Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gravhund der destruerer
#1
Hej allesammen.

Vi har en gravhund der er 6 år gammel. Vi fik hunden for et halvt år siden, fordi vi manglede selskab til vores ruhår. Nu er vi flyttet til et paracelhus, hvor vi ikke havde plads til den store hund.
Efter gravhunden er blevet alene, er den blevet mere "hysterisk" når vi tager afsted, den piver og ødelægger alt det den kan komme i nærheden af ud i værkstedet.

Min Far fik hunden gennem en kollega fordi den og en anden hund konstant stak af til en nærliggende skov, hvor de suplerede kosten med kaniner. De havde ialt 5 hunde så den er jo vant til at have selskab hele tiden.
Det skal lige nævnes at det ikke er noget nyt at den piver når vi ikke er hjemme. Da vi stadig havde ruhåren skabte den sig også ovre i hundegården. Jeg tror heller ikke der er tale om understilulering, da vi går flere længere ture hver dag.

Nu kommer spørgsmålet så.
Er der noget vi kan gøre for at hunden får det bedre? Det er jo tydeligt at den ikke har det godt med at være alene. Vi ville jo gerne beholde den, med hvis den kun har det godt når vi er hjemme er det jo nok bedst af aflive den.

Håber i har det geniale tip der skal til for at finde en løsning.

[Image: mvh.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Hej

Jeg skal ikke kloge mig på din hund, men kan anbefale en hundeadfærdsfidus, der har haft stort held med et par kollegers problemhunde. Med ganske få midler.
Ved jo ikke hvor du bor, men jeg vil gerne formidle kontakt. Hun bor i Storkøbenhavn.

Held og lykke

Jimmy

Hellere død end rød
Svar
#3
Hej Jimmy
Det lyder interesandt.
Jeg bor i sønderjylland.

Skal hun se hunden, eller giver hun også råd på andre måder ?

Hvad koster det ?

[Image: mvh.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#4
Hej igen

Så vidt jeg ved skal hun se hunden i dens vante omgivelser, men jeg kender ikke så meget til de nærmere omstændigheder, pris mm.
Men jeg vil gerne undersøge det[Smile]

Når du nu bor i Sønderjylland kunne du også prøve at kontakte Bille (Politiets dyrlæge) han har klinik i Sønderjylland et sted, og er eftersigende ret skrap til den slags også. http://www.vet.dk

Jimmy

Hellere død end rød
Svar
#5
Citat:quote:

Så vidt jeg ved skal hun se hunden i dens vante omgivelser, men jeg kender ikke så meget til de nærmere omstændigheder, pris mm.
Men jeg vil gerne undersøge det[Smile]


Hvis hun skal herover bliver det nok lige pepret nok, men du må da gerne lige undersøge det.

Citat:quote:

Når du nu bor i Sønderjylland kunne du også prøve at kontakte Bille (Politiets dyrlæge) han har klinik i Sønderjylland et sted, og er eftersigende ret skrap til den slags også. http://www.vet.dk


Det undersøger jeg lige nærmere.

[Image: mvh.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#6
Hej nu har prøvet at følge et råd min far fandt på nettet.

Hunden skal eftersigende gerne befinde sig et sted den forbinder med Hygge. så nu har hunden fået lov til at være inde i køkkenet sammen med den stol den plejer at have for sig selv i stuen. Fantastisk nok har hunden ikke vist destruktiv adfærd de 2 gange den indtil viddere har været alene [Big Grin]
Den har kun været oppe på køkkenbordet for at kunne se ud af vinduet [8D]

[Image: mvh.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Hej nu har prøvet at følge et råd min far fandt på nettet.

Hunden skal eftersigende gerne befinde sig et sted den forbinder med Hygge. så nu har hunden fået lov til at være inde i køkkenet sammen med den stol den plejer at have for sig selv i stuen. Fantastisk nok har hunden ikke vist destruktiv adfærd de 2 gange den indtil viddere har været alene [Big Grin]
Den har kun været oppe på køkkenbordet for at kunne se ud af vinduet [8D]

Har du kigget i kagedåsen på øverste hylde...Du ved, den med dine yndlingssmåkager [Wink]

[Image: mvh.jpg]



Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Har du kigget i kagedåsen på øverste hylde...Du ved, den med dine yndlingssmåkager [Wink]



Nej der er der desværre ingen grund til at tjekke [V]
Jeg har ikke haft sådan en dåse i meget lang tid [xx(][V][Big Grin]

[Image: mvh.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)