Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eksklusiv kronvildtjagt
#1
Eksklusiv kronvildtjagt Mail:naturbutik@hotmail.com

10-2-2007
Eksklusiv kronvildtjagt udlejes fra d 01.04.07 10 ha. Rådyr og krondyr jagt udlejes beliggende lige midt i klim klitplantage matr. nr 31b 7,5 ha. Skov og krat 2,5 ha.dyrkbar jord samt lille fredet sø Jagten udlejes kun til seriøse jæger max. 5 mand. Pris: bedste bud over kr 15000- henvendelse tlf 40275096
Pris: = kr. 15000
Tlf: 40275096 Annonce nr: 1c708

denne annonce er sakset fra Netjægeren:
I forbindelse med vores hyppige disputter om jægere, deres moral og terræners bæreevne er dette en af grundene til at en opstramning er nødvendig. Denne "jagt" skal såmænd nok blive lejet ud til nogle gæve jægere som derefter kan lave et vagtskema så der ikke lusker et kron- eller rådyr over disse 10 ha uden en hilsen.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
Tja, det kan jo diskuteres hvor seriøs udlejeren er[xx(]

Jeg er ikke vild med restriktioner og styring, men kunne man tænke sig at der var krav om at et areal i den størrelse max måtte udlejes til 2 jægere?

Jeg er enig med Strom i at det ikke er alle jægere der er "jægere", men skal der være restriktioner til afskydning skal de være meget lokale.
Der er jo forskel på vildttætheden fra egn til egn, herovre har vi masser af kronvildt og det betragtes nærmest som skadevoldende vildt.

Nu orker jeg ikke en diskussion om landmænds moral og grådighed, men når man ser de skader der er på markerne forstår jeg godt at der ikke ønskes restriktioner.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#3
ROOOOOOlig nu STROM,

nu må du snart lære ikke at tage sådan på vej over sådan nogle småting......

Du skulle hellere se i en fart at få accepteret at det tilsyneladende bare drejer sig om at få hamret så mange af de møgdyr ned inden den satans nabo gør det. Se at få hamret alt det ned du magter så vi i fællesskab kan få noget strammere lovgivning herhjemme. Vi magter tilsyneladende ikke at få gjort noget ved det på anden vis.[Big Grin][Big Grin][B)]

Hvis folk havde fornuft i hovedet fik sådan en mand aldrig lejet sit frimærke ud. End of f***** story....[xx(]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Rolig nu....

Selvom det er et transportstykke, lærer vildtet hurtigt at gå udenom det frimærke, hvis der er for meget jagttryk der....

Jeg (og en helt masse andre) vil sikkert blive trætte af at få unødvendige restriktioner trukket ned over hovedet, fordi de få ikke kan finde ud af at styre sig - eller fordi en bondeknold ikke kan tænke klart, når han skriver en jagtannonce... og til den pris pr. Ha. får han helt sikkert også mange henvendelser...[Big Grin]

Jeg lejede da gerne et lille stykke jagt på 10 Ha (Men ville også højest skyde et enkelt dyr om året der.... og det er jo ikke på forhånd givet, at dem der evt. lejer det plaffer alt levende ned på grunden..

Har tidligere set annoncer (dog ikke for så små stykker), hvor udlejeren i annoncen tilkendegav, at han forventede at jægerne ville tage sig sammen og nedlægge en del kronvildt, da han led af omfattende markskader... et sted på djursland....

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Jo jo, han har da fået henvendelser, så i søndags, at udlejer var ude at vise stykket frem, stykket er ca. 8 km fra mig af, og jo det er i den dyre ende, men der er nogle få useriøse udlejere heromkring der lejer ud til de priser, og der er som regel ny lejer på stykket hver år.

Mvh.
Carsten
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ckn

Jo jo, han har da fået henvendelser, så i søndags, at udlejer var ude at vise stykket frem, stykket er ca. 8 km fra mig af, og jo det er i den dyre ende, men der er nogle få useriøse udlejere heromkring der lejer ud til de priser, og der er som regel ny lejer på stykket hver år.

Mvh.
Carsten



Nå så du var på skydebanen i søndags, Carsten [Big Grin]

JPL
JPL
Svar
#7
Jamen det var jeg da[Big Grin]

Mvh
Carsten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)