Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
222Rem-Nosler Partition
#1
Er der nogen der har held
med dem i 222??(vixen)
vis der er kunne jeg godt bruge noget ladedata.
Mvh Moesgaard.
Svar
#2
Hej Moesgaard,jeg har desværre ikke gode erfaringer med Partition kugler i dét kaliber.Min egen Vixen kan ikke styre dem-desværre[V]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Jeg testede dem i en Steyr SL i .222, det duede heller ikke.

I min 22-250 gik det heller ikke bedre.gen

Grupper på 5-6 cm og kugler der expanderede meget voldsomt, både i telefonbøger og en enkelt rå, uden gennemskud på trods af kuglens konstruktion..

Jeg har hørt at nogle har haft held med kuglen i .223, m.h.t præcision, men virkningen i vildt kender jeg ikke.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Hej

Jeg skal lige have en anden kikkert på 223'erne og så skal jeg prøve at se om jeg kan få noget fornuftigt ud af nosler partition inden bukkejagten....

Skulle jeg finde en god ladning, så skal jeg nok skrive (prale [Wink]) her

Mvh.

Jørgen
Svar
#5
Hej JSC,du har sikkert større mulighed for gode resultater med dén kugle i .223 end vi andre har i .222.
Held og lykke med forsøgene[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
mener at huske,at den skyder ok med Normas 4g fabriks ammo
så Nosleren er nok noget længere,siden den ikke kan styre den..
Plejer at bruge Hornady sp.55Gr.Har lige købt Lapua Sp.55Gr
så må jeg se hvordan de virker!!

Hvad skyder i andre med i 222??

Har Planer om en svær pibe i 223...
Men har lige en barnedåb først.

Mvh Moesgaard.
Svar
#7
Jeg har store forventninger da min pibe er med 1:9" stigning - Det tog lang tid at få den hjem, så nu skal der prøves lidt tunge kugler [Smile]

Mvh.
Jørgen
Svar
#8
Jeg har ladet til min brors 222 med følgende ladning:

60grs Nosler Partition, Remington hylster, 19,5grs Norma N200, Fænghætte RWS 4033.

Landningen skyder fint ca. 20-25mm på 100 meter. Han har skudt 5-6 rådyr med den, og der har været gennemskud hver gang (kun pæne sideskud).[Smile]

Til gengæld, kan jeg ikke få den samme kugle under 30mm i min 223, uanset hvilke krumspring jeg laver.[xx(]

Mvh Søren
Svar
#9
Det kan godt være jeg skal prøve igen,
har vist stadig nogle kugler tilbage.
Tror nok jeg brugte Vv n130,ved ikke om det er det
optimalle,til 222?? (fenghætter cci)

Mvh.Moesgaard
Svar
#10
Der er nok ingen tvivl om, at det er meget at forlange, at en 222 med std twist kan stabilisere Nosleren. Men på den anden side, det kan jo ikke skade at prøve.

Jeg har kun prøvet med den ene krudttype til 222. Men der er helt sikkert andre der er bedre. Jeg tror N200 er lige i det hurtigste til en 222.

Jeg valgte den, på grund af at jeg havde en dåse stående, da vi skulle testlade til min brors 222. Desuden lykkedes det os, i løbet af en time, at lave ladninger med 60grs Nosler Partition og 50grs Nosler Bal Tip, der skød ens på 100m. Så var der ligesom ingen grund til at pille mere ved det. Så nu har han en kugle til rådyr og en til ræv, der skyder ens.
Jeg tror han har skudt 5-6 rådyr og 30-40 ræve med de to ladninger, så det virker som det skal.
Det skal dog siges, at flugtstrækningen på rådyrene er noget længere, end hvis han giver dem med sin 270. SÅ for det meste bruger han den om efteråret, når vegetationen ikke er så høj og der skal tyndes ud i lammene.

Mvh Søren
Svar
#11
Tak for svarne.
Må nok se at komme igang,så jeg kan
få brugt de sidste kugler,kunne jo være sjovt
vistjeg kan få Vixen til at skyde med dem!

Mvh Moesgaard.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)