Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fra fast choke til udskiftelig choke
#1
Jeg har tanke på at ændre en gammel automat fra fast trangboring til et udskifteligt chokesystem, men er kommet i tvivl om måden at gøre det på. Det logiske må være at rive den gamle trangboring op, så piben er cylindrisk hele vejen og eventuelt korte lidt af den. Dernæst må beslutningen tages med hvordan gevindet til chokene skal laves, er piben tyk nok i godset er det vel blot at slå et indvendigt gevind - ellers må der krympes og lodes et ultra tyndt rørstykke på, med indvendigt gevind.

[?][?][?]

Nogen bedre forslag ? (udover at købe en ny skyder [V])

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Briley chokes er nok noget af det tyndeste man kan få, men sådan en gammel spånabe som dig, du laver dig selv en Cutts Compensator - du ved den der man kan skrue trinløst sammen ved hjælp af en udvendig omløber.
Se at komme igang.[Big Grin]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Cutts Comp...Er vist nok på lager, og skrællet fra en gammel Stevens model 77 pumpgun. Dog er den uhyre grim, men effektiv er den jo. Jeg har ydermere en High Standard pumpgun hvor der er monteret en Cutts Comp. Et system med aftagelige chokes er dog væsentligt kønnere, og så kan jeg få chokes til brug i Sverige - når der skal kastes med roer [Smile]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Hej GD,
hvilken skyder er det, og hvilken trangboring er det?

Jeg skyder med Choke i begge mine gevær. En O/U og en halvautomat. I O/U skyder jeg altid med kvart og halv. I halvautomaten skyder jeg med fuld for det meste. Jeg har dog nogen gange skudt med kvart i halvautomaten. Det var dengang hvor jeg troede at det gjorde noget skadeligt på geværet, ved at skyde med stål i fuld trangboring (det kan det da også på nogen gevær). Jeg skyder næsten altid med fuld i den. Jeg kan mærke stor forskel når jeg har fuld trangboring i. På de afstand vor man er på ydergrænsen, oplever jeg mange flere chockdrab med fuld trangboring. Jeg var afsted på en krikandejagt i år, hvor jeg skød 8 krikænder. Det virkede helt forygende. På havet er fuld trangboring også utrolig godt.

mvh. JOhannes
Svar
#5
Hej Johannes

Det er en gammel Remington A-5 med fuld trangboring, som efter min mening samler alt for hårdt. At ændre den vil i princippet være synd, men omvendt ville jeg så kunne få lidt mere glæde af den.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
HEj Nitro,
jeg har skudt med en del forskellige patroner. Jeg har ikke testet dem på en skive.(Hvilket jeg naturligvis burde). Men jeg køber generelt ikke patronerne for billigt. Jeg har skudt med Federeal, Wild Game, B&P, Kent, Sherwood, WInchester. I stål skyder jeg mest med 32 grams ladninger. Hvis det er større ladninger, skal det virkelig være nogle kvalitetspatroner. Her synes jeg at Federal er bedst. men de er også dyre.

mvh. Johannes
Svar
#7
HEj GD,
istedeet for at lave chockes på dit gevær vil jeg anbefale dig, at du borede den til halv trangboring. Det vil være en godt bud på en allround boring. Har du andre bøsser vil jeg beholde den fulde trangboring. Jeg kender ikke Remington A5, og ved ikke hvordan den er til stål. Så det vil jeg helst ikke udtale mig om dens brug med stål i fuld trangboring. Har du skudt en del stål med den eller hvad?

mvh. Johannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)