Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 75 og Sako Quad, samme baser??
#1
Hej Alle [Smile]

Jeg er kommende nyjæger og skal op til prøve den 17 i næste måned, og hvis alt går vel så skal jeg op og hente Mine nye skydejern[Big Grin]
Jeg har været så dristig allerede at have købt sagerne inden jeg har bestået prøven, har købt en Beretta 686 Silver pigeon 12/76, en Sako Quad i 22 LR og extra pibe i .17 HMR og til sidst en Sako 75 Stainless Synth i 30-06... ja og så et 10´er skab en lerduemaskine og lidt andet godt.

Men mit egentlige spørgsmål er:

Jeg kunne godt tænke mig at kunne flytte kikkerterne frem og tilbage på min Quad og 75´eren,jeg har 3 forskellige kikkerter at vælge/bytte imellem, en Leupold VX-L 3.5-10x56, Leupold VX-II 6-18x40 og en Burris Sako Quad 3-9x32, alle med 1" rør jeg har som nævnt ikke fået riflerne hjem endnu og glemte at se efter [:o)] om det var det samme "system" på begge rifler, er der nogen der ved det? havde tænkt det skulle være Leupolds QR ringe og baser der skulle monteres da det jo efter sigende er et udemærket produkt.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
http://www.sako.fi

Du kan ikke flytte dine kikkerter til begge rifler selvom du anvender samme ring/base system på dem.
Afstanden mellem baserne er forskellige. 75eren er en longaction nr IV og Quad er jo bare en kort salonlås.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Den eneste mulighed der er, hvis du ønsker at kunne flytte kikkerterne rundt, uden at skulle løsne ringe er ved at få monteret rail, på dem begge.

mvh
Carsten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)