Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Joseph Goebbels og Blaser i nyt samarbejde.
#1
Er der nogen der har set den annonce på indersiden af bageste omslag på "Fagforeningsblad for Danske Krybskytter"(Jæger)[Wink]

Det må være en efterkommer af Goebbels eller Brødrene Grimm der står bag teksten på den annonce[:o)]

Hvis der er det mindste gran af sandhed i den påstand, så vil firmaet fremover få så travlt med at levere piber til militæret, at det civile marked bliver fuldstændig uinteressant for dem. De er jo kommet lysår foran alle andre pibefabrikanter - jeg vil kalde det et kvantespring[:0]

Tanken har strejfet mig om firmaet virkelig anser deres kunder for at være så dumme at de tror på alt hvad propagandamaskinen spytter ud. Devicen må være - Lyv så kraftigt at ingen tror på at et ellers seriøst firma kan finde på det, så det må jo nok passe, når de nu skriver det.

Eller er det bare mig der ikke fatter noget som helst.....[V]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Hold da op det er da kun 68,5 skud om dagen hver dag i 10 år det er da helt realistisk[Big Grin][Big Grin]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Nu er banen jo ikke åben hver dag. Jeg har hentet åbningtiderne. Det er vel heller ikke alle kunder der skal låne en riffel - der må da være nogen der medbringer deres egen. Rent logistisk må det være et kæmpearbejde at planlægge så mange skud med de 3 rifler ind imellem alle de andre og der er vel enkelte skytter der gerne vil se deres træffere inden de overlader pladsen til næste mand.

Her er skydetiderne - så kan nogen måske regne ud hvor hurtigt der skal skydes for at nå målet.

Schießtage in Amerdingen
Heiß begehrt und daher fast immer ausgebucht! Doch JETZT haben Sie noch die Möglichkeit, freie Schießtage (es sind auch Einzelanmeldungen möglich – maximal 10-15 Personen) in Amerdingen unter der Leitung von Herrn Brandhuber zu ergattern (bitte berücksichtigen Sie, dass bei Gruppenanmeldungen die maximale Gruppenstärke 15 Personen beträgt).

Nachfolgend haben wir die freien Termine in monatlicher Reihenfolge aufgelistet. Informationen über den Schießablauf und Reservierungen der Schießtage erfolgen direkt über Frau Ulke:

Telefon: 0 93 02 / 2 03 76
Fax: 0 93 02 / 2 09 03 76

An folgenden Tagen sind auch Einzelanmeldungen möglich (max. 10-15 Teilnehmer):
März 26.03.07
April 30.04.07
Mai 21.05.07
Juni 25.06.07
Juli 30.07.07
September 24.09.07
Oktober 29.10.07
November 26.11.07

Hier finden Sie das Anmeldeformular zum Downloaden und Ausdrucken. (PDF)

Gruppenschießtermine
März 12.03.07, 13.03.07, 15.03.07, 22.03.07, 27.03.07, 29.03.07
April 10.04.07, 12.04.07, 16.04.07, 17.04.07, 19.04.07, 23.04.07, 24.04.07
Mai 03.05.07, 08.05.07, 15.05.07, 22.05.07, 31.05.07
Juni 04.06.07, 05.06.07, 19.06.07, 21.06.07, 28.06.07
Juli 02.07.07, 03.07.07, 05.07.07, 09.07.07, 10.07.07, 12.07.07, 19.07.07, 23.07.07, 24.07.07, 26.07.07, 31.07.07
September 03.09.07, 04.09.07, 06.09.07, 11.09.07, 13.09.07, 18.09.07, 20.09.07, 25.09.07, 27.09.07
Oktober 01.10.07, 02.10.07, 04.10.07, 08.10.07, 11.10.07, 16.10.07, 18.10.07, 23.10.07, 25.10.07, 30.10.07
November 05.11.07, 06.11.07, 08.11.07, 12.11.07, 13.11.07, 15.11.07, 19.11.07, 20.11.07, 22.11.07, 27.11.07, 29.11.07
Dezember 03.12.07, 04.12.07, 06.12.07, 10.12.07, 11.12.07, 13.12.07

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Ja så er vi oppe på 263 skud pr.dag

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Jeg får det til 320 om dagen med hver riffel. 78 skydedage i 10 år[?] Der var 3 af dem og så skal alle de andre svagpissere med deres egne "langsomme" boltløftere jo osse til......

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Tja, hvad andet kunne man forvente fra propagandaafdelingen[Big Grin][Big Grin]

250000 skud i éen pibe jaaaaaaa da.

Man kan vel ikke fortænke mennesket i at tro på sådan en Baron Von Münchausen beretning, jeg mener, vi troede jo også en gang jorden var flad[:o)]

Kom igen Dr. Knöebbels[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Tja, hvad andet kunne man forvente fra propagandaafdelingen[Big Grin][Big Grin]

250000 skud i éen pibe jaaaaaaa da.


De har sikkert lavet ein "kombinationskaliberstütze" ...[Wink]

De starter med en 30.06 et stykke tid er den en 35 Wheelen og til sidst er den banket op til en 9,3x62

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Man forstår godt at de har skudt så mange skud [xx(] kik på det øverste billede og se hvor mange hylstre der hænger i luften..[Big Grin]
Selv en fuldautomatisk skal ha´strammet fjederen for at følge med [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#9
Nu var jeg jo flink og tog Januar og februar med.Med et gennemsnit.
Men hvis M@X har ret så svarer det til hvis de har åbent i 10 timer dagligt.1 skud/2 min.
Man kan muligvis godt begynde at få det indtryk at nogen har pyntet lidt på tallene.Desuden var riflerne hvist også til lidt rep. Det er en joker som ikke er medregnet.
Det plejer da kun at være absolut lorteprodukter som useriøse producenter ser sig tvunget til at smøre tykt på for at sælge.[Wink]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
Helt ærligt, hvor dumme tror de jægere er, nå nej det var måske et dumt spørgsmål....[Big Grin][Big Grin]

Der er satme snart for meget med de propagandister.
Hvad værre er at folk æder det råt[xx(]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Hej Max
Tror du da virkeligt at Blasers propagandaafdeling kunne finde på at skrive noget i en anonce, der bevidst var løgn, eller bevidst var skrevet sådant at folk skulle tro noget som var forkert?[:0][:0].

Der er da ingen der ville skrive noget i en anonce, der var beviseligt løgn. Det forekommer da ikke logiskt, at et firma der sælger højt profileret kvalitetsgrej ville synke så dybt at de skrev direkte usandheder i deres anoncer. Dette er der da ingen behov for.

Jeg må dog indrømme at jeg har været lettere rystet de seneste par dage, efter at jeg opdagede hvor uendeligt langt vi var bag efter Blaser, hvad angår levetid på piber.
Jeg var faktisk så rystet at jeg ikke var i stand til at svare , da en kunde spurgte hvorfor Blasers piber var i stand til at kunne holde 25 - 60 gange længere end de ca 4000 - 10000 skud som vores piber klarer[B)][:0][xx(].

Det har faktiskt chocket mig så meget at jeg har overvejet at lukke firmaet og emigrerer, da det er helt åbentlyst at vi i fremtiden ikke har en chance for at klare os i den ulige konkurence.

Det eneste der afholder mig fra øjeblikelig kapitulation, er den lille gnavende orm, der piner mig med den viden at Sauer er ejet af de samme folk, og i en vis udstrækning anvender piper fremstillet på samme anlæg. Og disse Sauer piber, har vi ingen problemer med at give kamp til stregen. Men det kan jo da godt være at man har besluttet at Sauer skal være gruppens discount mærke,og derfor ikke får adgang til den bedste teknologi.

På den anden side, må de beskrevne rifler med de uendeligt mange skudte skud, jo være produceret med piber, der var fra før Blaser blev guddommelige. Ja de var vel egentligt produceret, dengang Blaser var en mindre fabrik, der købte piber fra forskellige fremmede producenter.

Nej jeg må vidst hellere holde op med at tænke mere på det, og istedetfor smutte hen for at file endnu et bundstykke ud, mens der stadig er nogle uvidende fjolser der ikke har set lyset

jbn
Svar
#12
Der stod i søndagens "Jyske Vestkysten" at bygningen der rummede Joseph Goebbels propagandaministerium stadig er i brug. Det kan man osse læse i marts udgaven af "Jæger" Det ser ud som om at Blaserwerkes markedsføringsafdeling er flyttet ind. Metoderne er i hvert fald de samme. Over eller underdrivelser gentaget tilstrækkelig mange gange kommer tilsidst til at ligne "sandheden"

Ja, man må sige et Blaser virkelig forstår at stille alle andre konkurenter i et dårligt lys. Dem der har en Sako, Tikka, Remington, AZ, CZ eller et andet produkt kan jo nu kun spørge deres våbenpusher om hvorfor Blaser holder så meget længere end den riffel pusheren har solgt dem.
Hvis jeg handlede med våben og solgte flere forskellige mærker ville jeg da spørge Guntex om det er bevist markedsføringsstrategi at oplyse så fantastiske tal i en helsides annonce. Jeg kan godt tænke mig at vide om Guntex blot oversætter texten der tilsyneladende er leveret af reklamefirmaet http://www.kodiak.de og om Guntex ikke har lagt nogen tanker bag inden annoncen ryger i trykken.
Det er jo ikke nogen dokumentation i sig selv at henvise til de 2 herrer der passer skydebanen hos Frankonia. Har de ført logbog over hver enkelt riffel? Rent praktisk lyder det utroligt at de har skudt lige meget alle 3. Hvilken kaliber er det? Hvordan afvikles skydningen O.S.V.
Hvis det er den ufejlbarlige sandhed at Blaserpiber er så slidstærke, hvorfor venter man så 10 år med at fortælle at riflene skam ikke er slidt op endnu. Havde man meldt ud efter nogen få år og fortalt resultatet på det tidspunkt, havde annoncen været letttere at sluge.
I mine øjne får jeg sværere og sværere ved at tage noget som helst seriøst fra propagandaafdelingen hos Blaser.
De har tidligere haft den frækhed at sige at en Blaserriffel er lige så stærk som alle andre konstruktioner. Det er det samme som at sige at mine rifler er lige så stærke (læs farlige/svage) som en Blaser. Jeg har netop bevidst fravalgt Blaser fordi jeg finder Blasers mangel på passiv sikkerhed kritisabel.

Jeg fatter stadig ikke noget som helst.....[V]


--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Jo jo, men er der virkelig nogen der tror at en riffelpibe til en jagtriffel kan skyde 250000 skud??
Det kan der ganske enkelt ikke være, så dumme er ingen mennesker!

Der må klart være tale om en misforståelse og der må ubetinget være lavet en kommafejl eller er røget et "nul" for meget på i propaganda infernoet.

Vi må da håbe der kommer en reel fornuftig forklaring fra "Knöbbels" i form af en ærlig redegørelse.
Alt andet ville da være utænkeligt og hamrende useriøst, ja nærmest til grin.

Men bevares, et sådant super materiale vil revolutionere hele metalbranchen og Bl**** vil kunne blive en supermagt i verden hvis et materiale med sådan en slidstyrke virkeligt fandtes.
Det ville give helt nye perspektiver inden for f.eks. værktøjsbranchen.

Jeg glæder mig til vi der de første værktøjer lavet i "R93 STAHL".
På den anden side, hvem vil betjene pressen??[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Der er vel ikke andet for end at spørge dem på fredag, hvorfor de ikke udvider forretningen og begiver sig ind i den mere lønsomme aerospace sektor med deres kryptonitlegerede R93 Laufstahl.

Det tager åbenbart en generation eller to at vænne sig til, at internettet i dag muliggør en hurtig og levende debat om alt - ikke mindst vidtløftig propaganda, ulykker som ikke skulle have været fremme osv, osv. Det må både Bla**r og DJ sande på den hårde måde gang på gang uden tilsyneladende at fatte, at man ikke kan anvende sig af klassisk massemanipulation længere.....

Træder man ved siden af, kommer det helt sikkert tilbage, og det eneste som reelt virker er en kombination af anstændighed og ærlighed [:0]

Hvis jeg var pr-rådgiver for Bla**r (eller DJ) så ville jeg kraftigt tilskynde en forklaring eller et dementi og en helt anden strategi fremover. Alt andet er useriøst.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
Gammeltoft skrev:
Citat:quote:

Jo jo, men er der virkelig nogen der tror at en riffelpibe til en jagtriffel kan skyde 250000 skud??


Jeg forstår heller ikke at "Blaser" vil lyve for sølle 2000 skud,
når det rigtige tal vistnok er 248000.[Big Grin]
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#16
Citat:quote:

Jo jo, men er der virkelig nogen der tror at en riffelpibe til en jagtriffel kan skyde 250000 skud??
Det kan der ganske enkelt ikke være, så dumme er ingen mennesker


Hmm, jeg kan lige høre en feminim stemme der siger : skal du nu have en ny riffel igen/mere, hvis du nu købte en Blaser behøvede du ikke skifte/købe så tit[8D], så gem bladet for konerne[:o)]

undskyld til de feminime members, I er selvfølgelig undtaget ovenstående generalisering af kvinders intelligens[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#17
Kvinders hvad? Jeg er sikker på, at det er en myte, at de skulle være i besiddelse af en sådan. Så vælger jeg trods alt at tro mere på Bl**er og Julemanden....[B)][B)][B)]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)