Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verdens dyreste rifler
#1
Kan ikke huske om vi har debatteret disse før.
men de får sku Holland& Holland til at ligne noget fra harald nyborg.
jeg kunne desværre ik se nogen priser

http://www.vovapen.com
Svar
#2
priser?

Det tror jeg er meget godt de ikke har vist...

Man har vel lov at drømme... men FLOTTE.. DÉT er de.. [Smile]

Kan også godt forstå - og lide - at deres riffelbetegnelser starter fra "VO Professional TD" og op...

De beskæftiger sig ikke med våben i almindelig standardklasse.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Holloway
Kan du ikke lige forklarer mig hvorfor at deher rifler bygget af min gamle ven Viggo fra Kristianstad, skulle være bedre end H&H.

De er bygget på Zolilåse, med alu underbeslag, og med diverse piber fra det tidligere DelCour, og for tiden vistnok LW.

Der er da hverken "controlled feeding" eller den uundværlige kloudtrækker.

Ellers er det da nydeligt håndværk

jbn
Svar
#4
Europas billigste haglgeværer[8D]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
[Image: 0_image_1115_1.jpg]

Er det sådan noget "billigskrammel" du mener [?]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Nå, vi fik da drejet tråden helt ud på et sidespor ...[:o)]

Blot fordi man skriver Ferrari på sin Lada, er det da ikke en racerbil.

@ Holloway: Hvad gør VO, som f.eks. NP ikke gør, udover at ekstraudsmykke andres "byggeklodser" ...

Det er flot håndværk, men udover det, så er der intet specielt i de rifler [Smile]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

Kan ikke huske om vi har debatteret disse før.
men de får sku Holland& Holland til at ligne noget fra harald nyborg.
jeg kunne desværre ik se nogen priser

http://www.vovapen.com



Tovli flot håndværk, men hvem har nogensinde ramt noget med en gravering[?][?]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#8
Ja og pinden brænder ligegodt[Big Grin][Big Grin] om den sidder på en riffel til 200.000 eller en til 4000

mvh.
Carsten
Svar
#9
Ja han måtte da meget gerne forære mig en af dem. Det skulle han ikke høre for da..[^]

JPL
JPL
Svar
#10
et er da det her lille sæt fra H&H man skal have: http://www.hollandandholland.com/gunroom...9729da9230

kun 115K..... PUND [:p]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Rolig nu drenge!

Navn, graveringer eller kønt træ har ikke ramt endsige slået noget ihjel noget endnu!

Med venlig hilsen Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#12
Rolig nu: Holloway henviser jo bare til et (måske spændende) link. Jeg læser hans indlæg som almindelig interesse og beundring... det skal han da ikke "lynches" for.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#13
Hemingway

Holloway skal da bestemt ikke "lynches"!

Våben og grejnyt: VOVAPEN-Holland&Holland-Harald Nyborg?????
Verdens dyreste rifler - jeg kunne desværre ik se nogen priser????

Simpelhen og helt for egen regning: Et par stykker (læs bare undertegnede) i forummet forstår måske simpelhen ikke Holloway's begejstring for visse engelske våben - bare fordi de er dyre - yderligere forventes måske også af "Et par stykker" at der måske var bare lidt mere substands og sul på kroppen på visse indlæg - de 2 ting på samme tid udløser en lille kommunikations brist! For mit eget vedkommende forstår jeg ikke en brik og formål af dette, andet en en slet skjult begejstring for endelig at have fundet noget der muligvis er dyrere end en H&H riffel - og så enda en repeter bøsse! VO Vapens adresse har jeg haft i årevis (den er god af have, når jeg nu skal bestille den næste riffel på en Mauser 98 lås).

Med hensyn til ironi, så er det ikke alle der forstår det! Det er så en fejl med mit indlæg og det beklager jeg! Jeg har en kedelig vane at netop det jeg finder morsomt forstår andre ikke en brik af [V]

Verdens dyreste riffel? - er det ikke et Bl-fy våben?[Big Grin]

Når jeg fremover tror noget er morsomt og venlig ment bliver der markeret med en [Big Grin]

Thorlak!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Hemingway

Holloway skal da bestemt ikke "lynches"!

Våben og grejnyt: VOVAPEN-Holland&Holland-Harald Nyborg?????
Verdens dyreste rifler - jeg kunne desværre ik se nogen priser????

Simpelhen og helt for egen regning: Et par stykker (læs bare undertegnede) i forummet forstår måske simpelhen ikke Holloway's begejstring for visse engelske våben - bare fordi de er dyre - yderligere forventes måske også af "Et par stykker" at der måske var bare lidt mere substands og sul på kroppen på visse indlæg - de 2 ting på samme tid udløser en lille kommunikations brist! For mit eget vedkommende forstår jeg ikke en brik og formål af dette, andet en en slet skjult begejstring for endelig at have fundet noget der muligvis er dyrere end en H&H riffel - og så enda en repeter bøsse! VO Vapens adresse har jeg haft i årevis (den er god af have, når jeg nu skal bestille den næste riffel på en Mauser 98 lås).

Med hensyn til ironi, så er det ikke alle der forstår det! Det er så en fejl med mit indlæg og det beklager jeg! Jeg har en kedelig vane at netop det jeg finder morsomt forstår andre ikke en brik af [V]

Verdens dyreste riffel? - er det ikke et Bl-fy våben?[Big Grin]

Når jeg fremover tror noget er morsomt og venlig ment bliver der markeret med en [Big Grin]

Thorlak!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Fortsæt du bare Thorlak - lidt odkløveri er nu en god ting[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#15
Nej, jeg fortsætter ikke!

Hav en god weekend!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#16
Det er faktisk rifgtigt at VO Vapen brøster sig af at have leveret verdens hidtil dyreste riffel til en oliesheik. Prisen var omkring 2,5 mio. danske kroner - men så fik han også et billede af sig selv på magasinbundpladen.

Det er også rigtigt, at riflerne fremstilles på italienskproducerede låsestole lig dem der findes på en af markedets absolut billigste rifler AZ1900.

Hvilken pris, der skal sættes på smukt træ og omfattende graveringer, er i bund og grund op til kunden, der betaler regningen. Men i rent teknisk - og bøssemagermæssig - forstand, har jeg meget svært ved at se, hvorfor disse rifler skulle være noget helt specielt.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Ja, Høgh - sådan ca. 200,000 kr i materialer (højt) og 4,500 bøssemager arbejdstimer!!! Det er spild af penge, men det er gjort!

Man kan få en ny dobbelt "working" m. sidelås hos William Evans op til .500 NE for 55,000 £ og .577 og .600 NE for 65,000£ (Ref: Dangerous Game Rifles, Terry Wieland, Countrysport 2006, 40$US).

Hvis jeg ikke har sagt det før så gentager jeg det nu: Rolig nu drenge! Navn, graveringer eller kønt træ har ikke ramt endsige slået noget ihjel noget endnu[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Ja, Høgh - sådan ca. 200,000 kr i materialer (højt) og 4,500 bøssemager arbejdstimer!!! Det er spild af penge, men det er gjort!

Man kan få en ny dobbelt "working" m. sidelås hos William Evans op til .500 NE for 55,000 £ og .577 og .600 NE for 65,000£ (Ref: Dangerous Game Rifles, Terry Wieland, Countrysport 2006, 40$US).

Hvis jeg ikke har sagt det før så gentager jeg det nu: Rolig nu drenge! Navn, graveringer eller kønt træ har ikke ramt endsige slået noget ihjel noget endnu[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Det kan man da heller ikke med sådan en dobbeltriffel[8D][Big Grin][Wink]

jbn
Svar
#19
Måske, men for at vende tilbage til priser på overdekorerede fugleskydnings bøsser[Big Grin], så skriver Terry Wieland på side 171 i ovennævtne bog (han er lidt for pris fixeret):
The cartridge is half-inch longer than a .600 and launches a 1,000-grain bullit at 2,000 fps, for 8,900 ft.lbs. of energy. As noted previously, the rifles weigh about nineteen pound apiece- too heavy to carry and almost too heavy to shoot. Even so, the recoil gets your attention. You hold on tight, keep your weight on your front foot, prepare to roll with the punch, and pray you manage to hang on to the rifle, you would really hate to drop a $200,000 rifle in the gravel. Even with preparation, it rocks you the muzzles end up pointing at the sky. The target looks as if a sperrow flew through it.

Det der her er refereret til er en H&H i .700 H&H, selfølgelig dobbelt og alt efter kursen på dolaser er vi forbandet tæt på det halve af 2,5 mill. træpenge! Hvad kan man dog forbedre, udstyre, gravere eller på anden måde få prisen så højt op på en CG1900 - helt ærlig - ham der mulaen - er han ikke taget i røven - det bliver man også hos Harald Nyborg engang i mellem[Big Grin]!

Bogen (julegave fra og til mig selv)er forøvrigt sund læsning, hvis man som PH skal ud og handle - eller bare har mange penge. Den indeholder selfølgelig mange referancer til klassikerne, dog uden at læne sig alt for meget til dem, et absolut update med hensyn til kugler og ammo! Der er selvfølgelig lidt sammenspisning med Dakota og Boddington når det gælder repeter - han kan godt lide (er helt vild) dobbelte fra .5 og opefter! En hel del "inside" information fra H&H.

God søndag og nu tager jeg ned på jagten og ser efter ræve spor i sneen. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

... helt ærlig - ham der mulaen - er han ikke taget i røven


ABSOLUT - og det i sig selv er grund nok for mig til at lette på hatten for VO!!!!!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)