Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RCBS lux sæt fra USA
#1
Jeg har set et ladesæt fra RCBS med elektronisk vægt og trimmer og hele baduljen til 556 dollarser(Cabelas)[Big Grin], det vil de selvfølgelig ikke sende til lille danevang[Sad!], men jeg kender en der kender en som evt. kan tage det med hjem fra overthere men hvordan er det lige med reglerne m.h.t. den slags venne import.[?]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Da jeg for maaaange år siden skulle til at starte med genladning, bestemte jeg mig for at anskaffe et RCBS ”Master Reloading kit”. I Danmark kostede det 3800 kr., men jeg kunne se at det kunne erhverves hos Cabelas i USA for 256.$. [Wink]

Det var jo fristende (under ½ pris ift. Danmark) selv at importere det. Cabelas kunne imidlertid meddele mig at da der var en importør af RCBS grej i Danmark, måtte de ikke sælge mig udstyret.

På daværende tidspunkt havde jeg en bekendt som var bosiddende i Californien. Efter aftale med ham bestilte jeg sættet hos Cabelas, og fik det leveret på hans adresse i Californien, hvorefter han videresendte det til Danmark. Det var, (i hvert tilfælde på daværende tidspunkt) fuldt lovligt. [Big Grin]

Swift
Svar
#3
Der er jo noget med told og moms, men hvis din bekendte kan tage det med sig, plejer det ikke at give problemer. Hvis det sendes, er der ret stor risiko for at få et brev fra SKAT [V]. Du skal også huske på at ladegrej er tungt- især pressen, så hvis I ikke vil risikere overvægt i flyet, kunne man jo overveje at købe pressen herhjemme, og resten i USA. Jeg mener at der er nogle af internetfirmaerne der opgiver vægt.
Jeg endte med at købe Lee sættet, men med Classic Cast pressen og en elektronisk vægt hos Rex, og få min søster til at tage dies og en trimmer med hjem fra USA.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Det er jo nogle fornuftige overvejelser, men det kan være at jeg skal lade min kammerat tage vægten med i håndbagagen, den er jeg lidt øm overfor, og så lade ham sende resten med posten.Hvad gør SKAT[:X](mærkelig ord for noget så ubehageligt)[xx(]hvis man pakker grejet ud og sender det som en gave f.eks[?]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Citat:quote:

hvis man pakker grejet ud og sender det som en gave f.eks



No difference.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Hej Tonny

For ca 3 år siden fik jeg et komplet lade kit (RCBS) hjem fra Californien USA. Jeg kunne heller ikke få det sendt direkte. Så jeg fik noget familie til og videre sende det med skib. Det var ikke så dyrt. Jeg fik også tegnet en forsikring til små penge, som dækkede evt transportskader undervejs. Der blev vedlagt en kopi af regningen i kassen, heldigt nok. For jeg slap ikke for og betale moms/told. Det er en god idè, for ellers sjusser tolderne sig bare frem til værdien, og det er helt sikkert i deres favør.
Så mit råd er: Køb sættet og få det sendt med skib. Og nu du er i gang, så køb også de forskellige Die sæt/shell holder osv med også, du skal bruge. Og så tror jeg også du kan finde det sæt du snakker om en hel del billigere på nettet i USA.

Carsten
Svar
#7
Har du nogen direkte anbefalinger til hvor jeg skal finde det sæt billigere og hvor der er styr på tingene.
Jeg har handlet en del hos cabelas og de leverer det de lover selv om man skal væbne sig med tålmodighed.
Men man er jo altid åben for at spare en skilling

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
Hej Tonni

Prøv på Google og skriv: Rock Chucke Supreme Master Reloading Kit, så sker der noget. Jeg kan se det koster omkring $250

Carsten
Svar
#9
Det sæt du nævner er ikke det jeg referer til, men sættet med elektronisk vægt og casetrimmer, med andre og det som man alligevel ender med til sidst[Big Grin].
Hvis det kan fås meget billigere end de 556 dollatser jeg har fundet det til hos Cabelas så lad mig det vide.[:p]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
Hi, Tonny.Prøv http://www.sst.benchrest.com. Midwayusa.com er som regel billigere end cabelas. Jeg skal hjem til sjælland til juni.
Bo.
Svar
#11
jeg kan ikke finde det sæt hos midwayusa og den side du referer til er ikke aktiv.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
RCBS Advanced RC Supreme Master Reloading Kit
$559.99
Dette er teksten hos Cabelas, check det sæt ud, der er det der skal bruges og til en meget rimelig pris, hvis altså vi nu var i usa.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#13
Hej Tonny

Check ud Natchez Shooters Supply i Tenn. USA ....her er webside[Wink]

http://www.natchezss.com

Se customer sevice for international sales.

Mvh...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#14
Hej igen Tonny

Her er mere på genladning( RCBS) fra USA... international shipping også [Wink]

http://www.midsouthshooterssupply.com

Mvh...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#15
Ellers prøv Graf and Sons, de vil gerne sende til Danmark.

Mvh Søren
Svar
#16
Hej
Jeg har købt en hel del ladeudstyr hos Midsouthshootersupply.com,
og jeg er aldrig blevet skuffet. Er der noget du mangler er de nemme at komme i kontakt med.Ladegrejet kan du få sendt med skib uden problemer. Der er bare lidt ventetid.
Svar
#17
Jeg købte mit RCBS sæt i Sverige, hvor der også kan være en del at spare ifht. priserne i Danmark - specielt med den valutakurs der hersker i disse tider.
Mvh.

Yeti
Svar
#18
Nu har jeg bladret på de anbefalede hjemme sider og kan ikke finde præcis det sæt som cabelas udbyder[V].Der er måske andre som har lavet den sammensætning men jeg kan ikke finde dem.[V]
Det bliver derfor nok dem som får æren.[Big Grin]
4200,- omregnet er også ok når men får elektronisk vægt/dispenser trimmer og presse + div. med i prisen

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Nu har jeg bladret på de anbefalede hjemme sider og kan ikke finde præcis det sæt som cabelas udbyder[V].Der er måske andre som har lavet den sammensætning men jeg kan ikke finde dem.[V]
Det bliver derfor nok dem som får æren.[Big Grin]
4200,- omregnet er også ok når men får elektronisk vægt/dispenser trimmer og presse + div. med i prisen

+GONE2HUNT+



Det er fordi det er et sæt Cabelas selv har sammensat.
Det er ikke et RCBS standard kit.
Men derfor kan kittet jo være lige godt af den grund.
Årsagen til at jeg har sat prisen op på ChargeMasteren og andre elektroniske enheder, er at jeg har haft 3 stk ChargeMaster 1500 dispencere, der har haft fejl inden for de sidste 4 måneder.
Og hver gang jeg får en sådanne med fejl, så koster det mig 400-500 kr. at returnere den til USA + fragt en gang til, for forsendelse til kunden når den kommer retur igen.
Der er bla. en her på forummet, der lige har haft en strømforsyning, til den, der brændte af.
Jeg kunne ikke nøjes med at sende strømforsyningen, men skulle sende hele CargeMasteren retur.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#20
Ja det er jo problematisk hvis skidtet ikke virker, så er der immervæk længere til usa end laurbjerg, men jeg har ikke kunnet finde noget som er så attraktivt i pris som dette sæt.
Det er jo næsten som at få resten af værktøjerne gratis, iforhold til vægtens pris.[Big Grin].
Det er dog ikke specielt betryggende hvis vægten er behæftet med fejl.
Har der været flere ens fejl eller er det forskellige typer.
Og betyder det at vægten generelt er fejlbehæftet[?][?]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)