Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvine grænsen i Sverige??
#1
Hej

Hvor langt nordpå i Sverige findes der en stabil bestand af vildsvin i dag - Her er nogle byer, jeg lige kan huske

Jönköbing?
Mariestad?
Karlstad?

Findes der en naturlig grænse (snedybe/temperatur m.v.) for hvor langt nordpå man forventer at vildsvin vil kunne udbrede sig i Sverige over tid?

Mvh.
Jørgen
Svar
#2
Vildsvin har forlængst passeret Stockholm. De er følsomme overfor langvarige snedybder over 50 cm og i de store skovområder i det centrale, vestlige og nordlige sverige sætter fødeknapheden sine naturlige grænser. Til gengæld er der fortsat grobund for en bestandstilvækst der ikke mindst skyldes, at svenske jægere generelt er nogle år om at lære sig effektiv vildsvinejagt efterhånden som svinene dukker op i deres lokalområde.

De er også på vej ind i det sydlige Norge, hvor betingelserne er OK for dem. Sjælland er dermed hastigt på vej til at blive nordeuropas største landområde UDEN vildsvin [V] - kun overgået (en lille smule) af de britiske øer

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Takker!!

/Jørgen
Svar
#4
Jeg skal en tur til Ystad eller ca 65 km derfra hvor der skulle være svin, der er skudt 25 stk i efteråret 2006. skal afsted i april og skal nok smide et par fotos ind hvis de er der.
KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#5
Hej Igen

Så fik jeg lavet lidt researce på turen hjem fra årets skiferie i Sverige.

Ca. 30 km nord for Sälen så vi 2 stykker

[Image: Vildsv_1_2007108.jpg]

Og der er tydeligvis flere på vej [Big Grin][Big Grin]
[Image: vild_sv_2_mm_2007112.jpg]

Mvh.

Jørgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)