Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vixen
#1
hej er der nogler herinde der skulle ligge inde med nogle billeder af sako vixen?? og EVT noget info om den. den bliver jo nævnt en del gange herinde. jeg kan ikke huske jeg set en. det vil også hjælpe på min ikke eksisterende viden om sako[Big Grin]. på forhånd tak for hjælpen..
EAGLE1
Svar
#2
N.P Nielsen har en: http://www.npnielsen.dk/salg_af_vaaben.htm

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
er vixen en så fantastisk riffel..som mange påstår.. både i og uden for VTF???

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#4
Mauser98k,du kan da ikke leve uden én.

Skyder fantastisk med stort set al ammo (normalt dog ikke over ca. 55 grs kugler), nul rekyl, flad kuglebane, ikke særlig tung, godt aftræk, ringe kødødelæggelse, billig at genlade til. Efter min ringe mening perfekt op til råvildt størelse, når man holder sig fra uforsvarlige skud gennem vegetation eller for lange hold (hvilket vel i øvrigt altid bør være gældende!).

Anders
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#5
hvordan er låsegangen på sådan en svend. forudsat den selfølgelig ikke er slidt???

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#6
har også læst et eller andet sted, at den bliver brugt meget på grønland. er den meget stabil når der fryser meget eller hvad?[^]

EAGLE1
EAGLE1
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

har også læst et eller andet sted, at den bliver brugt meget på grønland. er den meget stabil når der fryser meget eller hvad?[^]

EAGLE1



Grønlændere [:o)] kan ikke fordrage rekyl. De bruger helst salonriflen.Jeg kender en der har et isbjørnekranie med flere buler efter træf med en salonriffel.
De kalder også enhver riffel af lille kaliber for SAKO.

JPL
JPL
Svar
#8
Her lidt billeder af en A1 - som også i folkemunde kaldes Vixen, selvom det er modellen efter.

http://www.arsenalet.com/auction/Item.aspx?ID=145

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Er der nogen der ved om aftrækker bøjle / magasin hus fra en A1 eller Vixen passer på den gamle L46 ?
MVH
Henrik
Svar
#10
hvordan er låsegangen på sådan en svend. forudsat den selfølgelig ikke er slidt???EAGLE1

Vixen har jo en lås á'la Mauser design - så den skulle vel være acceptabel for dig. Den fungerer fint, er let at adskille, yderst robust - også når det er koldt, men har vel ikke Tikkaens silkebløde gang.

mvh
Anders
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#11
jamen mange tak[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

EAGLE1
EAGLE1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)