Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rolling block..
#1
Hvis man skulle få lyst til at bygge sig en riffel på en remington rolling block lås, hvordan ligger det så med låsens holdbarhed med hensyn til moderne patroner.? oprindeligt var det vist 45/70. engang i 1867. men senere hen blev den jo så kamret op til 8X58R (Dansk Krag.) Men hvis man ønsker at bruge en mere moderne patron hva'så..? Ønsker nemlig ikke nogen BL***r situation herude vestpå. Tyskere har vi nemlig bøvl nok med om sommeren [Big Grin]
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#2
Rolling block er ikke egnet til meget moderne ammo[xx(] kun svagt ladet ammo "sortkrudt ladninger" selvfølgelig kan du laden den med moderne ammo men den skal være meget meget reduceret ladning. Jeg tror heller ikke ad du kan finde en bøssemager som vil omkamre den til andet end 8x58r 45-70gov 50-70, 45-120 12,7x44r osv. hvor alle er sortkrudt ammo på nær 8x58r. Ligeledes vil det være umuligt at finde en genlader som vil lave ammo til sådan en udover de over nævnte caliber[xx(]

det vil også være en synd og lave om på sådan en fætter

http://www.rebooty.com/~dutchman/12744r.html

det er virkelig en lækker riffel hvis den holdet orginal men tal med hatting han er en rigtig god bøssemager som også kan lide sortkrudt[8D]

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#3
Lynge...Lad lige være med at udtale dig så skråsikkert - TAK

Jeg har kendskab til en kendt jysk bøssemager, har kamret dem til adskillige røgsvage kalibre, og ligeledes har jeg skudt meget røgsvagt ammunition med dem. Sidste år fik jeg tilbudt en i kaliber 7x57R, og har kendskab til noget så eksotisk som 30Røv Blaser baseret på en rulleblok.

Ligeledes har jeg set dem i kal 375 Win

De svenske 8mm rulleblokke er trykprøvet til røgsvagt krudt, og de er med når der skal sprænges rifler engang.

Jeg har selv bygget en 45/70 baseret på en svensk lås, og røgsvage ladninger

49 grs N133
Speer 400 grs FN - Dette er langt fra en tæppepisserladning [^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#4
det skriver jeg også jeg vedlægger også et link med lade date til røgsvag krudt

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)