Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvordan får jeg kragerne til at gå i fælden?
#1
Hej,

Jeg har bygget et par kragefælder, to med to fangrum hvor låger smækker op, og en rigtig stor med 5 fangrum hvor lågerne falder ned. Men jeg kan ikke få kragerne til at gå i dem, jeg har dog fanget tre skovskader i den ene af de små, men intet i de to andre. Så jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg får dem til at gå i?

Jonas

Ps. Alle skader blev lukket ud med det samme.
Svar
#2
Brug Æg som lokkemad!!

Krager KAN IKKE lade æg ligge. Og de kan se dem ovre fra næste kommune!

Sørg for at fælderne står et godt stykke fra hvor der færdes mennesker! ellers tør kragerne ikke hoppe i!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hej dravis,

De er skam proppet med æg de fælder, der ligger 2-3 i hvert rum plus jeg har smadret 4-5 stykker uden for fælderne, men der sker intet. Jeg har før smidt fasaner og ænder, hvor bryst og lår er skåret af, oppe på marken, og det hopper de på uden tøven. Ville det være mere effektivt at bruge sådanne ådsler i stedet for, eller skal jeg prøve at flytte fælden?

Jonas
Svar
#4
Så er fælderne uden tvivl forkert placeret eller de bliver "besøgt" af mennesker for ofte, det kan kragerne nemlig også se ovre fra nabokommunen!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Så tror jeg at jeg flytter den ned hvor den lille stod før i tiden (den der tog tre skader) der kan jeg nemlig se den fra vores køkkenvindue [Big Grin]

Grunden til at jeg havde stillet den i vores nyplantning var at jeg tit ser kragerne deroppe, så det ville jo være logisk at den skulle stå der hvor kragerne var.

Tak for hjælpen dravis, nu må jeg hjem og flytte den.

Jonas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)