Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kugle valg til 300 wm
#1
De Herrer

Jeg har netop fået en riffel mere til skabet, men jeg har ikke prøvet at skyde med den endnu.

På et link fandt jeg en oversigt som vist at den kunne bruges til alt fra ræv til elg og lidt til, og det er så her jeg ikke ved hvad der er bedst at putte i den.[^]

De links jeg har fundet viste stort set kun 150 og 180 gr. kugler, men er der ikke lidt vildt til ræv og lidt nok til bjørn eller moskus.
Er der nogen som skyde med andet som vil fortælle om det[?]

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
Hej Kim
Mine erfaringer:
180gr. Swift A-frame til det meste, moderat ekspansion
til ca.2x kaliber, 95-98% restvægt, og så går den fantastisk
i min .300!
165gr. accubond til de helt lange skud,
evt. Swift Scirocco, også bonded, går også fremragende i min gøb!
Få evt Gammeltoft på banen, han har pejling på genladning [Wink]
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Jeg bruger barnes TSX og Barnes MRX

MRX har større ekspantion end TSX, derfor velegnet til lange skud.

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#4
Citat:quote:

180gr. Swift A-frame til det meste


"That´s my man"

Det er en fortræffelig kugle.

Har også testet TSX i min 300wm men opgav den, ikke på grund af dårlig præcision men på grund af enorme aflejringer af kobber/tombak eller hvad nu de er lavet af de kugler.

Havde den ikke svinet sådan havde jeg helt sikkert begyndt at teste den i praksis.

Nu tror jeg at jeg vil teste lidt videre med KJG kuglen fra Lutz Möller. Indtil videre har den udvist helt eksemplariske resultater på praktisk jagt.

Den gamle Nosler Partition i 200 grains er nu heller ikke så dårlig i den kaliber[^]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Gammeltoft!
Fortæl mere om den kugle
fra Lutz Müller, please [Smile]
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#6
Hej 300wm

Tak for dit svar, men er 165 ikke lidt voldsomt til ræv der kører jo noget i jæger om den tungest ræv[Big Grin]
Jeg ved godt at jeg så bare kan tage en anden riffel med, men nu er det jo lige den her jeg er glad for i år[8D]

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#7
Til ræv bruger jeg faktisk 180gr. A-frame!
den laver ikke ravage i så lille et mål
som en ræv! Og så er der gennemskud, hver gang [Big Grin]
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#8
Har du prøvet RHINO.

Jeg har lige fået en e-mail fra Michael/Rhino, der fortæller
at han kender folk der har brugt .264 140 grains Rhino kugler
til jagt i Afrika.

Jeg kender dem endnu ikke selv, men er spændt på at prøve dem.

Her den e-mail jeg fik fra ham:

hej

jeg har selv en 7mm Magnum jeg har skudt mer en 1000 afrikanske dyr med den op til eland på 800 kg

en Rhino kule på 160 Grains bliver fra 17 til 19 mm stor holder fra 97 til 100% restvekt

i jagtjurnalen forige nummer var der en intressant artikel skrevet af Jörund Lien fra Norge der havde

de skudt kudo med 6,5x55 140grains Rhino med perfekt resultat der findes ikke noen dålig kaliber

men mange dårlige kuler

vh Michael
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Hvad så til gris er 180 gr SP Interlock brugbar[xx(] eller skal der mere til[:0].

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#10
Har lige fået de første tilbagemeldinger fra en afrikatur hvor KJG kuglen anvendtes i kaliber 375HH.

Det var den nye 10g udgave der blev anvendt og den blev brugt til 5 forskellige af de store arter og det var en ubetinget success.
Gennemskud på alle og knald og fald effekt i alle tilfælde.

Jeg venter stadig på billeder derfra både de vanlige jagtbilleder og billeder fra skinningen.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Citat:quote:

Det var den nye 10g


10 Grams kugle i .375......[?][?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)