Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtfelt riffel igen igen....
#1
OK, hvis man nu havde 10000,- til køb af riffel (uden optik).

Riflen skal primært bruges til Jagtfeltskydning.

Den skal være i kaliber 6,5 eller 308W (nem og billig adgang til ammo) Den må gerne være tung (stabil og rar og skyde med). Den skal kunne indeholde mindst 5 patroner i magasinet.

Altså hvad skal man købe for at få max præcision for ovennævnte beløb ?

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#2
Jeg er ret pjattet med Tikka T3 varmint stainless, og regner med at købe en indenfor overskuelig fremtid. Jeg går ud fra at den har et udmærket præcisionspotentiale, men det er muligt at der er andre muligheder, hvis man er højrehåndet, og ikke er forhippet på på plastic og rustfri.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Hej Lani

Her i my country en Cooper classic i 25-06 ..i venstrehandet model[Big Grin][Big Grin]

Mvh..Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
Tjaa...

Jeg har for kort tid siden købt mig en Remington VLS´er i 308 win, og på trods af, at jeg kun har hældt ca. 50-60 stk. fabriksammo gennem den, så lader den til, at have en temmelig god præcisionspotentiale.

[Image: lgsil_700vls.jpg]

Jeg havde egentlig planer om en andet aftræk, men efter en smule polering og indstilling, så skal det bestemt ikke skiftes.
Jeg har frilagt piben, men endnu ikke beddet låsen - det virker umiddelbart ikke til at være videre nødvendigt.

Den tør jeg godt anbefale.

Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Michael D.

Tjaa...

Jeg har for kort tid siden købt mig en Remington VLS´er i 308 win, og på trods af, at jeg kun har hældt ca. 50-60 stk. fabriksammo gennem den, så lader den til, at have en temmelig god præcisionspotentiale.


Hvad står sådan en i ?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Ca. 6-7 kg. - alt efter dine handelsevner [Big Grin]

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#7
Citat:quote:

Her i my country en Cooper classic i 25-06 ..i venstrehandet model


Hej Eric.

Det ser ud til at være en fin riffel, men den fås kun i enkeltskud i de kalibere jeg ønsker [V]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#8
Hej Lani

Sorry about that..jeg missed jeres posting om 6.5 eller 308W[|)]

min focus var om pris i jeres posting[Smile]

Mvh..Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#9
Tjah, jeg holder med Uffe

Jeg har fået forkølet mig på T3 super varmint, den vejer 3,7 kg i 6,5 og skal når jeg får solgt den, erstatte min Sauer STR ...

Den er med listepris på 10.000,- men nok til at få billigere [:I]

Hvis den skyder som min Continental, så skal jeg ikke klage ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Jeg syntes også at T3 super varmint var fed, indtil de lavede den i rustfri. Den første model var med mangan belægning ligesom Tactical modellen.
Jeg kan heller ikke lide skæftet, der vil jeg hellere have et laminat skæfte.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#11
Hej alle.

Jeg ved godt det ikke er hverken 6,5x55 eller 308, men har I bemærket denne side:

http://www.korsholm.biz/Jagt/produkter/r...sako75.htm

Der er da en enkelt 243.

JPL
JPL
Svar
#12
Det er en kæmpe fejl, at den ikke kan få's i 6,5x55 og 308
Det er en super riffel, bredt forskæfte og tykt løb.
ligner en jagtriffel, ikke et banemonster ! et krydsmagasin der kan lades ovenfra !!!

Tror SAKO fik den sidste der kunne skaffes i dette kaliber [Big Grin]

Hilsen Steen
Svar
#13
hej lani. Brasholdt i hjørring har en sako 75 varmint demo model i 6,5x55. Den står til 10995 kr, men de plejer at være til at handle med.[Big Grin]
Svar
#14
Som Just Shot skriver har jeg en Sako 75 varmint i 6,5x55 som jeg har skudt med i godt et års tid nu og jeg bliver bare gladere og gladere for den. Den skyder bare fantastisk næsten lige meget hvad jeg fodrer den med. Men specielt 7 grams Lapua Scenar ladet til 910 m/s Og så har den jo et genialt magasin som kan lades mens det sidder i riflen hvilket er rigtig dejlig når man skyder feltskydning. Så skynd dig at tænde de blå blink og ræse op til Brasholt og kigge.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#15
Ha ha.... det kunne være jeg skulle det, men jeg der er vel lukket her i påsken, så måske i næste uge. Tak for oplysningen.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)
Mvh.LANI



Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Ha ha.... det kunne være jeg skulle det, men jeg der er vel lukket her i påsken, så måske i næste uge. Tak for oplysningen.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....og begynder og tude ;-)



Fik du handlet??
Svar
#17
Hva' med en S&L Classic? Den er jo dejlig tung og stabil. Bruger den selv. Og så koster den jo kun kr. 8-7000,-

Rune
Svar
#18
Han har vist hævet budgettet lidt....[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#19
@Cola

Du kan ikke sammenligne en S&L Classic med en Sako Varmint efter min opfattelse.

En Varmint har en rigtig tyk pibe ca 22mm, og giver dermed et mere stabilt grundlag for at lave meget tætte skudgrupper - at den menneskelig faktor kan vende op og ned på disse begreber er en anden historie[Wink]
Classic har en ganske alm. jagtpibe.

Jeg glæder mig til at teste min nye Sako Varmint for at se hvilke skudgrupper jeg og riflen kan opnå [8D]
Ekvipagen inkl. sunshade vejer godt 5 kg.

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#20
Hej Halvautomat.

Jeg er bestemt helt enig med dig!

Men som du selv er inde på, så er der andre ting end snævre grupper som gør sig gældende under jagtfeltskydning.
Jeg syntes Classic har en super balance/vægt (naturligvis individuelt), god kort pibe og så er jeg udpræget tilhænger af "No Nonsen" våben helt generelt[Smile].
Desuden ser jeg det som et plus under jagtfeldtskydning, at man ikke er alt for øm over sin riffel og så er en riffel i mellemprisklasse jo relevant.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)