Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mega kugler i 9,3*62
#1
Er der nogen, der har erfaringer med brugen af Lapua Mega i 9,3*62?

Gør de sig godt i den kaliber?
(Her tænker jeg primært på kødødelæggelse...den dræbende effekt er der vel næppe tvivl om?[Big Grin])

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Jeg har denne kugle i 9,3x62, men desværre er det kun blevet til en del dræbte pap-elge - det gør den rigtigt godt og uden sønderlig papødelæggelse [Big Grin]
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Skudt en elgkalv, og 3 vildsvin - det gav ingen dramatisk kødødelæggelse - men på rådyr er den lidt for voldsom..[}Smile]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#4
halløj
en ret kendt bøssemager med hang til gamle haglvåben bruger den på drivjagt.
først var han ikke helt tilfreds men efter at have boret et stort hul 3 mm med i spidsen har han knald og fald på det meste ( vi har haft naboposter, og jeg er ret imponeret, men ved dog ikke om en spinklere kugle havde gjort nøjagtig det samme )
men når talen gik på kødødelæggelse er borearbejdet nok ikke vejen frem[Wink]
mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hej Ran

Jeg har brugt hjemmerullet 9,3 Mega i Zambia. Det fejlede absolut ikke noget –
Elan – 2 skud – top hjerte, men ville bare ikke ned. Ikke gennemskud. Den ene kugle blev efterfølgende fundet – perfekt champion formet ca. 95% restvægt.
Impala – meget høj blad kugle fra 225 meter afstand – fang kugle. Man kan godt skyde langt med en 9,3’er.
Puku – flugt afstand 0,7 meter.
Bushbuck – flugtafstand 0,5 meter
Hartebeest – gik 170 meter med en høj lunge kugle.
Zebra – flugtafstand 20 meter efter høj bladkugle.
Generelt var for højt græs problemet, jeg kunne simpelt hen ikke komme langt nok med på bladet (den berømte 1/3 del op).

Indskydning afstand 155 meter og det giver ca. 25 mm/ 50 m., 50 mm /100 m, 0 mm/150 m og -100 mm/200 m. eller den nemme er i tomme mål- 1-2-0-4.

Jeg kan kraftigt anbefale 9,3x62 med 18,5 gr. Mega – Jeg har et eller andet sted et stykke papir med ladningen – kommer senere.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Hej
Har skudt to stk kronvildt med fabriksladet 9,3x62 18,5 gr, Mega i efteråret 2006. den første afgik ved døden inden den ramte jorden flugten kunne måles i mm.den anden gik i jorden efter 10m med en kugle der sad noget tilbage på kroppen.et bukkelam afgik ved døden inden kuglen forlod kroppen,ingen flugt men den var meget død,løse hår omkring indgang, kan varmt anbefale denne kugle til "lidt større vildt".

"No Mersy" MVH. Sniper
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)