Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX-III 4.5-14X50 LR Illum
#1
Jeg blev pludselig nødt til at have sådan en fætter[:p]. Jeg gav 6000,-alt ialt i en byttehandel, er der nogen som kan give lidt konstruktiv kritik[:I].
Jeg har ikke haft en kikkert med parallaksejustering før, jeg regner med at bruge den til lidt feltskydning,den skal på min 6.5er som har følt sig lidt dårligt påklædt siden swarovskien flyttede over på min 243.Den er med fine duplex.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Har selv en af de gamle vari-x III 4,5-14x50 med illu.

Din er forbedret ved at paralax nu sidder på siden og den udvendige diameter på objektivet er blevet mindre med samme linse.
Du kan også bestille leupolds egne alu flip linsebeskytter til den, de monteres inden i rørets gevind hvor du også drejer modlys blænden på. Disse giver en mindre ydre diameter end Butler Creek og er magnet styret og helt lydløse. Fordel vurder selv.

Tillykke med den

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Bare en tilføjelse.

Den har forholdsvis kort mellem rør. det betyder ikke noget på en
kortlås(243 eller 308), men kan være et problem på en langlås, som den du vil bruge den med.

Montagerne skal ikke være for brede, så vil du næsten med garanti ikke
have meget justerrum.

jeg vil derfor anbefale et sæt Leu QRW de passer på min Win 70 langlås.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Hvis det bliver et problem må jeg jo så flytte den over på min 243, men den er godt nok købt til 6.5eren, men er det ikke noget med at der er mere øjenafstand på leupold, min montage på min husqvarna 1640 er en krøbling, jeg havde nemlig problem med min S&B 3-12X50, inden jeg fik nyt skæfte på, der var der simpelthen for langt derud, jeg måtte strække hals, og det er jo ikke ligefrem ideelt i den situation.Så jeg må nok sige at jeg bliver en smule skuffet hvis det bliver et problem igen.
Jeg skal ned til rex på ladekursus imorgen så jeg får ikke tid til at montere og indskyde før søndag.
Hvordan er den ud til 200m?, jeg tror det fine kors gør det noget lettere at se hvad der skydes på, end fra min S&B og swarovski som begge er med tysk 4.
Montagen på 6.5eren er en millet.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
Jeg har selv samme kikkert,og er ganske tilfreds..
jeg har købt orig.Leupold linsebeskytter til den,det er genialt

underligt at andre kikkert fabrikanter ikke har opfundet samme system
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#6
Den evt. længere øjenafstand løser kun mellemrørsproblemet hvis den tilfældigvis passer når kikkerten er monteret.

Som før skrevet har jeg min monteret med leupold QRW i medium højde på en win 70 langlås, men der er ikke meget justerings rum.

På min 300 rum har jeg den samme kikkert bare i en Mark 4 udgave.
Her er problemet at jeg med brug af badger max 50 montager ikke kunne montere kikkerten hvis der ikke var et ekstra spor i baserne.

Skal du alligevel til Rex, så tag riflen og kikkerten med, så skal Rex nok hurtigt finde ud af hvad der kan lade sig gøre.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Jeg tog chancen og smed den på 6.5eren, og den passede men montagen er nok i det højeste nu, kikkerten har dog mere parallakse/forskydningsproblem eller hvad det hedder når det kan være svært at se igennem uden at få skygger og tunnel effekt end mine andre kikkerter, skyldes det den større forstørrelse? Det er dog et rigtigt skønt trådkors den er udstyret med.Det er en del lettere at placere det i centrum når man kan se det.[Big Grin]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Jeg tog chancen og smed den på 6.5eren, og den passede men montagen er nok i det højeste nu, kikkerten har dog mere parallakse/forskydningsproblem eller hvad det hedder når det kan være svært at se igennem uden at få skygger og tunnel effekt end mine andre kikkerter, skyldes det den større forstørrelse? Det er dog et rigtigt skønt trådkors den er udstyret med.Det er en del lettere at placere det i centrum når man kan se det.[Big Grin]

+GONE2HUNT+



Der hersker nok ikke meget tvivl om at en Leupold kræver et mere præcist placeret øje end en europæer.

Til gengæld har den sjældent paralax fejl. Kig andre tråde om dette emne, der er nok at tage af og en enkelt bidrager starter hele tiden
nye eller omformulerer andre, hvorfor vides ikke med sikekrhed.

VH Søren

Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Har læst ørkenvandringen-eller salgsindafbagdørentråden[xx(] men når nu folk så gerne vil så lad dem dog, men gør som med vagttårnet[Wink].

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
Hej Tonny

Jeg har en kikkert magen til din og er ganske godt tilfreds.I starten oplevede jeg også "skygger" i røret indtil jeg havde vænnet mig til hvordan jeg skulle placere kinden så der var "rent" rør
Der skal være lidt længere øjenafstand end på andre mærker for at få det bedste "kig"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)