Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har du en skrue løs ?
#1
Jeg har lige læst en rigtig god artikel i Jæger, skrevet af vores alle sammen .375RAS.

Men jeg faldt over at NP vælger at bruge alluminiums baser i stedet for stålbaser.
Er det bare mig der er forkert på den, når jeg finder det hamrende åndsvagt at spare 100 kr. på at bruge stålbaser (Alu. baser 75,- pr. stk. , stål baser 125,- pr. stk.) ?
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Hej Rex.

Tak for de pæne ord.

Det stillede spørgsmål kan jeg da godt svare dig på, for jeg stillede nøjagtigt det samme til NP.

Svaret var:
"Til så let en sigtekikkert på så lille et kaliber, er der ingen grund til at bruge stålbaser."

Personligt vil jeg heller ikke spare den hund, men min opgave var at følge og beskrive projektet.

Resultatet fejlede dog ikke noget.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#3
OK så er det ikke bare mig, der undrer mig over det [Smile]

Men jeg syntest stadig det er underligt.

Du må huske de 100,- er slutbrugerpris.

Hans indkøbspris er langt mindre.

Og ved at buge stålbaserne, så er kikkerten jo "fremtidssikret" til en større og tungere kikkert.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Hvad er der galt i alu-baser, man bruger da også alu-baser på cal. .50.
[Image: Accuracy%20International%20AS50%20.50%20...ifle_1.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ID

Hvad er der galt i alu-baser, man bruger da også alu-baser på cal. .50.



Vi er vel enige om at stål er stærkere en aluminium.
Og som NP også udtalte, at skulle der tungere sagere på, så SKULLE
det være stålbaser.

Hvorfor så ikke sætte stålbaser på fra starten, så man ikke senere skal til at skifte hvis der pludselig ønskes tungere kikkert ?
Vi snakker om en udgift på under 100,- for at være fremtids sikret.

Jeg mener at man der burde have givet kunden valget mellem stål og alu-baser inden man startede med monteringen.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
REX - Du har jo ret.....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Jeg tror nu at basen for kikkertmontaget skal vægtes mere end ringene - SE HER


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#8
Det undrer mig ikke at basen flexer, men det er da for vildt at se hvordan kikkerten bøjer. Jeg gad vide hvordan linserne har det efter sådan et tur [V]. Den riffel kan da ikke skyde det samme sted to gange, med mindre skytten vinder i lotto samme dag [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
For at det ikke skal være løgn, skyder netop denne riffel overordenligt præcist!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#10
Så kunne det da være interresant at se en tilsvarende optagelse af ens egen riffel. Specielt dem med de lidt større kikkerter, og kraftigt rekyl.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Jeg syntes nok at måden kikkerten bevæger sig på er ok, men picatinnyrailen der svirper er ikke ok - det kan kun ende med et brud.
Når man ser hvordan riflen er opbygget og hvordan picatinnyrailen er forstærket på venstre side, er det endnu mere fantastisk at den kan svirpe så meget.
[Image: AS5003.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#12
Når man ser på den adskildte riffel, og husker at på filmen er kikkerten næsten helt tilbage på railen, synes jeg ikke at det er mærkeligt at den svirper sådan. Det virker ikke ret stabilt i den bageste ende af railen. Og så i alluminium [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Nej kikkerten sidder indenfor forstærkningen - jeg ved ikke om railen er i aluminium.....selve kikkertmontagen er i aluminium, men den opfører sig som den skal.
[Image: AS5004.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#14
Den bageste del af montagen sidder faktisk lige udenfor forstærkningen [Wink], men det ændrer jo ikke på at den, tydeligvis, savner en del støtte i den anden side [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)