Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Magnum tændhætter i 243win giver øget slid?
#1
Jeg har lige fået ladet nogle bønner til min 243 med magnumtændhætter, så læser jeg til min gru at de muligvis kan forårsage en større slitage end alm. tændhætter, er det ammestuesnak eller er der belæg for teorien.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Jeg har lige fået ladet nogle bønner til min 243 med magnumtændhætter, så læser jeg til min gru at de muligvis kan forårsage en større slitage end alm. tændhætter, er det ammestuesnak eller er der belæg for teorien.

+GONE2HUNT+


Det har jeg aldrig hørt om før. Det kunne være interessant at få det uddybet af en expert [^]
Jeg har derimod læst om at samme ladning, kunne generere lavere tryk med magnumfænghætter end med almindelige.

JPL
JPL
Svar
#3
Jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på at der skulle være belæg for den påstand...

Betragt det som en and...(vildand)

Noget andet: Boattail kugler contra flatbase kugler... der vil (i teorien) være større slid med boattail kugler, da krudtgassen vil blive fordelt lidt mere på yderområderne end med en flatbase... men det er teori og af minimum betydning...

men hvorfor bruge magnumhætter i en 243?

Normalt bruger man magnumhætter til ladninger over 60 grains...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

Boattail kugler contra flatbase kugler


Hej Dr!

Lidt offtopic[Wink] men nu de blev sammenlignet kom jeg til at tænke på at jeg på SluttStykke.com havde læst i en tråd at flatbase skulle have bedre præcission end boattail og derfor foretrukket af BR skytter http://www.sluttstykket.com/forum/phpBB2...&highlight=

MVH BlaserGun

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]
Svar
#5
Inden for 300 meter/yds er flatbase sikkert bedre... udover den afstand er boattail mere stabile og holder farten bedrer...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
normas ladebog anbefaler magnumhætter til 243 og 270[Smile]
Jeg gik ud fra at der var en god grund til dette.Men min viden er ikke den største på dette felt.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)