Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagttegnsaspiranter skal kunne ramme
#1
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4294874/
Svar
#2
et godt skridt på vejen, men gerne periodisk

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Ja, og gerne periodisk både for riffel og hagl!

Lige som i sverige hvor man går op til prøve med den våbentype man nu ønsker at gå på jagt med!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Lidt mere

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
Utidig indblanding

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Citat fra ovenstående artikel på jp.dk

"Han peger på, at Dansk Jægerforbund siden 1996 har arbejdet intenst på at få den såkaldte anskydningsprocent ned, og at det faktisk er lykkedes. Jægerforbundet satte gang i arbejdet i 1996, da en undersøgelse afslørede, at en høj andel af de 162.000 danske jægere kun anskød dyrene, når de var på jagt."[Big Grin][Big Grin]

Jeg synes da det var fint, at jægerne kun anskød dyrene på jagt, og ikke på skydebanen eller andre steder.

Anders

-------------
-------------
Svar
#7
HVÆSERBREVE

Knud Mogensen, jæger og

pens. numismatiker, Hørve:

Jeg synes, miljøminister Honni Gedelaars krav om, at vi jægere skal kunne ramme plet for at gå på jagt, er skudt i hovedet. Det er da helt tosset, når ministeren siger, at det er for at undgå, at dyrene lider. De lider da langt mindre, hvis man ikke rammer dem. Jeg har haft jagttegn i 47 år, og det eneste, jeg har skudt, er naboens traktor, som på afstand godt kan ligne et stykke råvildt, og så kom jeg til at skyde vores lysekrone ned for nogle år siden, idet jeg havde glemt at sikre mit gevær. Men jeg har aldrig skudt nogen dyr, i hvert fald ikke, hvad jeg har lagt mærke til, og det tror jeg, dyrene er glade for.

(Fra ATS, politiken)

-------------
-------------
Svar
#8
Jeg er muligvis på vej til at gøre mig rigtig upopulær i spørgsmålet omkring aflæggelse af haglskydningsprøve. Min opfattelse er - baseret på min erfaring med min egen og andres skydning - at den ene dag skyder man som duksen i klassen og en helt anden dag skyder man som klassens dårligste elev. Der er sikkert mange af jer, der ikke dyrker lerduerne som en sport, men som uregelmæssig jagttræning og derfor har samme erfaring. Hvilken dag skal så være gældende for jagttegnsudstedelse ? Det bliver vist ret tilfældigt.

Et andet og langt vigtigere punkt i denne sag er, at jo mere vi selv som individer eller i foreningsregi bakker op om enhver stramning af prøver, licenser, ansøgninger, tilladelser og bevillinger, i jo højere grad er vi med til at flette riset til vor egen røv. Det er en kendt sag, at stramninger af regler og love bedst gennemføres ved at skære en tynd skive af salamien gang på gang på gang på gang, så vi sultne til sidst står uden salami og altså med så stramme regler og forordninger, at ALT er reguleret og glæden ved det relativt spontane live på reviret helt er forsvundet.

I stedet for omgående at bukke dybt for myndigheder og andre sortemænd og oven i købet selv straks foreslå skærpelser som "Een gang er ikke nok, nej vi VIL til eksamen hvert år og helst hvert halve" - som den foregående jagtforeningsformand var mester i uden nogen sinde at få noget til gengæld - burde vi omgående komme tilbage med vore egne forslag til forbedring af skydeevnerne.

Vi kunne indføre mange flere lerduedage i de lokale foreninger, vi kunne holde et par årlige lerduedage i konsortierne og vi kunne frem for alt invitere vore dårligst skydende kammerater på lerduebanen hver anden week end, indtil både de og vi har set, at det hjælper. Det kan ikkke gøres uden at såre nogle bestemte typer og hva' så ? Jeg er mere såret over, at der er nogle i dette forum, der straks hopper på vognen og råber på mere kontrol, flere prøver, mere bureaukrati, mere "big brother"-mentalitet.

Tænk over det !
Svar
#9
halløj
jeg er ikke så ked af at såre nogle jægere ved at forlange en vis form for skydefærdighed.
alle kan træne sig op til at ramme både med hagl og kugle. så hvis de ikke vil investere tiden i at lære det, er det med tørre tårer jeg må vinke farvel til dem.
oprigtigt talt synes jeg vores vattede formand burde gribe chancen med kyshånd

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Strom: Jeg skrev netop "Det kan ikkke gøres uden at såre nogle bestemte typer og hva' så ?".

Det, jeg har noget imod, er, at ellers meget selvstændige mennesker, som de fleste her giver udtryk for at være, "med kyshånd" tager imod en hvilken som helst mere eller mindre tilfældig ofte kritiseret formands eller ministers idéer til begrænsning af den personlige frihed uden først at overveje, hvad vi selv kan gøre for at afhjælpe problemerne, så vi i videst muligt omfang ungår bureaukraternes indblanden. Var det klarere udtrykt end mit første indlæg ?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)