Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss V serie
#1
Jeg var oppe i Gamefair i Nærum for at se min kommende kikkert til .416Rigby, og fandt en 1,5-6x42 Zeiss i victoryserien, men de skulle have Kr9600,- for den og det syntes jeg var lige i overkanten!
Er der nogen der har nogle gode links til en bedre pris på sådan en kikkert? Jeg har været inde på internettet for at lede efter priser,
men det lader til at der er meget få der skriver hvad de skal have for en sådan kikkert?? one planet, one gun.
Svar
#2
hej rigby
hvorfor ikke en leupold
rex sælger dem billigt
http://www.gunsandpowder.dk
hilsen hatting[8D]

Be aware of the man with only one riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Rigbymauser..

Der er to forhandlere i nordsjælland du kunne kontakte, nemlig Jørgen Lyng og en vis herre i kvistgård[}Smile] De er formodentligt de billigste. Hvis jeg må komme med en kommentar til de forgående svar, vil jeg lige nævne at Leopold har betydeligt længere øjenafstand - noget som du bør tænke kraftigt over [B)]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Jeg ved ikke om det er helt den samme, men den er heller ikke så billig i USA:
http://www.binoculars.com/products/Zeiss..._1086.html

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#5
Hej Rigbymauser,
hvis du går efter en tysker kikkert, så kan du ringe til Kr. O. Skov i Bording. Du skal snakke med kurt, så skal du bede om en her og nu pris. Jeg fik en S&B Zenith til kr. 7000,- det er kr. 2000 under liste prisen. S&B kan fås en del billigere, fordi de kan springe et mellemforhandler led over. Men du skal da lige overveje en Leupold.

mvh. Johannes
Svar
#6
Kender en som idag var ved Kr O skov fik skiftet sin sk** Leupold med en Zeiss 2,5-10-50 - han er en meget lykkelig mand nu [8D]

Det er nok en god ide også at få en lysstærk drivjagtskikkert i kvalitetsmærke når man er på drivjagt uanset kaliber - inde mellem træerne kan det jo oxo blive lidt mørkt [8D]

Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Rigbymauser,
hvis du går efter en tysker kikkert, så kan du ringe til Kr. O. Skov i Bording. Du skal snakke med kurt, så skal du bede om en her og nu pris. Jeg fik en S&B Zenith til kr. 7000,- det er kr. 2000 under liste prisen. S&B kan fås en del billigere, fordi de kan springe et mellemforhandler led over. Men du skal da lige overveje en Leupold.

mvh. Johannes



[Image: deerrun.gif]
Svar
#7
Vores ven i Kvistgård sælger en Zeiss 1,5-6x42 til 3.999 - jeg skal ikke kunne sige hvad det er for en modelvariant...men det gælder om at være vågen når der skal købes der [8D][8D]

Citat:quote:

Originally posted by rigbymauser

Jeg var oppe i Gamefair i Nærum for at se min kommende kikkert til .416Rigby, og fandt en 1,5-6x42 Zeiss i victoryserien, men de skulle have Kr9600,- for den og det syntes jeg var lige i overkanten!
Er der nogen der har nogle gode links til en bedre pris på sådan en kikkert? Jeg har været inde på internettet for at lede efter priser,
men det lader til at der er meget få der skriver hvad de skal have for en sådan kikkert?? one planet, one gun.



[Image: deerrun.gif]
Svar
#8
kikkerten i kvistgård er den "gamle" model Zeiss der bliver solgt ud af...

sådan en havde jeg på den første 375'er og det var ikke et hit!!!
den markerede over øjet ind i mellem og så ødelagde den mine briller... [xx(]
forkert øjenafstand!
jeg lurer på en leupold, men skal have en passende montage...

det er meget sjældent at det kan betale sig at få 30 mm zeiss kikkerter hjem fra usa, det man skal gå efter er kikkerter der er lavet i usa...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#9
Hej Rigby
Jeg mener at S&B laver deres 1,6x42 i to udgaver, en med lang[Smile]
øjeafstand og en med kort[B)] Du kan jo prøve at ringe til K.Skov
i Bording, de ved det sikkert.

Mvh.
O.Smith
Svar
#10
Hvis temaet er Eye Relief - så kan jeg godt se hvad man skal vælge når man vælger et kaliber som er svært at holde fra hovedet - men så kan man vel lige så godt skyde korn og kærv [8D]

S&B 1,25 - 4 x 20 = 95 mm
S&B 1,5 - 6 x 42 = 80 mm
S&B 1,5 - 6 x 42 „ZENITH“ = 90 mm

Zeiss Diavari Z 1,5-6x42 T = 80 mm
Zeiss Diavari Z 1,1-4x24 T = 80 mm
Zeiss Varipoint VM 1,1-4x24T = 90 mm
Zeiss Varipoint V 1,1-4x24T = 90 mm

Leupold VX-II 1-4x20mm = 109(1x) 97(4x)
Leupold VX-III 1.5-5x20mm = 112(1.5x) 93(5x)

[Image: deerrun.gif]
Svar
#11
Fandt lige et katalog fra 98 der oplyser at S&B 1,5-6x42 også fåes
med lang øjenafstand, jeg formoder det er det samme som på safari-
modellen=95mm

Mvh.
O.Smith
Svar
#12
Hej Rigby

Jeg køber alt optik i Italien. Der findes et lille sted dernede, hvor det er told og afgiftfrit.

Jeg har købt en håndkikkert zeiss 8 x 56 victory, den nyeste model til 5700,-

generelt koster kikkerterne ca. 45% under de danske priser.

Stedet er Livigno

Mvh

Jenslp.

PS. Zeiss er altså det bedste!
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hvis temaet er Eye Relief - så kan jeg godt se hvad man skal vælge når man vælger et kaliber som er svært at holde fra hovedet - men så kan man vel lige så godt skyde korn og kærv [8D]

S&B 1,25 - 4 x 20 = 95 mm
S&B 1,5 - 6 x 42 = 80 mm
S&B 1,5 - 6 x 42 „ZENITH“ = 90 mm

Zeiss Diavari Z 1,5-6x42 T = 80 mm
Zeiss Diavari Z 1,1-4x24 T = 80 mm
Zeiss Varipoint VM 1,1-4x24T = 90 mm
Zeiss Varipoint V 1,1-4x24T = 90 mm

Leupold VX-II 1-4x20mm = 109(1x) 97(4x)
Leupold VX-III 1.5-5x20mm = 112(1.5x) 93(5x)

[Image: deerrun.gif]



det var også min opfattelse af tingene for 8 år siden, men så fik jeg øje på denne her...

Leupold VX-III 1.75-6x32

Specifications
Weight (oz): 11.2
Heavy Duplex

Length (in): 11.23
Eye Relief (in): 4.4 - 3.2
Field of View @ 100 yards (ft): 51 - 17
Exit Pupil (mm): ----
Finish: Matte
Ring Spacing
Max Mount Ring Spacing (in): 5.39
Front Ring Space (in): 1.83
Rear Ring Space (in): 2.3

og så kunne jeg ligge ned og skyde med 375'eren uden at tænke på at skulle en tur til optikeren med magnumkvæstede briller...

og testet i de svenske skove i skumringen... den fulgte med en 1,5-6x42 zeiss... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#14
Hej Rigbymauser

Jeg kan godt se at man slapper mere af med 112 mm eyerelif men glemmer man, at den står på 6 gange forstørrelse så tilbyder den jo "kun" 82 mm og så er man knap så beskyttet [Wink] - så det skal man jo huske - jeg synes iøvrigt, at det er en stor afvigelse efter forstørrelsesgraden - mig bekendt opererer er de gode Tyske ikke med 2 værdier har det noget med kvalitet at gøre [8D]??? - men hvis jeg skulle skyde med en sådan djævel af liggende så købte jeg nok en Leupollee og så kom den til at stå konstant på 1,75 X [8D][8D]

[Image: deerrun.gif]
Svar
#15
Der spørges efter, hvor der er et godt sted at købe kikkerter:

Som Det nævnes er http://www.gunsandpowder.dk svinebillige.

Jeg har haft held til at købe flere gode kikkerter på http://www.egun.de , men pas på at lave søgningen specifik (ie. zielfernrohr, optik etc), ellers får du tusindvis af emner og risikerer at blive fristet til at købe et bayersk hjortefjæs i plastic eller et komplet jodleantræk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)