Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gravjagt med hund
#1
Er der nogle der har erfaring med at bruge en king Charles cavalier spaniel til at gå i kunstgrav, er den skrap nok til det?[:o)]
Svar
#2
tvivler meget på at den vil du i et 7 eller 8 tommer rør
PS: mente du det i alvor[?]
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Det er så besværligt at grave ræven ud, når den er død i graven....... af grin [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Følgende er sakset fra klubbens hjemmeside:
Citat:quote:

I det 15. århundrede omtales den som den lille spaniel, "som skal tage lopperne og lusene fra damerne".


I tidernes morgen var det vistnok en god lille jagthund (fuglevildt),det har den nok glemt.
Meeen rovvildt,- som Høgh skriver, du risikerer at ræven dør af grin og i værste fald dør hunden af skræk.
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#5
Helt alvorligt har jeg selv overvejet sådan et bette kræ som jagthund. Den ville nemlig være et fint kompromis mellem min kærestes ønske om en "lille sød hund" og mit behov for en jagthund. Men ind til videre er planen dog henlagt.

Skulle jeg gå videre med det skal jeg nok berette om det i detaljer (op og ned af stolper!).

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#6
halløj
hvis dine tendenser er i den retning, hvad så med at kikke på en af de små FT cockere. de fleste jeg har set virkede ganske godt på jagt.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Hemingway

Helt alvorligt har jeg selv overvejet sådan et bette kræ som jagthund. Den ville nemlig være et fint kompromis mellem min kærestes ønske om en "lille sød hund" og mit behov for en jagthund. Men ind til videre er planen dog henlagt.

Skulle jeg gå videre med det skal jeg nok berette om det i detaljer (op og ned af stolper!).

Mvh Thomas



Hej Ernest
Du skal da have en Jack Russell Terrier. Jeg klarer alt fra grav
til topfugljagt, samt at underholde resten af familien [Big Grin]

Hilsen Kvik på 9 år
"Once upon a time in the West"
Svar
#8
Hej WSM

Min far har faktisk en Jack Russell Terrier ca. 8 år gammel ved navn Kvik...!! Den er hans et og alt og den viger ikke fra hans side.

Men desværre er Jack Russell Terrier jo som de nu er - det vil søde og kære 99% af tiden og så lige 1% hysterisk psykopatiske. Det er de sidste 1 % der bekymrerer mig. Derfor bliver det aldrig en Jack Russell Terrier hos os. Så skal jeg ihvertfald have konen skiftet ud først [Wink]

Men det er helt rigtigt at Jack Russell Terrieren har fine jagtegenskaber.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#9
På hvilken måde er den hys. og psy. ?????

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#10
@WSM
Som i bider først og spørg bagefter hvis den føler smerte eller bliver overrasket/forskrækket. Jeg skal indsparke at den pågældende hund IKKE er belvet mishandlet eller skadet på anden vis.

Mit indtryk er at JRTer er lettere utilregnelige. Hvordan er din?

Personligt er jeg mere til retriever... Et helt andet gemyt.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#11
Det er en skam at du har haft dårlige oplevelser med denne hund.
Alle hunde har vel en brist, nogen menneskeskabte og andre genetiske.
Du skriver at du er mere til retrievere. Kan den bruges til gravjagt?
Selvom du kunne skalere den ned til 8 kg er jeg ikke sikker på at den
ville i grav.
Jeg har 3 børn, 5-11 år, og Kvik siger fra med det samme med et nab,
hvis noget ikke huer den. Det kan jeg bedre li` end en hund der aldrig
gør noget og finder sig i alt, for så efter mange år måske at eksplodere.
Ved min egen Kvik skal jeg huske ikke at lade gå-snoren ligge frit
fremme, alt jagttøj, våben eller dele skal være uden for dens vogter-
radius, foder er den ligeglad med, og dens kurv er dens fristed.
Hvis disse ting er opfyldt, er alt OK!!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#12
Hej WSM

Mht. til retrieveres evner som gravhunde har du ganske ret - de ikke videre velegnede (måske med masser af vaseline!). Min kommentar omkring den/de racer var af mere generel karakter. Jeg havde ikke nogen ambition om at anvende dem til gravjagt...

Jeg tror faktisk at din og min fars JRTer er relativt ens af gemyt. Og min pointe er netop at jeg ikke bryder mig om deres sind og adfærd. Når det er sagt er jeg slet ikke blinde for deres gode egenskaber: selvstændighed, fasthed over for rovvildt, charme (!) og alsidighed (find selv på mere).

Men det er ikke en hund for alle... og slet ikke for mig.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)