Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forslag om målrettet bekæmpelse af mink
#1
4 medlemmer af den socialdemokratiske gruppe præsenterer et beslutningsforslag vedr. bekæmpelse af mink.
Forslaget pålægger regeringen at gøre en målrettet indsats for bekæmpelsen af mink i den danske natur.
Forslaget er endnu ikke kommet på Folketingets hjemmeside.

Teksttv, Tv2

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Det bliver en skrue uden ende: Så skyder vi mink, så sætter "de grønne" i deres misforståede naturpleje mink fri fra farmene, så skyder vi mink, så sætter "de grønne" mink fri, så skyder vi mink . . . . . . . . . . .
Svar
#3
Sålænge der er krut og kugler sålænge r der håb.[}Smile]

FK
Hilsen Lille

Svar
#4
Forslaget fremlagt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
Derfor bør det være det samlede pelsdyrerhverv, der skal være den primære bidrager til finansieringen af bekæmpelsen. Indtægter fra salg af minkskind har i 2006 ifølge Landbrugsavisen overgået alle tidligere rekorder. I de første 10 måneder af 2006 blev der solgt skind for 5,2 mia. kr., hvilket var 1,7 mia. kr. mere end året før. I 2005 var der godt 2,5 millioner avlsdyr på 1.948 minkfarme i Danmark, jf. Danmarks Statistik. Erhvervets bidrag til finansieringen af minkbekæmpelsen kan enten ske ved et samlet bidrag fra foreningen til en minkbekæmpelsesfond eller ved, at der fastsættes et mindre bidrag for hvert enkelt avlsdyr eller hvert solgt skind. Den endelige beslutning om finansieringen bør forelægges Folketinget og vil bero på en opgørelse af behovet.

Det ligefrem lyser ud af øjnene på socialdemokraterne - Her er nogle der tjener penge - Pengemaskine!!!!!! og Punktafgifter!!!!! Hvis man regner lidt på tallene kan der lægges en hel del skat på mink avlerne. Hvis nu kun 25% går på røven pga. øgede omkostninger, kan vi stadig få en hel del penge i "vores kasse".

De "Grønne autonome" lukker mink ud - jægerne og andre slår mink ihjel - mink avlerne betaler. Ebberød Bank.
Vel vidende at ikke alle vildt levende mink stammer fra politiske manifestatione, men fra beklagelige udslip - men, hvad med at de grønne organisationer betaler lidt "bruger afgift" for en gang skyld? Hvis de vil se pip overalt - må de også betale.

Hav en behagelig dag, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Citat:quote:

Det ligefrem lyser ud af øjnene på socialdemokraterne - Her er nogle der tjener penge - Pengemaskine!!!!!! og Punktafgifter!!!!! Hvis man regner lidt på tallene kan der lægges en hel del skat på mink avlerne. Hvis nu kun 25% går på røven pga. øgede omkostninger, kan vi stadig få en hel del penge i "vores kasse".

De "Grønne autonome" lukker mink ud - jægerne og andre slår mink ihjel - mink avlerne betaler. Ebberød Bank.
Vel vidende at ikke alle vildt levende mink stammer fra politiske manifestatione, men fra beklagelige udslip - men, hvad med at de grønne organisationer betaler lidt "bruger afgift" for en gang skyld? Hvis de vil se pip overalt - må de også betale.

Hav en behagelig dag, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Ja det kunne jeg sku ikke havde udtrykt bedre!!!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#7
Hmmmm.. er der mon en minkavler iblandt os?[8D]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Yeps [Smile]

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#9
Det er lidt som om de røde først lukker minkene ud og så bagefter giver avlerne skylden - og udgifterne !
Svar
#10
Hvis man nu fik et beløb for hver nedlagt mink og vi fik Utson til at lave en Ø pels så var det brugen der betalte[Smile]
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)