Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Startpistol-riffel
#1
En af mine venner skal skyde et løb igang imorgen. Da han ikke har en startpistol, spurgte han mig om han kunne fjerne projektilet fra en 6,5x55, og lukke krudtet inde med lidt stearin. Jeg kan ikke gennemskue konsekvenserne, og spørger derfor her. Er det forsvarligt?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
nej

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
At optræde et offentligt sted med en jagtriffel, hvor det oprindelige projektil er erstattet med et andet?

Det var ikke et stunt jeg ville udføre...

Men lad høre hvordan det gik...

[Image: popcorn.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Hvis han skal optræde offentligt, med våben, så er REGEL NUMBERO UNO: SPØRG SHERIFFEN.

Ved Tvivl: SPØRG IGEN

Hvis han optræder uden godkendelse, og nogen får ondt i en hvis legemsdel, så KAN konsekvensen være at samtlige tilladelser inddrages.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Jeg tror også jeg ville vælge feks en appelsinkanon i stedet for, så får man da højest konfiskeret hårlak, appelsiner og evt storm P kanonen [Wink]

MVH BlaserGun

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]
Svar
#6
Det vil heller ikke virke med røgsvagt krudt.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

At optræde et offentligt sted med en jagtriffel,


Tak for de mange svar. Løbet starter på privat grund, men det virker stadig som om det er en dårlig ide [B)]. Hvis vi nu ser bort fra det lovmæssige, og udelukkende ser på det tekniske, hvad vil der så ske? Mest fordi jeg er nysgerrig, når jeg nu er igang med at tænke over det.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Citat:quote:

Jeg tror også jeg ville vælge feks en appelsinkanon i stedet for, så får man da højest konfiskeret hårlak, appelsiner og evt storm P kanonen



Dårlig idé fordi så får man nemlig en sigtelse for overtrædelse af våbenloven = Klækkelig bøde, konfiskation af jagtegn og samtlige våben i våbenskabet[}Smile]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#9
Hvad med en Bl****?? Den kan vel næppe kaldes en riffel og er vel derfor ikke omfattet af våbenloven???[:o)][Big Grin][B)]

Sorry...[:o)]

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Det må da være til at finde en hundeprop pistol et eller andet sted i Østdanmark?
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Sorry...[:o)]


No hard feelings, think you are born to be like ....... [:o)][Wink]

MVH BlaserGun

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]
Svar
#12
Citat:quote:

Hvis vi nu ser bort fra det lovmæssige, og udelukkende ser på det tekniske, hvad vil der så ske? Mest fordi jeg er nysgerrig, når jeg nu er igang med at tænke over det.

Ikke en skid. Det vil gi' et lille pop.
Du skal ha' en overordenlig god lukning for at få et knald med røgsvagt krudt.
Svar
#13
Køb en 9mm startpistol. Den gi'r et ordentligt drøn. Du ansøger på samme formular som til riffeltilladelse. Tilladelsen er gratis.
Svar
#14
Hvad hvis man skifter til haglgevær, og hælder haglene ud?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Stadig kun et lille pop. Hvis du fylder salt i, i stedet for hagl hjælper det på det.

Der fås også indstikspatroner til haglgevær, der passer til løsskud
Svar
#16
Må jeg komme med et forslag:

Gak ned til bageren og køb nogle rundstykker!! og spis dem!!

DEn papirspose du får dem i, pustes derefter op med luft!

Resten kan man vel selv regne ud! ... mon ikke det giver et højt nok knald til at starte et løb?[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Citat:quote:

Hvad hvis man skifter til haglgevær, og hælder haglene ud?


Det virker skam fint, og giver et højt flot brag med en masse røg så tilskuerne også kan se løbet er skudt i gang !

...men kun hvis du bruger en haglpatron med sortkrudtladning [^]

(Det blev brugt til hundetræning i gamle dage, men det stoppede da man gik over til røgsvagt krudt. Røgsvagt krudt er i modsætning til sortkrudt afhængig af trykudvikling for at fungere rigtigt. Det er derfor røgsvagt krudt kaldes et drivmiddel mens sortkrudt vel nærmere er et sprængstof).

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)