Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RCBS Chucker vs. Lee Challenger.
#1
Hejsa

Jeg ser at ‚Blackbird’ har lidt problemer med sine 30.06 hylstre
og at der bla. bliver svaret at man har hørt om problemer med Lee’s presser.

Jeg kunne godt tænke mig og høre om der er nogen, der har oplevet at de ikke
lader patroner ordenligt.

Jeg ved at der er stor forskel i kvaliteten på de to presser, men jeg har selv været
ganske tilfreds med min Lee Challenger presse.

Da jeg havde fået mit ladebevis og skulle til at købe udstyr var pengene ikke de store.

Et RCBS kit var der ikke til, så jeg måtte ’nøjes’ med et Lee Anniversary kit.
Jeg har til dato ladet mere en 1000 stk. 30.06 patroner med det kit uden at opleve problemer.

Jeg har da mulighed for at bruge RCBS Rock Chucker også, da jeg har 8 forskellige presser
monteret på et demo bord. Og er da helt enig at Rock Chucker’en er meget lækre og lade med

Men når man nu ikke har de penge et RCBS kit koster, hvorfor så ikke starte i det små med et
Lee Anniversary kit til 1000,00 og så senere udbygge dette ?

Jeg har snakket med flere amerikanere og mange af dem sværger til Lee.

Og snakker vi nu om den ultimative presse, skal vi så egentlig ikke over og snakke Redding ?

Min interesse i spørgsmålet er at jeg gerne vil rådgive ny genladnings nørder ,
der køber udstyr af mig korrekt, både m.h.t. kvalitet,
men også set på hvad ens pengepung nu tillader.

Lad os så få en ordentlig religionskrig i gang [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Jeg har ladet alt på en Lee Challenger. Min mest præcise ladninger
in ,222Rem til .416Rigby, så hvis man ikke kan bruge en billige presse som Lee, er der nok osse en sandsynlighed for at man heller ikke lade patroner overhovedet!. Jeg lader mine patroner een ad gangen, men der selvfølgelig en fordel hvis man skal lade mange, at man har en presse hvor der er nogle "options" som kan fremme ekspeditionen. Jeg vil osse tro at man kan "bulletswage" eller pressestøbe blykugler på en RCBS Rockchuker, det kan man IKKE på min billige LEE. Men hvis det er bare om at lade patroner i alt admindelighed er der ikke meget forskel på en dyr eller billig!!

one planet, one gun.
Svar
#3
jeg har ladet en del patroner på en af de billige Lee...
og har ikke haft de store problemer... men jeg savnede lidt det at have føling med hvad der skete under sizingen...

så jeg skiftede til en rockchuker...
der er en form for "overcam" på, så det sidste stykke hvor der skal sizes, er der en meget god og ensartet føling med hvad der foregår...
jeg sværger til RCBS'en idag, men det er ikke ensbetydende med at Lee er dårligere... den er faktisk super til at sætte hængfætter i med...

som nævnt i et (mange) tidligere indlæg, så får man hvad man betaler for...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Der er jo så også lige det at RCBS pressen kan bruges til haglpatroner når man fjerner bøsningen. Har selv haft en Lee Challenger presse tilbage i firserne, og den virkede upåklageligt, men så fik havesygen overhånd [xx(]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar
#5
Jeg kan anbefale en Lee Classic Cast presse i støbejern, og jeg har faktisk på fornemmeren at der snart er en til salg via forummet, ydermere vil den på det tidspunkt ikke have nået at lade mere end 5-10 patroner.

[Wink]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
hej krigere
jeg har ladet med en lee.c presse
og lee. 1000 til 38 og 9mm
men fornyligt købte jeg en rcbs brugt
i den har jeg sat hornady lock-n-load
det er en af de fedeste opfindelser der er lavet i
nyere tid hvis man lader mange forskellige cal.
der skal ikke først justeres die
af die`s bruger jeg for det meste lee.deluxe for der får du
neck sizer med til en billig pris (snak med rex http://www.gunsandpowder.dk)
hilsen hatting

Be aware of the man with only one riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
Jeg kan så fortælle at Challenge pressen er frifundet for denne gang...men efter at ha´prøvet Rockeren, sååååå er der godt nok meget stor forskel[:p]
Gad vide hvad en Lee Classic Cast Press koster her på øen[?][8D]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#8
Jeg startede med Mugges aflagte LEE Challanger, men efterhånden kom der mere og mere slør i den.
Så gik jeg igang med at lave en selv og det blev selvfølgelig en kopi af LEE i værktøjsstål - uopslidelig.
Har osse lavet powdertrickleren.
Som gænghætte isætter bruger jeg osse LEE. Fik et anfald af havesyge og købte en RCBS gænghætteisætter, men den fungerer ikke nær så godt som LEE.[Sad!] Fik osse det problem med RCBS at stemplet var for kort, hvilket resulterede i nogle mystiske klikkere.[xx(] Jeg havde glemt grundreglerne og ikke kontrolleret at gænghætterne var presset i bund.

[Image: AUT_0029.jpg]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
WOOW WOOW M@X

Den er F...... flot, hvad koster sådan en MAX RUCKCHUCKER[^]
En sådan en er uundværlig for en Autist med havesyge.

Claus the Dane [8D]

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#10
ØØØØØ M@X hvad er det for et hylster du er ved at genlade på bordet
20 mm maskinkanon ??

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#11
Det er fandme iorden Max...en rigtig autist åbenbart ikke bare genlader selv, nej han laver da bare den fede ladepresse selv [:p]. Respekt !!!

Steen S
Svar
#12
Hej Max,
her kipper jeg også med flaget. Det er en presse med sjæl.

mvh. johannes
Svar
#13
Det er en presse jeg har lavet for ca. 10 år siden og jeg laver ikke flere da min tid er for kort.
Claus - ja det er et 20mm hylster som jeg har samlet op på en Sydafrikansk skydebane. Foruden hylstre flød det osse med andre spændende ting.

Her er der sidste billede af Mugge lige inden han blev handicappet.[V][Image: IMG_0323.jpg]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)