Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cci subsonic .22 LR
#1
Er der nogen der ved hvor man kan få ovennævnte ammo til fornuftig pris? kun´ne godt bruge en 1000-1500 stykker. har før købt dem ved Mac nab, men det er altså for dyrt...

Jeg har set de har dem ved Vapex.se, da koster de 66 SEK, det er jo en fin pris, men det er jo desværre i Sverige [xx(]

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Du kunne jo i stedet prøve nogle af de forskellige pistol patroner de er alle "subsonic" og vil i mange tilfælde skyde super i din riffel.
mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Prøv at give Karslunde Sport et kald. Han har haft en del CCI.

CCI Std. Vel er i øvrigt subsonisk fra langt de fleste salonrifler, og plejer at give god precision til prisen.

Andre som jeg har set skyde godt er SK Standard Plus og SK Pistol Match.
Jeg ved ikke hvad prisen er nu, men sidst jeg handlede SK Pistol match hos Karlslunde Sport, der kostede den kr. 440/1000 (OK, det er 6 år siden)
http://www.karlslundesport.dk

Hvis du er i nærheden af Vejle, så check hvad Skyttebutikken har.

Jeg kan se at Skyttebutikkens pris for SK er Kr. 450/1000 for SK Standard Plus.
http://www.skyttebutik.dk

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
CCI Standard har jeg brugt meget til salonriffel med lyddæmper og de virker fortrinligt. Ikke et puf kommer der fra den.

Men jeg har dog hørt at CCI Standard ligger omkring lydens hastighed - og at de seneste batches af CCI Standard svinger lidt i hastighed - så nogle ligger under og nogle ligger over lydens hastighed (med overlydsbrag til følge)

For at være rigtig subsonic, som til eks brug med lyddæmpere, har jeg fornylig læst mig til at man bør holde sig under Mach 0.85.

Dvs 0.85 gange lydens hastighed - for at kunne kalde det en rigtig subsonic, idet der er nogle forhold som gør sig gældende ved forskelligt vejr - som af naturlige årsager ændrer lydens hastighed.

Lydens hastighed er bestemt af trykket i luften (barometer), luftfugtighed og temperatur.

Men ok, det er kun relevant ved lyddæmpere.

Standard-hastighed og Subsonic er ikke nødvendigvis det samme, men Standard er nok det der kommer tættest på lydens hastighed, uden normalvis) at gennembryde den med overlydsbrag til følge.

Men CCI Subsonic, eller RWS Subsonic, er ganske fortrinlige patrontyper som er MEGET ensformige og konsistente i de fleste våben.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Tak for svarene [Smile]

Nu var det jo også kun fordi jeg havde testet de der Subsonic, de skød jo vældig flot i min quad (det rimer [Big Grin]) 5 skud inden for en 1 krone på 50 meter.

Men jeg må da lige ha købt nogen CCI standart og prøve dem af, dem har de da ved østjysk til 200,- for 500 stk, det er da en fin pris.

@JrexA
de der SK fra skyttebutikken, de er jo med tilskud, så tror de blir noget dyrere end hvad der står.

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#6
Citat:quote:

@JrexA
de der SK fra skyttebutikken, de er jo med tilskud, så tror de blir noget dyrere end hvad der står.


DDS giver IKKE tilskud til kal. 22.
Prisen er den der står
Svar
#7
Troede bare der var tilskud på når der stod det her:

Min. salg 5.000 stk. og kun forening eller fuldmagt fra forening
En god og prisbillig træningspatron. SK Standard plus er den laveste kvalitet DDS lagerfører fra SK.
Den er god til træning i skytteforeninger, samt anden ikke gældende skydning.

Men hvis de kan købes af normalt dødelige, så skal jeg da ha en røvfuld af dem!!

Vh
Morten

Sako 75 Stainless Synth. 30-06, M. Leupold VX-L 3.5-10 x 56
Sako 75 Finnlight 7 MM Rem. Mag. M. Leupold VX-II 6-18 x 40
Sako Quad .22 LR .17 Hmr M. Burris Quad 3-9 x 32
Beretta 686 WO 12/76
Baikal MP 153 12/89
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#8
De kan købes af alle der har tilladelse til dem. Normalt vil de også gerne sælge mindre end hele kartoner.
Svar
#9
Karlslunde Sport er normalt lagerførende i SK, til konkurencedygtige priser.(Han køber det i pallevis)

De plejer også at have Lapua, RWS, CCI og et par andre.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#10
Jeg kan personligt stå inde for Patroner fra SK som er ejet af Lapua.
Jeg har igen vundet DM på pistol på 15 meter for veteran skytter, og kan kunsuge at det virker helt fantastisk i MIN pistol (Feinwerkbau)

Mvh. Leif R.

SK Pistol Match special

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)