Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
flov at være dansker
#1
ok jeg har brug for afløb over nyhederne idag

nu har der været talt om ham urmageren som skød efter tyve i afmagt i flere uger

jeg ved godt det ikke er tilladt at skyde efter folk ligeledes med illegalt våben og disse ting tager jeg skarpt afstand fre
men det kunne ligesågodt være en af os som forsvare vores familie med lovligt registereret jagt våben eller baseball bat
jeg vil gå langt - meget langt for at forsvare min familie
og det forventer jeg af alle, ellers mener jeg ikke at man er en rigtig familie far

nu høre jeg at en af tyvene nu søger erstatning for svie & smerte, tabt arbejdsevne og med mere[}Smile][}Smile][}Smile][}Smile][}Smile] nu kan det krafts**************** være nok

en ting at ordensmagten ikke vil møde op når der bliver ringet og meddelt at de bliver skudt på og så nu høre man at en person tager sagen i egenhånd og stoppe en ugerning.

Hvad er det for et samfund vi har ..... som styres af kriminelle og tyve

2 år tilbage havde min kammerat et indbrud i hans aflåst garage

som resulterede at 2 indbrudstyve blev skambidt af hans jagthund(goldenretriever) og en hund der måtte aflives på grund af slag.
han komme hjem og finder hans hund slået tilblods og blod i garagen og uden for
Som en lovlydig borger kontakter han politiet og de finder gerningsmændene på hospitalet.[8)]

resultat på alt det

Tyvene bliver ikke dømt men min kammerat får en kegelig bøde for ikke at have et skilt der skriver Hunden bider hvad f*****n ligner det her[}Smile]

nu er vi nød til at fortælle vores regering/ ordentmagt at nu er det nok inden vi selv render ind i en "ugerning" [}Smile]

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#2
jeg undskylder for dette indslag som ikke høre under VTF

man kan nogle gange føler jeg at det er blevet en politi stat som skal styre den menige borger og give kriminelle frit slag

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#3
Jeg kan ikke se at du har noget at undskylde...

Under off topics er faktisk hvadsomhelst tilladt...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
næe Lynge, undskyldningen burde nok komme fra anden side.

jeg tror at du udtrykker holdningen hos mange "alm" danskere, men at komme igennem hos de frelste meninger er ikke let
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Det kan være frustrerende...

Den første lejlighed jeg boede i, da jeg i midten af firserne flyttede hjemmefra, var plaget af indbrud.

Først et indbrud, hvor de rendte med alt af værdi. Præcist et år efter - stort set på dato - var de der igen. Begge gange ved højlys dag!

Et år efter det andet indbrud var de der igen - men denne gang var jeg hjemme, så da de begyndte at brække i vindueskarmen (denne gang om natten) tændte jeg lyset udenfor og løb ud, men de nåede væk inden jeg så hvem de var....De følgende 14 dage forsøgte de 4 gange mellem kl. 2 og 3 om natten at komme ind mens jeg lå i min seng. Behøver jeg at fortælle, at jeg havde en ordentlig knortekølle under sengen?[Sad!]

Jeg trænede i en lokal sportsklub med en politimand, som sagde, at selv om jeg følte mig truet, f.eks. hvis jeg vågnede forskrækket med en indbrudstyv i soveværelset bukket ned over mig med en skruetrækker i hånden, ja så ville jeg blive dømt for vold, hvis jeg slog ham... for den slags skidtknægte var de første til at råbe op, hvis de fik et par på kassen...

Jeg flyttede i stedet for at tage chancen som køllesvinger.
Surt, men nogen gange kan omkostningerne ved at få afløb for frustrationerne være for høje.[V]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by lynge
jeg ved godt det ikke er tilladt at skyde efter folk ligeledes med illegalt våben og disse ting tager jeg skarpt afstand fre
men det kunne ligesågodt være en af os som forsvare vores familie med lovligt registereret jagt våben eller baseball bat
jeg vil gå langt - meget langt for at forsvare min familie
og det forventer jeg af alle, ellers mener jeg ikke at man er en rigtig familie far


I den situation tror jeg nu nok også at du vil tage din "straf" uden at blinke. Du vil måske endda synes at det var billigt sluppet for at ondulere sådan et par svinepelse..
Din familie er jo stadig i live og det er da hovedsagen. Så blæs da på den smule "straf". [}Smile]

JPL
JPL
Svar
#7
Citat:quote:

Så blæs da på den smule "straf".

For en jæger eller sportsskytte er der desværre ikke noget der hedder "en smule straf"[Sad!]
Svar
#8
Næh, jeg har også på fornemmelsen at man bliver desarmeret[}Smile]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Næh, jeg har også på fornemmelsen at man bliver desarmeret[}Smile]


Det var ihvetfald, hvad jeg fik at vide i min lokale våbenpusher, da jeg stod og savlede over en skyder. Den havde de i kommision for en kunde, der havde været i værtshusslagsmål. Senere har jeg snakket med min lokale våben-politimand om det, og han sagde, at han så meget alvorligt på folk der havde bevist at de ikke kunne styre deres temperament.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Det taler bare for(som jeg selv hørte det fra en fangevogter i nordjylland), at når man endelig forsvarer sig i eget hjem - så bør man sørge for at indbrudstyven/overfaldsmanden ender i livløs stand..

Hva end våben (kniv, kølle eller noget) var noget han selv havde med eller tog fra huset, og man fik fravristet ham det.

Den tankegang kan jeg nu godt forestille mig.

Vedr. Urmageren.

Tja, hvis han egentlig havde et problem, kan der stadig tages andre midler i brug - før man går ud og køber et uregistreret våben til "personligt forsvar".

Hvis man føler sig truet eller udsat - og man straks griber til våben, mener jeg ... There's something rotten in the state of Denmark.

Jeg er bestemt ikke tilhænger af at man griber til våben i forsvar, men vil nu nok indrømme - at de da er rare at have.

Jeg har dog ikke indløst jagttegnet i år og sidste år - har to Krag Jørgensen rifler, salonriffel med lyddæmper og flere haglvåben stående og en større mængde ammunition til hagl og riffel, ligeledes uden tilladelse.
(Hvilket er lovligt her.. hehe - ingen jagttegn eller tilladelse påkrævet - overhovedet. Man køber hvad man syntes)

Har kun lovlige våben.

Er dog lidt skuffet over at høre, at indbrudstyve beskyttes i sådan en grad.
Men er dog ikke overrasket.

Det ses ofte i brødrelandet.

Overthere - ville en indbrudstyv hoppe ind gennem et vindue på 1.sal, så han kravlede op på et tag-udhæng, med det resultat, at da han kom op på taget, braste han gennem et ovenlysvindue og ned i køkkenet.
Her landede han på det store massive bord ved komfuret og landede på en kniv som lå på bordet - det gav ham en flænge i låret og massivt blodtab.

Han sagsøgte familien i huset for at have bragt hans liv i fare (kniven på bordet) og vandt 1.2 million dollars i erstatning.

Personligt mener jeg at urmageren skal sigtes/dømmes efter våbenloven for besiddelse af ulovligt våben og ammunition.
Våbenloven skal vi alle værne om og sørge for forbliver i sin helhed som den er i dag.

Mht hans forsvar, ja så hælder jeg lidt til at han jo blev truet med en attrap og frygtede for sit liv - og tog de midler i brug som han så fornødent. (tilfældigvis et ulovligt våben).

Dog mener jeg at røverne burde være dækket af deres egen "arbejdsforsikring" - de ved de gør noget ulovligt, de ved at der er ricici i deres forehavende og nogen kan modsætte sig eller forsøge at skade dem m.v.

De skal ikke have erstatning eller tab af arbejdsfortjeneste eller noget.

Men ok, hvis de kan forevise en liste over hvad de tidligere har stjålet med dato og værdi m.v. - så kan man da ekstrapolere, men også dømme dem for tidligere forhold. Det må være den måde man opgør "tabt arbejdsfortjeneste - og hvis det er arbejdsfortjeneste, (tolkes vel som egentlig "løn"), ja så må Skattevæsnet på banen også.

Så falder punktet "Tabt arbejdsfortjeneste" ligesom på gulvet.

Det samme for "Svie & Smerte" - for de har påført ham 3 gange så meget, idet de var tre overfaldsmænd.. plus det løse for at være bevæbnet og fremført sig truende.

Alt i alt må det så ende med at DE betaler URMAGEREN...

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by lynge

ok jeg har brug for afløb over nyhederne idag

nu har der været talt om ham urmageren som skød efter tyve i afmagt i flere uger

jeg ved godt det ikke er tilladt at skyde efter folk ligeledes med illegalt våben og disse ting tager jeg skarpt afstand fre
men det kunne ligesågodt være en af os som forsvare vores familie med lovligt registereret jagt våben eller baseball bat
jeg vil gå langt - meget langt for at forsvare min familie
og det forventer jeg af alle, ellers mener jeg ikke at man er en rigtig familie far

nu høre jeg at en af tyvene nu søger erstatning for svie & smerte, tabt arbejdsevne og med mere[}Smile][}Smile][}Smile][}Smile][}Smile] nu kan det krafts**************** være nok

en ting at ordensmagten ikke vil møde op når der bliver ringet og meddelt at de bliver skudt på og så nu høre man at en person tager sagen i egenhånd og stoppe en ugerning.

Hvad er det for et samfund vi har ..... som styres af kriminelle og tyve

2 år tilbage havde min kammerat et indbrud i hans aflåst garage

som resulterede at 2 indbrudstyve blev skambidt af hans jagthund(goldenretriever) og en hund der måtte aflives på grund af slag.
han komme hjem og finder hans hund slået tilblods og blod i garagen og uden for
Som en lovlydig borger kontakter han politiet og de finder gerningsmændene på hospitalet.[8)]

resultat på alt det

Tyvene bliver ikke dømt men min kammerat får en kegelig bøde for ikke at have et skilt der skriver Hunden bider hvad f*****n ligner det her[}Smile]

nu er vi nød til at fortælle vores regering/ ordentmagt at nu er det nok inden vi selv render ind i en "ugerning" [}Smile]

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM



Ja, det er havd der sker når advokater som f. eks Bjørn Elmquist, skal profilere sig på den danske befolknings vegne[V][V]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#12
Citat:quote:

advokater som f. eks Bjørn Elmquist,


B.E. er ikke advokat....han er en diletant i en retsal, men en ørn på TV.
Det er heldigvis til samfundets bedste, for de kriminelle tror han er skide god fordi han tit er på TV, så han er meget eftertragtet...........

Han bidrager aktivt til at få sat en massse kriminelle i spjældet....godt for samfundet[Wink]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#13
Se http://politiken.dk/ats/article237125.ece [Big Grin]

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#14
Jeg fik at vide af en betjent, hvis vovse bed manden efter han selv havde "lukket" sig indtil den, kan ham ikke klage over noget.
Hvis man har prøvet at gå ind til "Freja" uden at være inviteret, så ved man det gør man ikke ustaffet.
Vi har ikke haft bøvl med indbrud, eller "dørsælgere" som skal tjekke kvateret ud !
Det har "lånerne" sgu respekt for, de ved den slags ikke kender loven om selvtægt [}Smile][}Smile][}Smile]
God tyverialarm som kan bruges på mange andre fornuftige måder [Big Grin]

Hilsen Steen
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Just shot

Jeg fik at vide af en betjent, hvis vovse bed manden efter han selv havde "lukket" sig indtil den, kan ham ikke klage over noget.
Hvis man har prøvet at gå ind til "Freja" uden at være inviteret, så ved man det gør man ikke ustaffet.
Vi har ikke haft bøvl med indbrud, eller "dørsælgere" som skal tjekke kvateret ud !
Det har "lånerne" sgu respekt for, de ved den slags ikke kender loven om selvtægt [}Smile][}Smile][}Smile]
God tyverialarm som kan bruges på mange andre fornuftige måder [Big Grin]

Hilsen Steen



Jeg kender da ellers en manufakturhandler der fik en bøde, fordi hans Rotweiler ventede med at "give lyd fra sig", til tyvene ville forlade lokalet og fordi han ikke skiltede med løsgående hund.
Han betalte da med glæde..

Og hunden havde haft det vældigt skægt... [Big Grin]

JPL
JPL
Svar
#16
Jeg ville have givet dobbelt erstatning og bedt ham om at komme igen - any-time.

Er sikker på rottweileren gerne ville smage lidt mere på sit gnave-ben.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)