Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ad hel.... til !!!!Jeg
#1
Moin [Smile]

- Jeg håber oraklet kan hjælpe mig med følgende problem/spørgsmål.:

Hornady 165 gr. SST ladet med Vihtavuori 140 . 44 gr.

Afskudt i en Tikka T3 cal 308 .

- Jeg kan simpelthen ikke holde dem samlet, skudbillede er mere eller mindre ens, næsten uanset skydestilling.[xx(]
Højde ok i billedet, men ellers ligger de spredt ud til siden, ens både mod venstre og højre..

Er ladning for stor ? Passer kuglen bare ikke til Tikkaèn ? eller hvad fa.... går der galt [V]

Håber nogen af jer kan give et eller flere gode bud på, hvad som kan være galt..[B)]
Har aldrig før oplevet noget lign...

På forhånd mange tak for svar/råd !!
Hilsen DIB

( skal lige sove 8 gange endnu - så 14 dage Afrika..[Big Grin][Wink])

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#2
Kan den holde andet bedre samlet?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Jep !
Har indtil fornys skudt med 150 gr.
No prob !
Men jeg har lidt forskelligt i 165 gr - hvoraf barnes tsx skal med
sydpå..herefter ..havde jeg egentlig tænkt mig at fortsætte med at skyde med 165 gr. dvs som sst som billig trænings ammo og en interbond som jagt kugle...
men det skulle jeg måske glemme alt om...??[Sad]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#4
prøv N201 42,5 grs...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Har du renset den godt for tombak efter du har skudt med Barnes TSX?

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#6
Hvis variationen i skudbilledet kun er på den vandrette akse, kunne det tyde på aftrækkerfejl eller at du måske har skudt på en dag med vindstød fra siden?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
- Den er blevet renset godt og grundigt, og efterspændt m.m.
- Prøver på søndag igen..

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#8
Ja, i det ojeblik du efterspander den, saa skyder den anderledes igen. Hold dig til den samme ammunition og prov forskellige ladninger. Stor udgangs hastighed er ikke alt i verden hvis det ikke rammer. Er kikkerten skruet ordentlig fast??
Hvis den skal med til Africa om 8 dage burde du jo have haft alt det i orden sidste sommer hvor temperatur og alt det ville vare ens med destinationen sydpaa og ikke nu i pissekulde og forvente den skyder ens naar den kommer under sydlige himmelstrog
hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
Hvis du kan nå det!!!!
Prøv denne ladning 46,3 grains vihtavuori 150.Målt til 811 m/s og et meget flot skudbilled med Hornady sst 165 grains (308).

"No Mersy"

Sniper2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)