Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PV-S 6-24x50 P. SÆLGES
#1
Hej Alle

Jeg har fået et godt tilbud på en Swarovski PV-S 6-24x50 P med høje kliktårne, parallaxse justering og solblænde. det er en rigtig fed kikkert......

Men jeg skyder ikke sports skydning, så den skal udelukkende bruges til jagt og hygge på skydebanen. og så er spørgsmålet om det er den rigtige kikkert. jeg har i forvejen en VX-III 2,5-9*40. men jeg bilder mig at PVer er lidt mere lysstærk og derfor vil være bedre på bæverjagten i slutningen af april. den er selvfølge lig generelt bare federe en leupolden, som jeg i øvrigt er rigtig glad for. Men så er spørgsmålet om det overhoved er muligt at se PVens Crosshair sigtet når mørket lægger sig.

Der er ingen tvivl om at den kikkert vil se hamrende godt ud på min riffel, og jeg vil elske at have den siddende. men er det det at gøre.

og som en side oplysning så skal jeg give 8.000,- for dyret

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#2
Jeg har en af slagsen og det er en rigtig fed kikkert uden tvivl.
Til jagt kunne man godt ønske sig at kunne gå lidt længere ned end 6x, men det er nu kun ved drivjagter o. lign. at det er et problem.

Hvis det er det fine plex sigte der er i den, får du problemer i low light situationer. Det er meget fint.

Jeg har fået skiftet mit trådkors ud til TDS-4, som er noget grovere og meget lettere at se.

Hvilket trådkors er der i? Er den nu?
Svar
#3
Tak for svaret

Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Jeg har fået skiftet mit trådkors ud til TDS-4, som er noget grovere og meget lettere at se.

Hvilket trådkors er der i? Er den nu?



I den kikkert jeg har nu er der et Duplex sigte, som egentlig passer mig rigtig fint.

hvad kostede det at skifte sigte, for jeg må sige at jeg helst vil have et TDS-4

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#4
Jeg kan ikke huske hvor meget jeg gav, men det var vist ca. 1200kr inkl. udskiftning af begge kliktårne. Jeg fik de alm. lave på, da jeg havde udkasterproblemer med det høje sidetårn.

Du kan ringe eller skrive til Swarovski og få oplyst prisen. Du sender selv kikkerten direkte til dem.
De var meget venlige og imødekomne.

Der ligger forøvrigt et online beregningsprogram til TDS sigtet på Swarovski's hjemmeside. Kanongodt stykke værktøj
Svar
#5
Hej lauge
Køb den, prøv den og er du ikke tilfreds så byt med mig. Jeg har en 3-10X50 med duplex 4.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Lauge

Hvis den pågældende kikkert, er den der befinder sig i Gilleleje, vil jeg lige pointere kraftigt at den er udstyret med nogle rigtig grimme firmamærker [xx(] (Læs: Tidligere monteret i en EAW-montage)

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#7
Det kan godt være at jeg bare skulle få købt dyret. og nej den er ikke fra Gilleleje. den er fra Næstved.

den sidder pt. i en EAV men med magnumringe så den skulle efter sigende ikke have trykmærker. jeg regner dog med, at monterer den i leupold QR eller ligende.

og Tonni jeg skal nok huske dig hvis jeg ikke bliver tilfreds med kikkerten.

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#8
Hej Lauge hvis jeg var dig ville jeg forlange at se kikkerten uden montage ringene på... Lur mig om ikke der er mærker. Og så er 8000 kr for meget syntes jeg. Men en god kikkert det er det.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#9
Undskyld jeg ikke fatter det.

En brugt kikkert er brugt uanset om den har mærker eller ej.
Hvis mærkerne har er praktisk betydning indvendig kikkerten er det selvfølgelig en fejl af betydning.

Det er jo ikke en bil hvor lakken har en beskyttende effekt.

Misforstå mig nu ikke, jeg opsøger ikke skrammer på hverken optik eller riffel, men med brugen kommer de da.

Hvis kikkerten virker er det et fint køb.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Jeg kan ikke huske hvor meget jeg gav, men det var vist ca. 1200kr inkl. udskiftning af begge kliktårne. Jeg fik de alm. lave på, da jeg havde udkasterproblemer med det høje sidetårn.

Du kan ringe eller skrive til Swarovski og få oplyst prisen. Du sender selv kikkerten direkte til dem.
De var meget venlige og imødekomne.

Der ligger forøvrigt et online beregningsprogram til TDS sigtet på Swarovski's hjemmeside. Kanongodt stykke værktøj



Jeg har idag sendt en forespørgelse til Swarovski, den blev videresendt til Guntex. De ville have 2999.- [:0] for at skifte sigte. det er jo [B)]. Måske det er en ide, at ringe direkte til fabrikken.

har snakket med fabrikken. tak til TRG-S. 220,- euro. Se det er jo en helt anden pris

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#11
Du skal tale med Andreas Haider, som er Repair & Service Manager.
Han har direkte telefon: +43 5223 511 6204 og taler engelsk og tysk.
Svar
#12
Har du investeret eller har du trukket følehornene tilbage[?][?][?]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#13
Jeg overvejer at købe en Zeiss diavari victory 3-12x56 hos korsholm i stedet. Den er på bud til 8995,-

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#14
Den vil du nok også få mere glæde af, når det primært er jagt du skal bruge den til.[Smile]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#15
Da jeg har sagt nej tak til kikkerten og springer på en mere jagt relateret. Er Swarovskien nu udbudt på det fri marked

Man kan se at den har været monteret men der er på ingen måde hærget eller skadet

Prisen er stadig 8000,-

skriv en PM så formidler jeg kontakten

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#16
Min kammerat købte zeissen til 8500,- hos almas ålborg. men skynd dig der var ikke mange tilbage.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Min kammerat købte zeissen til 8500,- hos almas ålborg. men skynd dig der var ikke mange tilbage.

+GONE2HUNT+



jeg har fået et tilbud på en victory med lys 3-12x56 til 10.000,- den springer jeg på. korsholm har den på bud til 11.500,- I´m happy.

tak for tippet, har i øvrigt sendt dig en mail

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)