Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kickstop
#1
jeg er den indtil videre lykkelige ejer af en Blaser Proff.
I forbindelse m. drivjagt anvender jeg en 9,3x62 pibe.
Der er mont. kickstop i kolben, men der plads til et kickstop mere i forskæftet, uden at dette rører piben.
De to kickstop ophæver vægtmæssigt hinanden og forbedrer derfor balancen i forhold til et kickstop.
Er der nogen af jer som ved hvad betydning dette har for rekylen.
Får man fuld udnyttelse af begge kickstop, modvirker de hinanden eller ?.
Hilsen
Lars

lars
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by lbb

Får man fuld udnyttelse af begge kickstop, modvirker de hinanden eller ?.


I den udstrækning kickstoppene fungerer i det hele taget, så får du fuld effekt af begge.

Grunden til at jeg er lidt skeptisk i forhold til Blasers kickstop (wolframpulver) og tilsvarende kviksølvfyldte modeller er, at de er stærkt afhængige af, hvor i kickstoppet wolframpulveret befinder sig i skudøjeblikket. De er således ikke særligt effektive ved skud i vinkler over vandret og man opnår kun 100% effekt ved skud lodret ned (skulderen skånes hvis man skyder sig i foden!). Ved mere almindelige vandrette skud har de nogen effekt, men ikke så stor som den ekstra vægt antyder. Simple modeller med et lod og en fjeder i en cylinder fungerer altid efter hensigten.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Tak for svaret Høgh.
Jeg kan godt se din pointe med pulveret, det er måske mere psykisk de hjælper [Smile], under alle omstændigheder må det vel fordoble chancen for at pulverert ligger rigtigt i et af dem, når man har 2.
I fortjener i øvrigt stor ros for Jeres forum, det er rart at I kan hjælpe, og samtidig holde en god tone. Det kan ellers ind imellem være svært når så mange ved så meget [Smile].
Selv har jeg kun erfaring fra jagt, og har egentlig altid syntes at det nemt kunne blive lidt for teknisk, men efter at have fulgt lidt med på siden, må jeg indrømme at mange af de ting i skriver om er virkelig nyttige.
Tak for det.
Hilsen
Lars

lars
Svar
#4
Hej

Under normale forhold er der en mærkbar effekt på den følte rekyl især ved større cal.

Hvis du sætter yderligere vægt i forskæftet( der er nok ikke plads til en Blaser kickstop) reduceres rekylen yderligere.

- har ikke prøvet lodrette skud [:0]

Erik
Svar
#5
Hej Erik.
Det er netop sagen, der er lige nøjagtig plads til et Blaser kickstop i forskæftet. Planen var at teste det på hjortebanen med 9,3 piben. Så må vi se hvordan det virker.
Mvh.
Lars

lars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)