Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danmarks naturfredningsforening
#1
Jeg er lige blevet ringet op af en sympatisk mand, der gerne så mig som medlem af DN. Lige nu er det grundvandet der skal reddes fra forgiftning, og det haster![xx(] (Ja, han var Københavner)
Jeg støtter aldrig en sag uden først at sætte mig ind i hvad den går ud på, så jeg har været inde på deres hjemmeside og kigge lidt, og umiddelbart virker det da som en ganske sympatisk forening. Meeen der er en del punkter, hvor de mener bl.a. jagt bør udfases osv. såeee.... Er der nogen af jer der har nogen erfaringer med DN (gode som dårlige)?
Anders

-------------
-------------
Svar
#2
Jeg var i 1991 medlem af ”Århus amts Naturudvalg”, som repræsentant for Dansk Strandjagtforening.

I udvalget var der udover medlemmer af de tre daværende jagtforeninger, repræsentanter for Dansk Ornitologisk forening og Danmarks Naturfredningsforening.

Vi skulle bla. behandle indstillingerne om de Jagtfrie kerneområder på fiskeriterritoriet. Ornitologerne i udvalget havde et fornuftigt og realistisk billede af hvordan de jagtfrie områder i Århus amt skulle se ud, således at der stadigvæk blev mulighed for jagtudøvelse.

Derimod ville Danmarks Naturfredningsforenings repræsentant havde indført et totalt jagtstop i alle fuglebeskyttelsesområderne. [xx(]

Vi lavede en indstilling sammen med Ornitologerne, (og uden om DN) som senere dannede grundlag for de jagtfrie områder vi har i dag.

Det er min vurdering at der i Danmarks Naturfredningsforening sidder nogle få Lokalkomitemedlemmer, som i kraft af foreningens ret høje medlemstal, prøver at gennemtrumfe deres egne personlige mærkesager. [Sad!]

Swift
Svar
#3
DN markerer sig i øjeblikket meget kraftigt mod jagt i EU-fuglebeskyttelsesområder og jagt på offentlige arealer (statsskove og dets lign.) Alt jagt i disse områder skal udfases og inden 2010 skal 25% af områderne være fredet. Såvel landområder som vandområder. Derudover skal motorbådsjagt totalforbydes i danmark.
http://www.dn.dk/graphics/DN/organisatio...olitik.pdf
Fordi jeg stort set kun dyrker jagt på vand, både pramjagt og motorbådsjagt, og oftest i EU-fuglebeskyttelsesområder, så kan jeg naturligvis ikke støtte denne forening. Det ville være at skyde mig selv og mine ligesindede i foden.
Ydermere finder jeg deres argumentation for denne strategi usaglig og bygget på forkerte oplysninger, så heller ikke der finder jeg anledning til at støtte dem.
Egentligt lidt synd, for jeg synes foreningen har mange gode mærkesager i forhold til naturen, men som sagt så knækker filmen altså med deres jagtpolitik som er helt ude af probationer.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#4
Tak for jeres svar. Nu har selv brugt noget tid på DN's hjemmeside. Der er for mange punkter, jeg ikke kan få mig selv til at støtte. De gode sager DN kæmper må jeg finde en anden måde at støtte. Jeg er ikke interesseret i "hele pakken".

Anders

-------------
-------------
Svar
#5
Disse naturfredningsflippere får da heldigvis også boomerangefekten at mærke en gang i mellem.I Gilleleje var der en lille strandkiosk hvor strandens gæster kunne få en pølse eller en is.Der var et lille cafeteria - der efter naboerne gik for godt - det støjede for meget når de sad på deres terasse ! Det skulle der klages over ! Med en af naturflipperne i spidsen blev hele kongeriget sat på den anden ende for at få den lille "støjende" biks lukket.Det lykkedes at få den lukket ! Strandbakkeselskabet som ejede grund og bygning var naturligvis ærgelige over det ikke længere var muligt at servicere lokale som turister.(det er byens øvrige borgere også )
Strandbakkeselskabet valgte at sælge deres grund til en velhavende herre der lovede at bygge godt i højden - og det gjorde han !
Nu hyler naturflipperen først - det tog nemlig hans udsigt til vandet - men der er ikke noget at gøre det nye hus bliver hvor det er ! Det har den nar sgu godt af [Big Grin][Big Grin][}Smile][Big Grin][}Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)