Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako/Tikka montage
#1
Jeg er lige i gang med at skifte centrale dele af min våbengarderobe ud. Det resulterer i at jeg står med en Sako hunter 6,5x55 med en 30 mm Optilock montage og en Tikka 690 30-06 uden montage. Brillerne er en Zeiss 3-12x56 og en Leupold 6,5-20x40. Er det muligt at skifte rundt med kikkerterne mellem de to rifler (med indskydning). Jeg vil helst bruge Optilock, både fordi den har fået meget ros herinde, fordi den bruger Sako/Tikkas eget "spor", og fordi der følger en med. Hvis det ikke kan lade sig gøre (det ser ikke ummiddelbart sådan ud på Sakos hjemmeside: http://www.sako.fi/pdf/specs/Optilockbase.pdf ) vil jeg høre om der er andre muligheder for at få det til at gå op? Jeg har set på Leupold, Burris og Warne, men kan ikke rigtigt finde en løsning [Sad].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Selv om det er samme ringe de bruger, så er Sakos baser koniske og Tikkas er lige. Du kan eventuelt løse problemet ved at få monteret en picatinyrail på begge rifler. Den findes der nemlig optilock montager til også. Du kan måske nøjes med at købe selve baserne og eftermontere ringene på dem.

JPL
JPL
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Selv om det er samme ringe de bruger, så er Sakos baser koniske og Tikkas er lige. Du kan eventuelt løse problemet ved at få monteret en picatinyrail på begge rifler. Den findes der nemlig optilock montager til også. Du kan måske nøjes med at købe selve baserne og eftermontere ringene på dem.

JPL



Tak for ideen, men jeg er ikke så tosset med picatinyrail. Jeg synes at det ser så millitært ud [:I]. Og så er det aluminium, det hører ikke til i en montage, i mine øjne.
Kunne man forestille sig at man kunne få nogle weavertype baser (i stål), og så brugte Leupold PRW? De virker meget tiltalende. Det kræver vel at der er samme afstand mellem baserne og de tværgående spor i dem, men det er vel ikke noget en bøssemager ikke kan klare.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)