Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prøv og nyd disse dejlige jagt dage
#1
her gik jeg og troede at jagt var dyrt i dk...
Men fuglejagt i england slår da alt hvad jeg tidligere har hørt-set.
http://www.woodcockhill.com/trips.html
Svar
#2
Kære Holloway,

Jeg gælder mig sgu´ til den dag, hvor det lykkedes dig
at lave et indlæg der handler om JAGT el. våbenteknik, og ikke om, hvor store pengebeløb det kan lade sig gøre for dig at skrive om...!!!![xx(][xx(]

Mvh.
Sandersen
Svar
#3
hvad med selv at læse hvad der ellers står skrevet af indlæg jeg syntes da der mange gode.
jeg syntes da det var et meget godt indlæg det ser da ud som om de har haft en dejlig klassisk jagtdag hvor der er lidt stil over tingene.
Det kan jeg da kun glæde mig over. og ikke som andre der staks bliver vildt misundelig.
Svar
#4
Vi er forskellige af natur, heldigvis for det! jagtglæde er en underlig størrelse, som måske kun kan verificeres gennem forventningens glæde og anstrengelse. Og ikke gennem, hvor meget jagten eller våbnet til samme har kostet. Bare min ydmyge mening...
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

jeg syntes da det var et meget godt indlæg det ser da ud som om de har haft en dejlig klassisk jagtdag hvor der er lidt stil over tingene.


Jeg kendte engang en gammel strandjæger, som desværre er død i dag.

Han var fra den tid hvor man måtte bruge 5 skuds pumpguns til jagt.

Udover at han var en fantastisk skytte på jagt, har jeg gentagne gange set ham skyde 25ére på Skeetbanen med sin Remington ”pumper”.

Han var engang inviteret på en Godsjagt af sin bror, som var meget velhavende.
På samme jagt var der også inviteret mange af broderens forretningsforbindelser. Det var alle fornemme herrer iført tweed og loden, og bevæbnet med fornemme engelske haglbøsser.

Der blev vrænget noget på næsen og grinet lidt af den gamle og hans rustne Pumper.

Det lod Strandjægeren sig imidlertid ikke anfægte af, og da først han begyndte at pille de høje Fasaner ned med en træfprocent som ingen af de tilstedeværende tidligere havde set, blev der smilet og lettet på hattene.

Denne gang var smilene blot af en anden karakter – det var af respekt!

Se - det kalder jeg stil!!![Wink]

Swift
Svar
#6
ja vi er nu engang forskellige men jeg syntes nu det er meget hyggeligt at gøre lidt ud af det når man er afsted.
dvs lidt pænt tøj, tweed, god mad, god hygge, flotte omgivelser ,osv osv
at man så også har en forkærlighed for s/s og flotte hanebøsser det syntes jeg sætter jagten i et andet perspektiv.
jeg kan more mig en hel dag over at ha skudt et stykke vildt med en bøsse der har mere end 135 år på bagen.
nogen er til nyt og andre til gammelt som jeg selv.
Svar
#7
Citat:quote:

ja vi er nu engang forskellige men jeg syntes nu det er meget hyggeligt at gøre lidt ud af det når man er afsted.
dvs lidt pænt tøj, tweed, god mad, god hygge, flotte omgivelser ,osv osv
Jeg giver dig da ret i at man af respekt for jagtherren bør klæde sig "pænt", dog mener jeg at ens opførsel betyder mere
at man så også har en forkærlighed for s/s og flotte hanebøsser det syntes jeg sætter jagten i et andet perspektiv.
Det gør så jagten til en oplevelse for dig, jeg er ligeglad med om folk bruger en rusten russer eller en gammel 96er, bare de forstår at bruge deres kram
jeg kan more mig en hel dag over at ha skudt et stykke vildt med en bøsse der har mere end 135 år på bagen.
Her knækker filmen for mig, jeg håber at det bare er fordi du udtrykker dig klodset, det kan godt være at jeg forekommer "hellig", men hvis du morer dig over at have skudt noget, bør du muligvis snarest muligt søge behandling, man kan være stolt/glad for at have lavet et godt skud eller lign., men man morer sig da ikke[xx(]
nogen er til nyt og andre til gammelt som jeg selv.
Nemlig, du har åbenbart bare svært ved at forstå at det ikke er alle der mener at det skal være dyrt for at være godt


[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#8
Nu må moderatoren satme snart gribe ind[Sad!][Sad!][Sad!]

Lav evt. en tråd her under offtopic der hedder "Holloway´s sandkasse"[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Lad nu barnet[Wink]

Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#10
Ak ja Knerik, det er skam ok.
Kunne manden dog så bare nøjes med at spamme "offtopic"[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Gutter! Ignorer dog Hollowbrain - han kan jo kun pippe med det næb han har, og det gør han så.[:o)]
Jeg springer konsekvent over hans indlæg da der alligevel ikke følger brugbar information med.

Vi ses i Ulfborg......til sommer[Wink]incest

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Gutter! Ignorer dog Hollowbrain - han kan jo kun pippe med det næb han har, og det gør han så.[:o)]
Jeg springer konsekvent over hans indlæg da der alligevel ikke følger brugbar information med.
Vi ses i Ulfborg......til sommer[Wink]incest

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]



Åbenbart ikke dette [Wink] [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

ja vi er nu engang forskellige men jeg syntes nu det er meget hyggeligt at gøre lidt ud af det når man er afsted.
dvs lidt pænt tøj, tweed, god mad, god hygge, flotte omgivelser ,osv osv
at man så også har en forkærlighed for s/s og flotte hanebøsser det syntes jeg sætter jagten i et andet perspektiv.
jeg kan more mig en hel dag over at ha skudt et stykke vildt med en bøsse der har mere end 135 år på bagen.
nogen er til nyt og andre til gammelt som jeg selv.


Vil det sige, at os andre der ikke går i tweed, vi ligner bonderøve?
Svar
#14
Heheheh. Tweed det er da kun for mennesker med meget lavt selvværd der ikke tør møde op i overalls direkte fra arbejde. [Big Grin]
Nej. spøg til side.

Nu kommer jeg ikke så "fisse fornemme" steder så jeg er nødt til at have en 135 år gammel bøsse til en trilliard, jeg kan godt møde op med halvaut. eller pumpgun hvis det skulle være. Nu skyder jeg ganske alm O/U, en billig en af slagsen ganske vidst, så det er slet ikke på tale og jeg er temmelig sikker på at mødte jeg op i tweed så ville jeg blive grinet af som aldrig før. Det er da kun for folk som tror jagt er et modeshow... (er tweed på mode?)

Sådan er der så forskelligt. Jeg kommer nok fra en anden del af "jagtverdenen" hvor dyrt, flot og smart ikke har noget som helst at sige, blot man har en hyggelig dag, får jagtet lidt og set sin hund arbejde.

Og så sagen om Holloway.... Enhver har vel ret til sin mening selv om man ikke er enig. Eller hvordan? Men næ nej der er kun "min måde eller ingen måde" kæft hvor jeg brækker mig af så smålige og egoistiske mennesker som ikke har overskud til at andre også har en mening.

Jagtlejer er sku da blevet dyre det kan ingen da undsige sig, men sådan er det og sådan bliver det, ingen grund til at tude over det. Kan man ikke tåle det så lad vær at gå på jagt.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#15
Citat:quote:

Vil det sige, at os andre der ikke går i tweed, vi ligner bonderøve

Jep, medmindre vi har krop til det her outfit[Big Grin], nok lidt køligt en vinterdag, men mon ikke hun kan få varmen efter jagten[:I]

[Image: ggali10.jpg]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#16
er i ikke bare nogen småborgerlig mennekser der ik kan glæde sig over at andre har det sjovt på jagt??
man må vel selv bestemme hvad man vil gå i af tøj..
er også misundelige på naboen hvis han har et større bil end jer?
i må godt nok ha et kedeligt liv syntes jeg.
Svar
#17
@Holloway
Så fat det dog, VI GIDER IKKE HØRE PÅ DET!!!!

Eller skriv dine indlæg under nyhederne i stedet.

@Ulske,
Hvis du nu inden du bliver alt for bitter og indebrændt, lige læste trådene igennem fra Holloway eller for den sags skyld andre, ville du finde ud af at INGEN har udtalt at Holloway eller andre for den sags skyld, ikke må have en mening!!!
Som alle diskussioner her er det således at ”A” i en tråd giver en mening til kende, hvorefter formålet i forumet således er at ”B”, ”C”, ”D”; osv. så herefter kan give deres respektive meninger til kende om netop dette specifikke emne.
Kan du ikke acceptere den grundfunktion i et forum, kan det da umuligt være forumet eller dets brugere der bærer det ansvaret herfor.

At nogen vælger at spamme samtlige tråde med deres hang til en eller anden stil, våbensmag med den baggrund at det ubetinget bare skal være dyrt er da for barnligt og forbandet belastende.
Var der så bare en smule logik i indlæggene og måske bare en lille bitte smule praktisk viden så var sagen nok en anelse anderledes.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Citat:quote:

Eller skriv dine indlæg under nyhederne i stedet.


NaaarrrrjjjjDer er ikke meget nyt i tweed og 135 år gamle skydere[Wink]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

er i ikke bare nogen småborgerlig mennekser der ik kan glæde sig over at andre har det sjovt på jagt??
Citat:quote:

[quote]man må vel selv bestemme hvad man vil gå i af tøj..


er også misundelige på naboen hvis han har et større bil end jer?
i må godt nok ha et kedeligt liv syntes jeg.
[
/quote]

Man må da selv bestemme hvad man går i af tøj, men at sige at man har stil hvis man går i tweed, er vel det samme som indirekte at sige, at hvis man går i andet, så har man ikke. Kedeligt liv? Det må da være mere spændende at gå på jagt med sin Baikal, fremfor at bruge al sin tid på at surfe nettet igennem for engelske hjemmesider. Hvad mener du iøvrigt med "pæne omgivelser". Er en lysegrøn dansk bøgeskov ikke pæne omgivelser, eller skal der helst være et slot som baggrund?
Svar
#20
Hva fanden ! Har kællingen tænkt sig at gå på jagt med plastik patter !
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)