Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Støv på linsen hos Zeiss
#1
Jeg har købt en Zeiss 3-12 x56 og da jeg fik kikket rigtigt igenmen den opdager jeg at der er støv inden i den.
jeg kan se et lille hår på 2 mm samt en 5-6 korn lidt mindre, man kan kun se det på 3- 6 i forstørrelse, det er måske helt uden betydning, men bør de ikke pudse linsene før de sætter dem i.

Er der nogen som kan give råd om jeg skal sende den ind eller skal jeg leve med det??

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
Mon ikke de renser den uden beregning. Prøv at kontakte din forhandler. Du får måske oven i købet en erstatningskikkert, så længe det står på.

JPL
JPL
Svar
#3
Har oplevet det med en S & B
Den blev via Korsholm i Skjern sendt til rep. (Tyskland?)
Det lignede små tordenfluer der var indeni kikkerten.
Ingen problemer.Ikke engang fragt eller lignende.
Super service fra S & B og Korsholm.
Mogens Nielsen. Skanderborg.
Svar
#4
Citat:quote:

Du får måske oven i købet en erstatningskikkert, så længe det står på.



Øhhh hvilken planet kommer du fra??

Afleverede min Zeiss 6-24x56 efter 5 ugers brug med defekte stilletårne (14/2-2007).

Her d. 3/4 magter de (Zeiss)ikke engang at fortælle om kikkerten er nået frem til rep eller om hvad der skal ske med den eller vigtigst hvornår jeg får den igen......

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Jeg købte en Zeiss for et år siden. Den første dag jeg havde den hjemme opdagede jeg 3-4 støvkorn inden i den. De sås kun tydeligt ved 12 x forstørrelse. Dagen efter talte jeg med "min" bøssemager, han kontaktede importøren og kikkerten blev vekslet til en ny (efter 2 dage). Så det kan også gå hurtigt.
Men det værste er egentlig, at så relativt mange "kvalitetskikkerter" (jeg har efterhånden hørt om en del) har behov for service så tidligt.
Flere af problemerne burde være fanget i en sluttest på fabrikken.

Mvh
Karsten
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Du får måske oven i købet en erstatningskikkert, så længe det står på.



Øhhh hvilken planet kommer du fra??

Afleverede min Zeiss 6-24x56 efter 5 ugers brug med defekte stilletårne (14/2-2007).

Her d. 3/4 magter de (Zeiss)ikke engang at fortælle om kikkerten er nået frem til rep eller om hvad der skal ske med den eller vigtigst hvornår jeg får den igen......


Øhh - der var jeg måske nok lidt for hurtigt ude, Gammeltoft - men den ene gang jeg har oplevet en fejl i en Svarowski, kom der da en erstatningskikkert til brug så længe reparationen stod på.
Jeg gik naturligvis ud fra at Zeiss havde samme serviceniveau, sorry.

JPL
JPL
Svar
#7
Jeg gik naturligvis ud fra at Zeiss havde samme serviceniveau, sorry.

gid det var så vel[Sad!]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Jeps,
har selv samme erfaring med Østrigerne.
Er der en sjælden gang en fejl så er der hurtig respons.
Specielt Kahles er extremt service orienterede.

Mht. Zeiss har jeg selv hørt flere skrækhistorier og troede egentlig ikke på noget af det, men må sande at det nok desværre forholder sig sådan.
Det er ihvertfalt utilgiveligt at der indtil videre er gået over 7 uger uden at kunne få oplyst noget som helst.

Når/hvis skidtet kommer tilbage bliver den øjeblikkeligt byttet til et andet mærke.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Du får måske oven i købet en erstatningskikkert, så længe det står på.



Øhhh hvilken planet kommer du fra??

Afleverede min Zeiss 6-24x56 efter 5 ugers brug med defekte stilletårne (14/2-2007).

Her d. 3/4 magter de (Zeiss)ikke engang at fortælle om kikkerten er nået frem til rep eller om hvad der skal ske med den eller vigtigst hvornår jeg får den igen......

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hej Gammeltoft

Jeg oplevede for et par år siden at trådkorset i min Zeiss kikkert knækkede. Indleverede den til rep. og fik at vide der ville 2-3 uger..
Da tiden var gået kunne forhandleren hverken få svar på forventet reparationstid osv.
Det stod på i yderligere nogle uger med flere rykkere.
Jeg blev rådet til at skrive til importøren, og forfattede en mail hvor jeg fortalte om min situation og spurgte til deres servicemål.

Derefter gik alting meget stærkt. Zeiss (brock michelsen) kontaktede min forhandler og to dage efter stod jeg med en NY kikkert.
Zeiss undskyldte mange mange gange og forklarede sig med værkstedsproblemer i Tyskland. Men det er somsagt et par år siden og jeg synes da det er ringe hvis de ikke har fået bedre styr på sagerne.

Men prøv at skrive til Brock Michelsen, så kommer der måske skub i sagerne..

Jimmy

Hellere død end rød
Svar
#10
Jeg har en Zeiss Varipoint. Lystårnet gik i stykker,og jeg gik ned til den lokale optiker. Han sendte den til Brock & Michelsen som sendte den til tyskland. 14 dage efter havde jeg den tilbage, med ny opdateret lystårn. Det er ikke altid sådan at der går flere uger.
Svar
#11
Hvis er ikke er sket noget efter et par uger, vil jeg da mene at hvis din forhandler vil have nogle glade og tilfredse kunder så giver han dig en låne kikkert af samme mærke og så tager han kampen med importøren, det kan da ikke være dit problem. Jeg er blevet lovet at hvis der bliver nogle problemer med min Zeiss som jeg får om et par dage, så kan jeg til en hver tid få en låne kikkert af samme kvalitet mens jeg venter på en ombytning eller rep.

Venlig hilsen
Søren
Svar
#12
Jeg er sikker på at forhandlen vil hjælpe alt det han kan, men jeg købte netop den her Zeiss fordi den Z6 som jeg havde bestilt først kommer sidst i maj og det går bare ikke, Har en aftale med et par svin i April og en buk i maj[Big Grin]
Den bliver sendt ind, men først til August og med det Gammeltoft har oplevet tager jeg ikke chancen. der er vel 10 års garanti på røret, så mon ikke det går[Wink]

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)