivitet !



Kære PHN,
da hverken du eller andre er tvunget ud i det her er der absolut ingen grund til en så udprægen negativ holdning?
At du måske ikke finder det interessant at deltage er dit frie valg!
Derfor forventer vi i testgruppen at du friholder tråden fra yderligere negative opstød!

Der vil inden for overskuelig fremtid blive offentliggjort et test oplæg så at sige.

I foreningen DRALF eksisterer der både kasserer og formænd!!!

Af naturlige årsager ønsker ingen af de implicerede formænd p.t. at give deres identitet til kende, hvorfor du må stole på sagens oprigtighed idet tråden er oprettet med moderatorens kendskab, af eksisterende brugere!!

mvh
Indsamlingsformanden
Svar
#16
Jeg er ikke negativ, blot forundret over at der allerede er indbetalt penge til et projekt, der er så løst defineret, programsat og solgt (til medlemmerne). Det går stærkt mod mine instinkter, jeg er vant til at se varen, føle på den og se sælgeren i øjnene, inden jeg betaler - alternativt at se en plan, så jeg ved, hvad jeg betaler til. Jeg troede helt reelt, der var tale om en spøg.

Med Høghs garanti tror jeg på seriøsiteten og ser frem til en rigtig præsentation af sagen.
Svar
#17
Mht planlægning af testen vil gruppen i det omfang det er fornuftigt, offentliggøre indholdet under "members only" idet vi ikke er de eneste der er iagttager indledningen til testen. Vi ønsker således ikke utidig indblanden fra uvedkommende "endnu"[Wink]

At nogen således ikke kan "se varen" må de acceptere hvis de vil med på vognen.

Mht troværdigheden så er der kun at gentage "dette foregår med MODERATORENS accept samt af en gruppe af eksisterende brugere".
Vælger folk at de ikke vil deltage på de vilkår er det naturligvis den enkeltes frie valg!

mvh
Indsamlingsformanden
Svar
#18
gamefair har en B.....offroad til salg på udsalg. til 9 kilo...det får i ikke billigere....kunne være at de herre fra butikken vil se testen*s*
Ellers ring til jægerforbundet de vil sikkert give et klækkeligt tilskud til sådan en test det plejer de jo at gøre.
Svar
#19
Citat:quote:

jeg er vant til at se varen, føle på den og se sælgeren i øjnene, inden jeg betaler


Kylling !
Det er da fedt, at nogen gør noget ved det istedet for bare at kaste mudder fra hver sin grøft. Der er meget at vinde ved at få realiteter ind i diskussionen, og man er jo ikke forpligtet til at satse mere end man kan tåle at miste hvis der nu ikke skulle komme noget ud af det.

set i forhold til at en rifffel nemt smutter på den anden side af 20.000 før man har det hele med, så er det sq da billigt at smide et par hundredekronesedler efter dette projekt til støtte for beslutningen om næste riffelkøb. Hvem ved ? måske resulterer det i at jeg simpelthen må have en Bl***r næste gang ( men jeg tvivler).

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
Hej.
Er det snart muligt at se hvor meget der er kommet ind ? og om vi skal til lommerne igen nu hvor vi har fundet ud af vi ikke bliver taget ved næsen [Big Grin]
Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)