Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Priser for våbentilladelser
#1
Er prisen på en våbentilladelse og en bæretilladelse ikke den samme[?]

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#2
Har man en alm riffeltilladelse eller en anden bære/anvende tilladelse til fuld pris(840 kr) så koster den efterfølgende 420 kr lige som ved alm våbentilladelser.
Svar
#3
ok tak

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#4
Jeg havde faktisk en salonriffel som var faldet ud af systemet, så jeg kørte på frihjul i henved 4 år - det var jo ikke så ringe endda....[Wink]

De var meget flinke da de opdagede det inde i Roskilde politi, og hånden på hjertet, så havede jeg jo også selv glemt det.[Big Grin]
Og jeg slap da for at betale i 4 år!

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Hvad omfatter en bæretilladelse for øvrigt???

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Hvad omfatter en bæretilladelse for øvrigt???

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......



For øjeblikket skelnes der ikke mellem bæretilladelse og våbentilladelse. Det betyder, at to jægere kan have våbentilladelse til samme våben.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Hej Lars
Hvordan så med folk som f.eks. arver et våben - ikke jægere - skal de kun have en bæretilladelse, ellers skal de også have et jagttegn for at have den stående???[?]
Og så skal de vel så også have en våbentilladelse istedet for en bæretilladelse??[?]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Hej Lars
Hvordan så med folk som f.eks. arver et våben - ikke jægere - skal de kun have en bæretilladelse, ellers skal de også have et jagttegn for at have den stående???[?]
Og så skal de vel så også have en våbentilladelse istedet for en bæretilladelse??[?]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......


Hej Asbjørn!

Så vidt jeg ved kan man ikke få tilladelse til et funktionsdygtigt våben uden jagttegn, medlemskab af skytteforening eller samlertilladelse.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
Bæretilladelsen er en tilladelse til at anvende et våben man ikke ejer. Dvs. man f.eks. ikke få det i et våbenpas, og hvis man senere skal overtage våbnet, f.eks. arve det, skal der løses ny tilladelse.

En flere-ejer tilladelse derimod giver samme rettigheder som den oprindelige ejer så hvis man skal overtage våbnet afmeldes den oprindelige tilladelse bare.

Vigtig og dyr forskel.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by rab

Bæretilladelsen er en tilladelse til at anvende et våben man ikke ejer. Dvs. man f.eks. ikke få det i et våbenpas, og hvis man senere skal overtage våbnet, f.eks. arve det, skal der løses ny tilladelse.

En flere-ejer tilladelse derimod giver samme rettigheder som den oprindelige ejer så hvis man skal overtage våbnet afmeldes den oprindelige tilladelse bare.

Vigtig og dyr forskel.



Ok - vi har våbentilladelser og bæretilladelser, så langt er jeg med...[:o)]
MEN findes der også "flere-ejer tilladelser" og "våbenpas", og hvad bruges de så til....[?][?][|)]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern
Ok - vi har våbentilladelser og bæretilladelser, så langt er jeg med...[:o)]
MEN findes der også "flere-ejer tilladelser" og "våbenpas", og hvad bruges de så til


Så vidt jeg er orienteret så udstedes bæretilladelser ikke mere.
Dem der findes er selvfølgelig gyldige indtil udløbsdatoen.
I stedet udstedes der nu en almindelig våbentilladelse, med kryds i feltet "FLERE EJERE".
Det europæiske våbenpas bruges, nøjagtigt som dit personlige, til at få våbenet med over visse grænser, uden yderligere dikkedarer. At det så ikke virker alle steder, er en anden sag [V]

JPL
JPL
Svar
#12
Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har været på jagt andre steder end i dk..[V]
MEN - jeg planlægger en tur til Sydafrika, hvor min nyerhervelse skal luftes[:p][:p] - derfor alle disse spørgsmål.....
Hvor lang tid holder et våbenpas? Ligesom våbentilladelserne eller er de mere specifikke mht. rejsemål og gyldighedsperiode????[8)]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har været på jagt andre steder end i dk..[V]
MEN - jeg planlægger en tur til Sydafrika, hvor min nyerhervelse skal luftes[:p][:p] - derfor alle disse spørgsmål.....
Hvor lang tid holder et våbenpas? Ligesom våbentilladelserne eller er de mere specifikke mht. rejsemål og gyldighedsperiode????[8)]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......



Har lige været inde og søge på ordet "våbenpas" og fået svar på mine spørgsmål.....[:I]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#14
Hej Asbjorn

Våbenpasset gælder kun inden for EU. For riflers vedkommende gælder de i hele tilladelsens gyldighedsperiode. For haglbøsser skal det fornys hvert år.

Ved rejse til Sydafrika skal du først udføre våbenet ved tolden i Danmark. En enkelt blanket.
Ved indrejse til Sydafrika udfylder og afleverer du 8 (otte) håndskrevne A4 sider, med våbenoplysninger, opholdsadresse osv..
Efter sigende holder de sydafrikanske myndigheder hårdt på at man SKAL bruge sort kuglepen[Smile]

Men jeg kan fortælle dig meget mere om det om 3 uger, når jeg selv er kommet hjem derfra[Big Grin][8D]

Jimmy
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har været på jagt andre steder end i dk..[V]
MEN - jeg planlægger en tur til Sydafrika, hvor min nyerhervelse skal luftes[:p][:p] - derfor alle disse spørgsmål.....
Hvor lang tid holder et våbenpas? Ligesom våbentilladelserne eller er de mere specifikke mht. rejsemål og gyldighedsperiode????[8)]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......


Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Hej Asbjorn

Våbenpasset gælder kun inden for EU. For riflers vedkommende gælder de i hele tilladelsens gyldighedsperiode. For haglbøsser skal det fornys hvert år.

Ved rejse til Sydafrika skal du først udføre våbenet ved tolden i Danmark. En enkelt blanket.
Ved indrejse til Sydafrika udfylder og afleverer du 8 (otte) håndskrevne A4 sider, med våbenoplysninger, opholdsadresse osv..
Efter sigende holder de sydafrikanske myndigheder hårdt på at man SKAL bruge sort kuglepen[Smile]

Men jeg kan fortælle dig meget mere om det om 3 uger, når jeg selv er kommet hjem derfra[Big Grin][8D]

Jimmy
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har været på jagt andre steder end i dk..[V]
MEN - jeg planlægger en tur til Sydafrika, hvor min nyerhervelse skal luftes[:p][:p] - derfor alle disse spørgsmål.....
Hvor lang tid holder et våbenpas? Ligesom våbentilladelserne eller er de mere specifikke mht. rejsemål og gyldighedsperiode????[8)]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......





Øj.....[:p][:p]
Hvor skal du hen og med hvilket selskab[?][?][?]
Som du nok kan forstå, så er jeg MEGET interesseret i hvordan, hvorledes, hvor og med hvem man skal gribe sådan en rejse an[^][^]
Har som sagt ingen tidligere jagtrejseerfaringer - men jeg SKAl bare til Afrika[:p]
For guds skyld - lov mig at melde tilbage hvordan det har været....[:p]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#16
Hej igen Asbjørn

Jeg skal til Limpopoprovinsen, hvor mange af de arrangerede rejser iøvrigt går hen, helt op i nærheden af grænsen til Botswana.

Det er en privat arrangeret tur i fællesskab med nogle tidligere kolleger, hvoraf en af dem har nogle familiære forbindelser i området.
Det ses tydeligt på prisen at der ikke er så mange mellemmænd[Smile]

Først og fremmest går jeg efter kudu, men håber da også meget på at få en hovedmonteret impala med hjem.

Men jeg skal nok vende tilbage.. Kan nok ikke lade være[8D]

Jimmy
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Hej igen Asbjørn

Jeg skal til Limpopoprovinsen, hvor mange af de arrangerede rejser iøvrigt går hen, helt op i nærheden af grænsen til Botswana.

Det er en privat arrangeret tur i fællesskab med nogle tidligere kolleger, hvoraf en af dem har nogle familiære forbindelser i området.
Det ses tydeligt på prisen at der ikke er så mange mellemmænd[Smile]

Først og fremmest går jeg efter kudu, men håber da også meget på at få en hovedmonteret impala med hjem.

Men jeg skal nok vende tilbage.. Kan nok ikke lade være[8D]

Jimmy



Nu er det jo sådan at man overhovedet ikke er misundelig - ikke her - nej - overhovedet ikke - tvært imod - niksen!!!![V]

Det er faktisk lige præcis Limpopo jeg overvejer en tur til - så, for alt i verden fortæl hver en lille slibrig detalje når du kommer hjem...[:p]

Hvad skal du have med af riffel og kugle????

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#18
Jeg tager min Rösler Titan/6 riffel i kaliber 30.06 med.
Kuglen blir Norma Oryx 200 grain (13 gram), en kugle jeg er rigtigt glad for og som ovenikøbet er rullet af en DRALF formand

Jimmy
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)