Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken vægt
#1
Jeg har en billig digital vægt, som jeg ikke er særlig godt tilfreds med. Den har interval på 0,2 grains og den svinger ret meget i vejningen. Alt i alt ikke særlig godt for præcitionen, især ikke i små kalibre.
Hvilken vægt kan I anbefale som kan gøre det væsentligt bedre? Jeg har luret lidt på RCBS ChargeMaster 1500 Powder Scale and Dispenser Combo [:p], som kunne være helt perfekt (tror jeg) men det er jo en vis udskrivning. Alternativt kunne man jo købe RCBS ChargeMaster 1500, og så købe dispenseren senere, hvis man faldt over en pose penge. En tredie mulighed er at finde en god vægt, der er væsentligt billigere end ChargeMasteren, og så leve et godt langt liv uden en elektronisk dispenser.
Jeg har ikke lagt mig fast på et budget, jeg vil have en vægt som jeg ikke sidder og bliver irriteret på, og gør mig i tvivl om mine ladninger [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Hej Ujensen

RCBS combo chargemaster kan du købe i Tyskland til ca. 2800 dkr. Rex har for nylig sat prisen op til 3700 Dkr. Jeg går også og overvejer at købe netop denne.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#3
halløj
jeg har haft min i et års tid og begriber ikke hvad jeg gjorde i de foregående 30 år.
jeg har tidligere kun driblet meget alvorlige ladninger og tror egentlig stadigvæk den sidste diff er underordnet.
min ladning tager nu længere tid men jeg har en rigtig god fornemmelse i maven af at der ikke er noget MRP eller lign der har hængt i automatrøret og bedrevet under/overladning.
kan anbefales på det kraftigste!

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Haløj selv Storm.
Du skriver , din ladning tager længere tid nu.
Hvor meget længere tid.?
F.eks. 45 grs. N 160 til 6,5x55. Er det 20 sek der er tale om, eller?
Tager det så dobbelt så lang tid at veje 90 grs. til .416 Rigby?

Mogens Nielsen
Svar
#5
halløj Mons
i de goe gamle dage blev et ladebrædt med 52 huller fyldt på et par minutter, derefter blev kuglerne isat på 3-5 minutter.

idag fylder maskinen et hylster mens jeg sætter kugle i det foregående: kadance knap 3 stk i minuttet, dvs 52 : 3 = ca 20 minutter.
krudtmængden giver ikke kæmpe forskel da den større mængde mølles med den hurtige hastighed og driblingen tager den samme tid.

jeg ved ikke om det lyder voldsomt, men det føles væsentligt langsommere. ( men præcist/sikkert )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Jeg solgte en Lyman 1200 DPS grundet dens hastighed eller mangel på samme. Den afvejede med 1 grain pr sekund [|)]

Jeg har indtryk af at RCBS og Pact er i nogenlunde samme tempo?

Lyman 1200 DPS er også enormt temperaturfølsom, og tålte generelt ikke en flytning fra rum til rum, uden den skulle have en timelang tilvænning. Ydermere skulle den varme op i en halv time inden brug. Eneste positive var at den afvejede edder nøjagtigt. Hvad siger RCBS og andre fabrikater til flytning og temperaturskift?

Idag bruger jeg kun en RCBS 505 til opstart og løbende kontrol ved indstilling af mine powder meassures.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#7
Her er der lavet en lille test der sammenligner de forskellige vægte/dispensere http://www.6mmbr.com/powderdispensers01.html

MVH BlaserGun

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]
Svar
#8
Tak for rådene, men hvad hvis jeg bare ender på en vægt der ikke "drifter"? er en RCBS RangeMaster 750 så en god mulighed, eller findes der billigere (1.355,- hos Midway) der er pålidelige? Jeg synes at 2.800,- er mange penge når jeg ikke lader mere end jeg gør.
@ Sako: Hvor handler jeg i Tyskland, og hvad kan de sælge 750éren for?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Hej Ujensen

Jeg plejer at handle hos Waffen Mario og det er også hos ham jeg har fået prisen på de 2800 Dkr.

Mario Hansen

Nordstadum 9, 25917 Stadum

Tlf +4946625100

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#10
Jeg bruger en RCBS. uniflow, går op til 95% eller mere og lader min Lyman1200 færdiggøre ladningen. Hvis i vil have speed så er min 550 Dillon til salg. On stroke one bullet done. PS. Jeg tror at de fleste elec. vægte er meget følsomme over for temperator og rystelser. Køb en two piece vægt letter at rengøre. vægten må ikke vendes på hoved.
Bo.
Svar
#11
så er min 550 Dillon til salg
så er man fristet igen[:I]
cal/pris?

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
HI Strom.
Min 550 Dillon Har, auto powder, auto primer med alarm, dies til 222rem, 22-250, 243w, 308, 44mag, 454 og 270w. Den er virkelig god hvis man skyder meget. Pris snakker vi om. Jeg kommer hjem i Juni.
Ps. extra dies koster ikke saa meget.

Bo.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)