Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sakomontage
#1
Så er den *** galeme gal igen.

For et år siden købte jeg en org. sako montage, jeg tror nok den kostede 2500,-, den hed vist opti....en eller anden ting, den skulle kunne tages af med fingerskruer og derefter monteres igen, så den passede.

Nu er det anden gang den er gået løs ved alm. skydning! Og jeg kan godt fortælle jer at jeg har spændt den så meget jeg turde. Den sidder på en sako lux hunter 75, der er to år gammel og cal. er 300 wsm med rekylbremse, så rekylet er minimalt.

Det kan da ikke passe at en sådanne montage skal kunne gå løs!!
Selvfølgelig skal den tilbage på et tidspunkt til forhandleren, men hvad kan problemet være??

hjælp søges!!

Mvh

Jenslp
Svar
#2
Det er nok Optilock du mener.

Det må være en fejl hvis den rasler løs.

Uden at være den store ekspert, så mener jeg klart at en Optilock montage er en af de stærkeste montager jeg kender.

Jeg bruger selv Optilock på min Sako Finnbear og har aldrig haft det mindste problem med den.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
Hej Jenslp,
jeg har i flere år brugt optilock sakomontager, dels med en 300 win mag. De har aldrig givet problemer. Der skal ikke bruges lim eller lignende. De må ikke kunne løsne sig. Hvis du har givet kr. 2500, så har de røvet dig. Den må ikke koste mere end kr. 1500.

mvh. Johannes
Svar
#4
Hvis det er den nye Optiloc som man kan af og på montere uden værktøj, så er JensLP ikke blevet røvet. Den koster 3500Skr i Sverige. Jeg tror osse at det er den nye kvik montage fra Optiloc, hvis den kan gå løs. Det har jeg aldrig set at standardmodellen kan.

Optiloc ringe til Tikka og Sako er omtrent de eneste der har den plastring der gør at kikkerten aldrig kommer i spænd. Hvis den da bare kunne kombineres med Leupold QR, så havde man MONTAGEN. I mellemtiden formsliber og fræser "De fundamentalistiske Maskinarbejdere" da bare låsestolen, så den er lige og tager en spån af bunden af baserne således at man får en spændingsfri montage - uden plast.[:p]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Jeg kender ikke noget til den aftagelige optilock. Prismæssigt, kunne det godt være den.

Jeg har set steder i Danmark, hvor man kan finde på at tage kr. 2400 for en Leupold QR montage. Så jeg var ikke overrasket, hvis det var tilfældet.

mvh. Johannes
Svar
#6
Det er den helt nye optilock, og jeg tror den kostede omkring 2700, jeg fik den til godt 2000, jeg plejer ALDRIG at blive røvet. Men fact er at den er raslet af to gange nu.....

Det er ikke holdbart.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)