Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Identifikation og vurdering af gl. hanebøsse
#1
Jeg har fået tilbudt at købe en gammel hanebøsse. Jeg ved ikke hvad sådan en sag bør koste og det gør sælger heller ikke, så jeg tænkte at der måske var nogen her på forummet det kunne komme med et bud?

Der fremgår ikke et navn af bøssen, men jeg har taget et foto af prøve stempler m.v. Ved stemplerne står der noget utydeligt "non pour ra.." Jeg er ikke så hot i prøvestempler, men de ser ud til at minde om dem som er nævnt i en anden tråd og bliver identificeret som belgiske, så muligvis er denne også belgisk ?

Bøssen har båndløb/damascerede piber (er det egentlig det samme ?) og underlukke.

Ud fra den ikke har et navn samt bøssen generelle stand og udførelse gætter jeg selv på at et rimeligt bud på en pris er omkring 800-1000 kr, men vil gerne høre jeres mening da jeg ikke er ude på at snyde sælger.

[Image: P2040010.jpg][/img]

[Image: P2040006.jpg]
Svar
#2
Den er Belgisk. Og der står på Fransk at der ikke må affyres kugler i den (Brenneke)
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
hvis du giver 1000kr for den snyder du ikke sælger men måske dig selv
men hvis du ellers er glad for bøssen betyder det jo ik så meget.
jo den er med båndløb. de forskellige slags damaskstål kan du læse om på huntershouse side ellers tag ind og kig*ss*
Ved samme butik har en bog med samtlige prøvestempler der er lavet men kan ik huske om den gælder for alle de engelske.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)