Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken hund?
#1
Jeg overvejer at anskaffe mig en ny jagthund.
Jeg har pt. labrador, som i alle henseender er en dejlig hund, lige bortset fra een ting....den fælder vederstyggelig meget![B)]

Han er syg, og jeg tror det kun er et spørgsmål om tid, inden..[Sad]

Hvilke andre hunderacer findes der, som har labradorens temperament og børnevenlige sind, kun et lille søg (bliver under bøssen), er god apportør og som ikke fælder?

Nogen erfaringer?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Ran:
Citat:quote:

og som ikke fælder?


Den eneste hund jeg kender, der ikke fælder er en "kinesisk hårløs"
Men jeg ved ikke, hvordan den har det med apportering?[Big Grin]
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#3
Hvis du skal have en der opfylder alle kravene må du nok overveje
et eller andet udstoppet og monteret på hjul[B)]
Min første tanke var Spaniel, dem jeg har mødt opfylder de fleste af kravene, men de fælder
Labrador, nævner du jo selv
Ville gerne nævne mine egne hunde, men de fælder,MEGET[xx(],ifølge konen[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Det findes altså ikke, det du efterlyser...

Beklager[:o)]
Svar
#5
hej ran

har du tænkt på en visla (korthåret)http://www.danbbs.dk/~jonas/

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#6
du skal da ha' en Bichon Frisé - de fælder stort set ikke.

http://www.bichon-frise.dk/index.html

Du bør dog nok indfarve den i en lidt mere macho farve, hvad med lyserød? Så behøver du heller ikke forklare så meget når du skal ud og svinge bøssen....

Mvh Thomas

Ps: det er min svigerindes hunde. Så de må ikke "mobbes"!!!
Mvh Thomas
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej ran

har du tænkt på en visla (korthåret)http://www.danbbs.dk/~jonas/

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



Er en visla ikke ne urolig/nervøs hundetype?
(Synes jeg at have hørt engang....)

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Her er lidt mere om Vizla, du kan evt. kontakte Knud Føhns, han har haft Vizla i flere år

http://www.danskvizslaklub.dk/

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#9
Nu er vizsla'en ikke ligefrem verdenskendt for sit søg under bøssen, snare 4 km væk ;-). Både den korthåret og ruhåret udgave fælder minimalt. De er traditionelt lidt nemmere, at have med at gøre end andre kontinentale stående hunde :-). De er gode apportøre og elsker vand.

Jeg har selv en ruhåret udgave af Vizslaen og det er en dejlig hund mht. sind. Den er dog lidt nervøs anlagt, men de findes skam også uden det nervøse. Det stiller bare store krav til dig som kommende hundeejere, at udvælge den rigtige hund.

Jeg har også en tysk ruhår. Den falder bare på søget og det med at fælde - altså dine kriterier... Faktisk er det ikke fældningen der er det værste, men alt det skidt der sidder i pelsen.

Jeg ville ikke bytte min tyske ruhår med nogen anden hund. Så næste gang jeg vælger, bliver det tysk igen :-)

Mvh
Mohawk600
Svar
#10
Hej Ran

Du skal da have en Flatcoat - hårene er længere end på en lab, så de meget nemmere at få øje på [V]

Mvh.

Jørgen

Køb den hund du har det jagtmæssigt bedst med og giv så konen en ny støvsuger [}Smile]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg overvejer at anskaffe mig en ny jagthund.
Jeg har pt. labrador, som i alle henseender er en dejlig hund, lige bortset fra een ting....den fælder vederstyggelig meget![B)]

Han er syg, og jeg tror det kun er et spørgsmål om tid, inden..[Sad]

Hvilke andre hunderacer findes der, som har labradorens temperament og børnevenlige sind, kun et lille søg (bliver under bøssen), er god apportør og som ikke fælder?

Nogen erfaringer?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



Jeg kan sagtens genkende dit problem. Vi har også en labrador. Jeg vil gerne have en mere, men jeg får ikke lov før hunden har lært at støvsuge efter sig.... [Sad]

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
Labradorer er nu også så dejlig glade, når man kommer hjem....
Kan godt være jeg bare skal have sådan een igen...
Havde ellers overvejet om man skulle have en Kleiner Münsterländer eller lign... men har ikke helt styr på hvordan dens søg er....

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ran

Labradorer er nu også så dejlig glade, når man kommer hjem....
Kan godt være jeg bare skal have sådan een igen...
Havde ellers overvejet om man skulle have en Kleiner Münsterländer eller lign... men har ikke helt styr på hvordan dens søg er....

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)


Kleiner Münsterländer.: se mere på http://www.dmk-online.dk

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#14
halløj
hvis du har et godt forhold til dine jagtkammerater så se bort fra munsterlænderen, den er ikke så nem som den ser ud til.
hvad med en lille FT cocker: jeg har ikke selv lyst til dem, men de jeg har set arbejder som lyn og torden under bøssen
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ran

Labradorer er nu også så dejlig glade, når man kommer hjem....
Kan godt være jeg bare skal have sådan een igen...



Now you're talking...

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#16
Hej,

Der er kun én ting at sige:
Få dig en labrador igen!!!

Mht. "fældningen" gør jeg det, at jeg bruger en hestestrigle på ham jævnligt, og det har virkeligt gjort mængden af hår i huset mindre, samt hans pels utrolig flot.

Husk at det skal være en F1´er og gerne en han[Wink][Wink]

Mvh.
Søren
Svar
#17
Hvis du helst vil ha´ retriver, så mener jeg at en Curly Coated Retriver fælder ret begrænset, men jeg kender intet til dens evner.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj
hvis du har et godt forhold til dine jagtkammerater så se bort fra munsterlænderen, den er ikke så nem som den ser ud til.
mvh

Strom


Nu går jeg og drømmer om en kleiner münsterlænder, så jeg kunne godt tænke mig at få uddybet det, du skriver. Hvad er der galt med sådan en fin lille sag [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#19
Uffe skrev:
Citat:quote:

Nu går jeg og drømmer om en kleiner münsterlænder, så jeg kunne godt tænke mig at få uddybet det, du skriver. Hvad er der galt med sådan en fin lille sag .

Nu var det ikke mig der blev spurgt, men jeg vover alligevel det ene øje og en münsterlænder-ejer eller 2 på nakken.[8D]
Oftest er münsterenlænderen en meget jagtglad hund og mange af dem er også gode apportører fra land og vand, samtidig er det jo en "stående" hund. Men en del af dem, har overfor andre hunde, et lidt skarpt temperament. Jeg har kendt flere der kan holde alt og alle fra fadet, når der er skudt vildt,som münsterlænderen betragter som privat ejendom.Det kan nemt gi`
konflikter med andre hundeejere.[xx(]
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#20
halløj Knerik
det var også der jeg ville hen + at hvis de skal gå under bøssen er der behov for en 300 magnum.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)