Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plante pil
#1
Hej

Jeg har tænkt mig at lave en lille miniremise, da mit engstykke er ret åbent. Den skal primært bestå af pil, da det er en ret våd eng der oversvømmes hvert år. Jeg regner egentlig med bare at klippe nogle pilegrene skråt af, og stikke dem i jorden. Planen er at plante en firkant på ni gange ni planter, og så lade være med at sætte de inderste tre gange tre. Jeg har i dag gravet 15 elmetræer op på en tilsvarende eng. Både for at blande lidt, og for at lave et frit skudfeldt. Hold kæft hvor var de tunge. Jeg glæder mig ikke til at bære dem ned over engen i morgen [:0].
Er det fint nok bare at stikke pilegrene i jorden, eller skal de slå rødder først? Der er meget vådt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Det er rigeligt bare at stikke dem i jorden.. Pil er ekstremt hurtigt til at slå rod, hvis der er bare lidt fugt i jorden.
held og lykke

Jimmy

Hellere død end rød
Svar
#3
halløj Uffe
jeg har 2 x 1/2 ha med 3 forskellige pilekloner. de er rigtig gode først på året men desværre smider de bladene og står nøgne allerede først på jagtsæsonen.
det vil være perfekt med en fodpose af f.eks. tæt fyr hele vejen rundt for at lave læ.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Så har pilene fået godt fat men jeg vil gerne have dem lidt mere buskede. Hvornår er det rigtige tidspunkt på året for at klippe dem over, og hvor meget skal jeg lade stå? Der vil vokse græs op omkring dem og der vil ikke blive luget [:I].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Du kan klippe dem nu, de vil skyde 9dobbelt fra foråret af. Som fodpose kan du også bruge rørflegen. Noget meget sejt græs, er utroligt tæt i bunden og ca 50 cm højt.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Du kan klippe dem nu, de vil skyde 9dobbelt fra foråret af. Som fodpose kan du også bruge rørflegen. Noget meget sejt græs, er utroligt tæt i bunden og ca 50 cm højt.



Tak, det gør jeg ved lejlighed.

Det der rørflegen, er det noget jeg vil få problemer med i fremtiden og kan det tåle at være oversvømmet i vinterhalvåret?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Jeg tror godt det kan tåle noget vand, mit er da ikke forsvundet endnu. Det breder sig heller ikke, men er mere en vild manke der hvor det er sået.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)