Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
måling af pibelængde?
#1
Hej. Jeg skal til at søge om bæretilladelse og der står at jeg skal opgive pibelængden og jeg ved ikke hvad den er. Hvordan måler jeg den? altså hvorfra?
Hvis der er nogen der kender min så kan i måske svare mig på det uden jeg skal måle.
Det er en Midland 6,5*55
/MVH JLP
Svar
#2
Det teknisk korrekte mål er længden af hele piben inkl. den del, der er skruet ind i låsestolen. Politiet er imidlertid i reglen tilfredse med målet fra forkanten af låsestolen til mundingen.

Asumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
skide lækkert! tak for det. by the way er det der Midland noget jeg kan finde noget om et sted på nettet. Vil godt vide noget mere om det, nu hvor jeg har sådan en baryler. Bare hvis du kender et eller andet... du er jo lidt af en haj [Big Grin]

P.S takker igen
Svar
#4
Hejsa...Der satte du mig på en prøve, det var faktisk ikke nemt at finde noget om dem. Jeg var sikker på de ikke blev produceret mere, og fandt et site om historien bag. De blev i 1956 overtaget af Parker-Hale..Klik på disse links.

Mvh Great Dane

http://www.4-10.freeuk.com/midland.html
http://www.parker-hale.com/
Great Dane

Svar
#5
Okay. Det må jeg***sige... det var godt gået, tak for det. Men tænkte på vil det så sige at min riffel er fra før 56? for den ser ikke så gammel ud. Det kan selvfølgelig også være at de bare fortsatte med at producere midlands riffler med midlands navn. Who knows..
Men tak i hvert fald!
/JLP
Svar
#6
Det er vist en fortsættelse, har nemlig også gået og tænkt det samme. Mener bestemt den sidste jeg så var nyere[Big Grin]...Sådan nogle snydepelse

G.D.

Ps. I weekenden stod jeg med en Midland dobbeltriffel i hånden, grim og tung som bare fa.... Og i det mest åndsvage kaliber, nemlig 303b. Pris 85000,- Den burde end ikke koste halvdelen, sammenlignet med tilsvarende pænere og bedre kalibrerede, solgt på auktion på det sidste.
Great Dane

Svar
#7
De rifler som i perioden mellem ca 1980 og 2000 blev solgt under navnet midland er ombyggede enfield mod 03 rifler som blev forberedt til kikkert, forsynet med ny pibe, nyt skæfte, underbeslag og aftræk.

jbn
Svar
#8
Hej Jørgen.

Den jeg tænkte på var baseret på en M98 lås, men jeg blev da overrasket over at de stoppede helt tilbage i 56.

G.D.
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)