Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Carl gustav 3000 lux m Nikon Monarch Gold
#1
Jeg skal købe riffel,min første riffel.
Har fået tilbudt at købe en
Carl Gustav 3000 lux 6.5 55 monteret med en Nikon Monarch Gold 3-10.56

Jeg ved ikke om riflen eller sigtekikkerten er noget værd. Er der nogen der har erfaringer med henholdsvis riflen og sigtekikkerten??
Svar
#2
Hvad skal du give for riffelen og kikkerten? Det er et godt sæt. Det er helt uden tvivl over middel. Riffelen er vist en Sauer kopi. Kikkerten ligger i toppen af middel-kikkerter (jeg har ikke selv eget en, men de anmeldelser der har været af kikkerten, har været rosende). Hvor meget har riffelen skudt?

mvh. Johannes
Svar
#3
Tak for svaret JTK.
jeg skal give 12000 for sættet. Jeg ved ikke hvor mange skud riflen har skudt.
Er det for pebret en pris?
Svar
#4
Hvor gammel er riffelen og kikkerten?

mvh. Johannes
Svar
#5
Endnu engang tak for svaret.
riflen er vist 10 år gemmel, kikkerten 1 år.
jeg kan læse at netop denne kikkert er taget op før, uden at der egenligt er givet noget svar på kvaliteten af denne, Mwen hvad med riflen??
Nogle der har erfaringer med disse?
Svar
#6
Hej Ord og velkommen til [Smile]

Kikkerten er langt bedre end tidligere angivet i denne tråd, men her på siden hersker der lidt religionskrig, hvor visse personer ikke helt har forstået at der er andet i verden end Zeiss, Leopold og Swarovski (Jtk..Tag det ikke ilde op [Wink]) Nikon Monarch Gold blev sidste år kåret som Editors Choise i et stort og anerkendt amerikansk magasin, dette var for mange amerikanere meget uhørt da det som regel kun var Leopold der vandt (for øvrigt over Zeiss og Swarovski) Amerikanerne har bøjet sig og taget Nikon til sig, og det samme kan siges om undertegnede og Nitro Ekspress. Mine varmeste anbefalinger til den...Dog må jeg lige høre om ikke du mener 2,5-10x56 ? Og så må du lige fortælle om det er den version med indbygget trafiklys (Rødt og grønt belyst trådkors)

Riflen har jeg ikke så meget at sige til, dog vil jeg anbefale at en erfaren mand du har tillid til kigger den igennem. Og fortæl os lige hvilken montage den har monteret ?

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
Jeg mener at Carl Gustav 3000 er en kopi af enten Sauer 80 eller 90. De har en meget fin låsegang, men vingerne i låsebolten(jeg ved ikke præcis hvad de hedder) har haft ry for at kunne blive stoppet og være meget følsomme. Men der er mange som er glade for dette system. Det er en fin riffel.

Kikkerten kan du bestille hjem fra USA til ca. 4300,- incl. fragt og moms.

Efter min mening er prisen lige i overkanten. Riffelen kan selvfølgelig være meget lidt brugt og i pæn stand.

Jeg har set flere steder, at man kan få en ny Sauer 202 til kr. 9500,-. Den vil jeg selv personlig foretrække. Du kan også få en ny Sako 75 til samme pris.

Mvh. Johannes
Svar
#8
Tak GD, for svaret.
Jo jeg mente 2.5-10,56. og jeg trådkorset er et + uden belysning.
Montagen ved jeg ikke, da jeg er nybegynder.
Men hvis riflen og kikkerten er iorden, er det så stadig for pebret en pris?
Svar
#9
For den da. tak for svarene.
Lækkert med seriøse svar.
Svar
#10
nu kan jeg ikke vide om der er en svingmontage med i købet, men ellers vil jeg mene at prisen vejer 3-4 kg for meget... verdenen er fyldt med brugte rifler...[Big Grin]

som JTK er inde på, en brandnew sauer kan fåes for fornuftige penge.
det er muligt riflen er pæn og velholdt, men den er stadig ikke ny...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
Helt enig med GD. Kikkerten er super. Der er mange super kikkerter i mellemklassen. Jeg har selv bestilt en Leupold Vari X-II. Den vil jeg også sætte i mellemklassen, og den vil sikkert ligge i den lavere ende. Der er langt mindre afstand i kvalitet mellem kikkert i mellemklassen og i topklassen end der er mellem den billige klasse og så mellemklassen.

mvh. JOhannes
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Ord

Tak GD, for svaret.
Jo jeg mente 2.5-10,56. og jeg trådkorset er et + uden belysning.
Montagen ved jeg ikke, da jeg er nybegynder.
Men hvis riflen og kikkerten er iorden, er det så stadig for pebret en pris?



Den er for dyr...Som Jtk nævner er kikkerten billig at købe via nettet, og riflen kan med garanti støves op andetsteds. Det er brugt grej, og hvis det var mig der skulle købe ville jeg højest nærme mig 40% af nypris når vi snakker en 10 år gammel riffel, og som har fået taget mødommen. Optik der er brugt skal du altid være varsom med, også selv om det er kendte kvalitetsmærker da du i de fleste tilfælde overhovedet ikke kan se på dem om de er 100% fejlfrie.. (Jeg tror nu denne her er fejlfri, da den er så ny og formodentligt pænt behandlet)

Hvor i landet er du fra ?

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#13
Hej Ord

Mit råd er køb dig en ny Sako 75 cal. 6.5 x 55 til ca. 9000 kr i dk
og bestil så en Zeiss conquest 3-9x50 og en Leupold "sako" montage i USA. Kikkerten har du hjemme til ca. 3400 kr og montagen ca. 500 incl moms og fragt. Altså har du et nyt kvalitets "sæt" til under 13000 kr. Og jeg lover dig at du aldrig vil fortryde du købte kvalitet.

Kikkert kan bestilles på http://www.theopticzone.com
montage på http://www.lockstock.com

Mvh.Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#14
Der findes mange rigtig gode rifler. Tag ud og se på nogle forskellige. Du blive nød til at gramse lidt på dem.

Det tilbud du har fået. Det er for dyrt. Et sådant tilbud kan man altid få. Kikkert kan du også købe via gunsandpowder.dk . Du får svært ved at få priser der er meget billiger i USA.

mvh. JOhannes
Svar
#15
Hej Ord
Citat:quote:

Mit råd er køb dig en ny Sako 75 cal. 6.5 x 55 til ca. 9000 kr i dk
og bestil så en Zeiss conquest 3-9x50 og en Leupold "sako" montage i USA.


Du kan jo også spare et par tusind ved at købe en Tikka,som egentlig bare er en billig Sako, fordele ved Tikka : billig,lidt mere slasket låsegang(den er ikke så følsom for snavs). ulemper : kan IKKE aflades i sikret tilstand,kan kun lades med 1 patron ad gangen, ovenfra.
Afhængig af kaliber er 595 ell. 695 nok at foretrække frem for T3(efter min mening).
T3 er meget plasticagtig, kun en låse/magasinlængde og har en lille udkasteråbning.
Ekstra magasin(5 skud) koster i Dk ml.900-1000 dkr,det kan købes i Sverige for ca.800 skr.
M.h.t. kikkert Zeiss er [:p]
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#16
Hehe

Ja råd er der nok af - men helt klart alt for dyrt for en brugt riffel selv om mærket faktisk er helt ok - og hvis den da så enda bare havde været bundlet med en ordentlig kikkert [8D]

Du kan købe en spritny Schultz&Larsen riffel til 12.500 svenske rigsdaler gang det med ca 83% så har du prisen i DK og køb så en tyskproduceret kikkert med en god stålmontage så er din lykke gjort og ingen ville kunne håne dig for en sådan pakke..ukurante løsninger giver kun ærgrelser .. [8D]

Ang. kikkert - prøv at se i Jæger - der er faktisk stadig en sammenhæng mellem kvalitet og pris på dette område...

NB: måske kan du komme med på studieturen til Schultz&Larsen den 15.1.2005 - se tråden på denne side.... http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...PIC_ID=773

Set på Torsbo´s hjemmeside

[Image: 240122501.jpg]

Schultz&Larsen
M97 6,5X55 12500 Ny

Eller den her [8D][8D][8D]
[Image: kongsberg393-t.jpg]

[Image: deerrun.gif]
Svar
#17
Hej alle.
Jeg er meget imponeret over alle de gode råd, og lødigheden heraf.. Tak for indsatsen, jeg vil lave lidt mere fodarbejde, inden jeg køber.
Har nu været en del på nettet, og kan se at Nikon Monarch Gold prises af adskillige. Har faktisk ikke fundet nogen dårlig omtale af denne.
Måske man skulle bestille en sådan i usa.
Tak for jeres svar.
Svar
#18
Hej ord
Carl Gustav riflen er bare en Sauer 80 lås mærket med deres eget logo. Det lyder lidt dyrt, jeg har selv solgt en Sauer 80 cal. 7X64 for et par år siden for 5000 kr uden kikkert. Den var i god stand og skød godt, men alligevel var der kun begrænset interesse.[Sad]
Køb hellere en ny riffel som andre også har foreslået, men hold dig til en anerkendt kikkert. Anerkendte kikkerter hedder ikke Nikon til fornavn, det er kun fotoapparater der kan hedde sådan noget, rigtige kikkerter hedder Zeiss, Swarovski, Kahles,S&B eller Leupold.[Wink]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Øh Mugge, nu er jeg godt nok bidt af en gal Leupoldkikkert, men med hensyn til Nikon! Har du set sådan en irl ?

"Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd - OTTO VON BISMARCK"



OK Nitro Express
Jeg hurtig ude der, for jeg har nemlig ikke holdt sådan en i hånden endnu.Men før jeg kendte noget til dette forum var Nikon noget man tog billeder med og de andre noget man brugte på rifler. Jeg skulle selvfølgelig, hvor svært det en falder mig, have holdt min mund om ting som jeg ikke kender til.[V] Kvalitet er jo også mere en en flot kikkert, skud/klikfasthed især men det er sikkert blevet testet af et eller andet uvildigt organ[Smile]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]

Derfor kan jeg alligevel bedre lide de andre
MVH
Mugge

Svar
#20
Korrekt Mugge...Det er blevet testet af flere uvildige organer [Smile]

Øhh og nu du er så glad for din Leopolle, stiller du vel naturligvis op til en skumringstest. Din polle mod min Nikon [Wink] Og taber du skal jeg sørge for at sit fremtidige brugernavn bliver Polle, skulle jeg mod stor forventning tabe, kan du fortsat få lov at håne Nikon..Enig ? Dysten foregår på Long Island- Hvis du da må tage derover for din kone (Du måtte jo ikke sidst [:I])

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)