Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester 70 Coyote
#1
Nu lovede jeg ULG at kaste det her ud på forumet [Wink] så det gør jeg så [8D] ( og for ikke at kapre THORLAK's tråd)

Efter en lille "lure-tur" til Odense (Hunters Universe) faldt jeg - apropos min lille Muntjac/Bæver søgning - den her:

[Image: 535956m.jpg]

Den er nice [Big Grin] Lidt tung måske, men med bredt forskæfte (Beaver=Bæver ehh [Wink]) og tung pibe. Synes det ser rigtig godt ud med den rustfri/Stainless pibe sammen med den "sorte" lås. Selvfølgelig havde den stakkels riffel haft et alvorligt møde med en amerikansk advokat, så aftrækket var HÅRDT [Sad!] men "rent".

Jeg mener at have hørt, at 70'erens aftræk er - forholdsvis - nemt at justere ned i vægt.. Eller er det mig, som husker forkert [?]

Det er iøvrigt første gang jeg er stødt på netop Coyoten i DK - troede faktisk ikke de blev importeret !!! Er der nogen af jer, som er rendt over dem andre steder [?]

Nå men nu til det store spørgsmål. På Winchesters hjemmeside står der at de er ophørt med produktionen af Model 70 [}Smile] Ekspedienten i Hunters Universe vidste ikke om man stadig kunne bestille andre kalibre end dem de havde i forretningen. Og de havde kun .223 og .243.. Coyoten bliver/blev også lavet i .308. Er der nogen herinde som ved om Winchester (eller det der er tilbage) stadig laver model 70 eller om jeg evt. må "nøjes" med en .243'er [?][?][?]

Noget jeg synes der var lidt underligt - og som jeg heller ikke kunne få svar på - var at de 2 i .223 kostede 5.995,- mens den i .243 kostede 6.995,-. Og de er iøvrigt fuldstændigt ens og på samme størrelse låsekasse [?]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#2
Model 70 laves ikke mere og alle lagre er for længst tømt.[Sad]
Svar
#3
Du tager pis på mig....[?][?][?][:0][:0][V][8]

Vil det sige, at der kun findes det som står på hylderne rundt omkring [Sad]

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#4
Kun det der står på hylderne.[V]
Hvis du er MEGET heldig er der enkelte modeller på Europa
lageret i Belgien, men det er meget usansynligt.

Alle 94'erne blev revet væk på få dage efter det blev offentliggjort at fabrikken i New Haven skulle lukke.

Jeg forsøgte at skaffe et par stykker bare 2 uger efter, men det var for sent.
Svar
#5
OKAY [:0]

Hvem er det lige, som er importør på Winchester ????

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#6
Der er ingen importør. Alle forhandlerne får våbnene fra lageret i Belgien.
Svar
#7
Tusind tak for infoen - selvom det ikke lige var det jeg havde håbet på....

Mvh

Takle....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#8
Fed riffel.

selvom jeg ikke lige står og har et voldsomt behov skal jeg nu en tur til Odense.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Fy Søren - nu skal du ikke få gode ideer [Big Grin][8D][Wink]

Du må gerne tage en .223'er men resten må du gerne lade stå [Wink]

Mvh

Takle....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#10
Hej Takleberry

If you like it...you better buy it,Winchester model 70s are no more.
As you already know Winchester i USA closed it's doors.[Sad]
Her i the states...m70s are starting to command big prices .
Shooters her called the M 70 Coyote a " walking varminter" due to its over all weight/tung and its varmint weight barrel.

just my 2 cents...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#11
Hey Eric

I know... every where I look, everybody is saying that [}Smile]
But I would realy like to have one in 308 [:p], because I already have a .223. Think the .243 is to close on the .223 [Wink] But then again... [Wink]

Arrhh I hate this [}Smile]

Takle....

PS: Eric I wrote a mail for you on the Nikon scope - did you see it ??

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#12
Jaa, den ligner jo til forveksling den jeg har, bortset fra at den hedder 70 SA, og er med kulfiberskæfte, billede kommer så snart jeg har fundet ud af at lægge det på.

Mvh
Carsten
Svar
#13
Hej igen Takleberry

Nope..I did'nt se the mail..but it may be on the computer at home..I'm on my office computer nu.[Smile]

In the worst case situation..you might have to buy the Coyote i .243
and we could finde a new .308 Coyote barrel for you i the states.
I would ship it to you and you have to change it out i Danmark.[Wink]

I do know that the m 70 Coyote is getting hard til finde her.[Sad]

Mvh..Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#14
Hey Eric

Uhhh.. I dont like the sound of this [V] But is it possible to find a Coyote-barrel in .308 anywhere overthere [?] I've been searching the Internet all day, trying to find as much info on the Coyote as I possibly could. It sounds like at great rifle if you take for what it is - a Walking Varminter..

But what about shipping gunparts from the USA to Denmark - I dont think it would be any problem getting it in to Denmark, but there might be some problems getting OUT from the US [?][?][?]

Takle....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#15
Hej Takleberry

No problem with shipping a barrel...I would have a problem with a action or trigger assembly. Jeg sent a 22 hornet barrel to New Zealand last sommer with no problems.[8D]
I'll start checking with guys her on various hunting/shooting forums
for a new .308 Coyote barrel....Also there are several large gunshops i southern Michigan that have many connections around the US...some of the counter people I know..maybe they can help finde a barrel..[Wink]

Mvh..Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#16
Snup da den .243 Takleberry.[Wink]

Hvis du ikke lige skal skyde hjort eller større vildtarter, er du dækket ind med cal. .243.

Jeg lader min .243 med 2 kugletyper:
Til småkravl: > 58 gr. Hornady V-Max ---- V/0 1100 m/sek.
Til Råvildt: > 90 gr. Swift Scirocco ------- V/0 926 m/sek.’

Swift
Svar
#17
Jeg giver lige alle de andre forretninger her i Kongeriget en chance til at få støvet deres hylder af for om de skulle have en .308'er gemt et eller andet sted.

Ellers kan jeg jo blive "tvunget" [Big Grin][8D][Wink] til at "nøjes" med den .243'er [Big Grin] (Glimrende argument overfor fruens dybe rynker i panden " Jamen skat de laver dem altså ikke mere, så jeg bliver altså nødt til.... [Big Grin][8D])

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#18
Pibeskift på en riffel, kan vel sammenlignes med dækskift på en
bil. Hvad venter du på?[:p]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Pibeskift på en riffel, kan vel sammenlignes med dækskift på en
bil. Hvad venter du på?[:p]

Søren



Jamen jeg kan heller ikke finde ud af at skifte dæk på min bil [Wink][Big Grin]

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#20
Jamen det er jo også en Ford,
så skiftes bil og dæk SAMMEN....[Big Grin]

Og se så at få købt en 308´er igen i stedet for det pjat med dig...[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)