Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedding på S&L
#1
Jeg er den lykkelige ejer af en S&L .458 win. mag. og det er jo bare dejligt osv. Jeg har en .300 win. mag. pibe, som jeg godt kunne tænke mig og bruge på denne riffel (S&L selvfølgelig), vil det været noget problem? Riflen er en DL97 (den nye model)

Tænker her på løbets tykkelse og bedding i skæftet, vil det nye løb komme til og ligge ordentligt, da det ikke er lige så tykt som mit .458'er løb???? eller er det bare mig der har misforstået et eller andet....

Ignorant please help me here :-)

Kelle
Svar
#2
hej kelle

her er en meget detaljeret vejledning til en weatherby, se om du kan bruge noget fra den, jeg er ikke bøssemager

http://weatherbyrifler.com/Download/PDF/...Magnum.pdf

mvh skipper

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#3
Hej Kelle,

Så vidt jeg ved er det kun låsestolen der er monteret i den beddede del af skæftet, på en DL97 da den jo er med vekselpibe. Piben skal jo netop ligge frit af hensyn til præcisionen.
Om der bliver ekstra meget luft omkring din .300 win. mag. pibe er ren og skær kosmetik. forskæftet skal ikke støtte piben.

Vh
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#4
Det første lille stykke af piben skal netop beddes sammen med låsen.
Det er skam helt korrekt.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hvis jeg var dig ville jeg for en sikkerheds skyld fjerne den gamle bedding.Brug en dremel minisliber.Giv den en ny bedding.Du kan bruge plasticpadding det til rep. af biler.Plastiskmetal hedder det også.husk bare at smøre løb og låsestol ind med et tyndt lag fedtstof så du kan fjerne det bagefter. Pak også træværket ind i tape der hvor der ikke skal bedding på.P.s plasticpaddingen tørrer meget hurtigt så alt skal være klar inden de rører det sammen.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Det første lille stykke af piben skal netop beddes sammen med låsen.
Det er skam helt korrekt.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hvad? Ligger piben ikke helt frit i hele sin længde?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#7
@ID,

ikke ubetinget. Nu er det ikke således at man indstøber hele piben men det er ganske normalt (ihvertfalt i træskæfter) at man bedder de første ca 20-30mm af "skaftet" af piben med, sammen med for og bagende af låsestål, for at få størst mulig anlægsflade. Ganske enkelt for at få nedbragt det specifikke fladetryk på skæftet.

Bedding er også ofte udført som en pillar bedding for blandt andet at forhindre voldelige typer i at skamspænde deres våben.

Under "accurizing" eller hvad ami´erne nu kalder det er det helt normalt endda at berøre piben ca halvvejs ude med et eller to punkter.
På nogle ældre tikka og sako (bla. tikke M65 og Sako hunter Mag) var dette også udført ved at piben lå i en "seng" bestående af to punkter eller forhøjninger i pibekanalen i forskæftet.

På Ruger No 1 er det ligeledes muligt at forspænde piben (tvinge den) med en klods og nogle skruer der justeres under testskydning.

På et fiberskæfte er beddingen ikke altid umiddelbart så nødvendig da dette materiale ikke vrider sig og ændrer sig som træ i fugtigt vejr samt at fibermaterialet normalt er væsentligt hårdere/stærkere end træ.

Endnu bedre er som på AI og andre at lave en seng/ramme i alu eller stål der er tildannet låsestålens kontur og så støbe seng/ramme ind i skæftet eller bare skrue skæfte "skaller" på denne seng/ramme.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Ok så blev jeg så meget klogere [Wink]
(Låsestolen på en AI er dog helt flad i bunden)


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#9
OK,
lige som en tikka??

Nu har jeg aldrig haft skilt en AI´er ad, men det kunne måske lade sig gøre en gang[Wink][?]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
hmmm...tak for de mange foreslag, men tror jeg vil høre Jørgen i mit tilfælde....

Kelle
Svar
#11
Øhh hvorfor spørger du så her??[Wink]

Svaret vil nu ikke være så meget anderledes[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Det kunne jo være, at der havde været et entydig svar på spørgsmålet, men det var der jo ikke. Jeg skal under ingen omstændigheder til og rode med og bette og alt muligt andet lort, hvis det viser sig, at det ikke er nødvendigt. Desuden ville jeg nok alligevel få dem til og lave det på S&L, hvis der skulle laves noget.

De der hjemmefuskere der tror de kan lave det hele MEGET bedere end, en bøssemager, har jeg ikke den store fidus til. Og mine egne evner rækker vist slet ikke til det [Big Grin]...

Nu var ovenstående ikke ment som et angreb på dem, hvor hænderne er skruet rigtigt på evt. med en relevant uddannelse feks. værktøjsmager. Tænkte mere på alle de der pralrøve, man af og til møder...anyways i ved hvad jeg mener..

Kelle
Svar
#13
Jamen så må du jo hellere se at få besøgt Ignoranten[Wink]
For at få at vide at det ikke har nogen betydning[Big Grin]

Tvivler på han drejer piberne af efterfølgende så de får den samme diameter[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Men selvfølgelig, det kan i se på drejetegningen hvor form og positionstolerancer er påført sammen med almene tolerancer......[:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)