Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300Win.Mag med 220 grains NP
#1
Hej med Jer

Er der nogen der har erfaring med ladninger for 220 grains Nosler Partition i 300Win.mag. Jeg vil helst bruge MRP krudt, og hylstrene er RWS (vejer 270 grains, som "Norma Heavy" hylstre).

Det tætteste jeg selv er kommet, er nogle max. ladadata for Sierra RN på 66,4 grains, men for Norma Light hylstre. Ifølge Norma ligger ladning for heavy hylstre typisk 5 grains under light, og da tværvæggen i NP også giver ekstra tryk, er jeg henne ved at starte helt nede på ca. 57-58 grains, med et mål på ca. 60-61 grains efter gradvis forøgelse og trykvurdering.

Nogen der har praktisk erfaring med Nosler Partition 220 grains i "heavy" hylstre og med MRP krudt ?

Mvh. Ole ( http://www.okhansen.dk )
Svar
#2
Hej ole.

Jeg har ladet en del 220grs. nosler partition i kal. 300 WIN. MAG. Det var dog i PMC. hylstre ladet med 70grs. MRP og cci 250 fænghætter og en patron længde på 84mm.

Jeg fik dem målt over kronograf til 815m/s. I en SAKO 75, uden nogen tegn på for højt tryk.

men som du selv siger, så start nedefra og bevæg dig op af i ladning.

MVH 458wm.
Svar
#3
Hej igen

Tak for svar 458wm.

Jeg har nu prøvet at starte med 57 grains MRP hvilket gav 680 M/s.

Slutladningen blev 65 grains som gav 762 M/s. Fænghætterne var ved det tryk ca. 75% fladtrykte.

Mvh. Ole
Svar
#4
Lige et lille nysgerrigt spørgsmål....

Hvorledes måler man "75% fladtrykning" af en fænghætte?
Jeg lader selv en del og har altid godt kunne tænke mig at måle dette i %[8)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hej. Ja de 75% flade primer er nok meget svaere at maale. Jeg sammenligner factory afskydte primers med mine reloads sammenlign ogsaa din bolt. Jeg skyder med en 300 weatherby har altid flade primers.

Bo
Svar
#6
Hej igen

Fænghættevurdering er blot min egen visuelle vurdering. Er fænghætten uændret i forhold til før afskydning er den 0% og er fænghættehullet totalt udfyldt er det 100% og procenter der imellem er blot min egen vurdering. Begynder fænghætten at flyde bagud, og ind i diverse huller på bundstykket må det blive over 100% men så hårde ladninger bruger jeg aldrig.

Det kommer sig egentlig af at jeg er begyndt at registrere alle mine chronograferinger i et regneark, hvor jeg indskriver hvad hastigheden skulle være efter tabeldata, og hvad de rent faktisk er, og sammen med de resultater er det rart at have en ca. angivelse af hvor påvirket fænghætten var. Når der kommer lidt flere resultater lægger jeg det op på mine hjemmeside under et kommende menupunkt om "Genladning", som jeg arbejder på. Jeg skal nok give en melding på forummet når resultaterne er lagt op.

Mvh. Ole ( http://www.okhansen.dk )
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)