Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L M97DL pibeskift hvilket moment ??
#1
Hej Forum,

Er der nogen der ved med hvilket moment, man skal spænde de 2 umbrako bolte der benyttes ved pibeskift på en S&L M97DL.

Vh
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Spørg IGNORANT!!![Big Grin]
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Det jeg fik at vide da jeg købte min var: husk at spænde den bagerste først og ikke for hårdt. det var hos M Krogh, Jagtstuen i Århus.
Per
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#4
Citat:quote:

Montering av den nya pipan
• Kontrollera att pipläget i lådan är rent och lätt inoljat. Kontrollera att låsläget i pipans bakre del är rent och oskadat.
• För pipan in i lådan så att styrklacken i lådan kommer i det urfrästa spåret i pipans bakplan
• För in och stäng slutstycket i vapnets låda. Detta medför att pipan kommer i exakt rätt läge till pipan. Detta är en kontroll att pipan monterats rätt.
• Drag åt de båda låsskruvarna i lådan. Dessa skruvar skall dras åt endast måttligt med handkraft. Skruvarna skall alltid dras åt i ordningen först den bakre och därefter den främre. Pipbyte utfört enligt denna instruktion säkerställer att träffbildsförändringen blir minimal vid byte mellan olika pipor.



Fra den svenske agentens "manual"
http://www.classicvapen.com/PDF/Bruksanv...097-DL.pdf
Svar
#5
Hej,

Tak for svarene. Jamen så vil jeg fortsætte efter anvisningerne i den "svenske manual".
Jeg havde bare en ide om at træfpunktsændringen ville blive mindst mulig hvis der blev spændt med det samme moment fra gang til gang, og ikke bare med min finger fornemmelse.

Vh
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#6
Jeg bruger en mommentnøgle (for banerifler) som sælges af De Danske skytteforeninger ( http://www.skytten.dk - menupunkt skyttebutik) og den koster kr. 450,- Se under Våbentilbehør - værktøj m.v.

Min Sauer 202 spænder jeg med ca. 5 NM og det virker fint. Jeg ville gøre det samme med en S&L

Der findes vist også en unbrakonøgle som ca. 10 cm. ude har en udbøjning som fingeren kan holdes på, og man kan lade riflens vægt spænde, men samme resultat kan jo opnås med en alm. unbrako nøgle, hvis man holder den samme sted hver gang, mens riflens vægt spænder skruen.

Mvh. Ole
Svar
#7
Citat:quote:

Der findes vist også en unbrakonøgle som ca. 10 cm. ude har en udbøjning som fingeren kan holdes på, og man kan lade riflens vægt spænde, men samme resultat kan jo opnås med en alm. unbrako nøgle, hvis man holder den samme sted hver gang, mens riflens vægt spænder skruen.



Jeps, og den kan også købes i Vingsted.

Det er den der standard følger med bla. deres salonrifler og Sauer 200 STR.

Mon ikke den der "Ignorand" kunne tænkes at udgyde hvilket moment sådan en Slut med Larsen bør spændes med, eller er det bare momentskruer hvor hovedet knækkes af ved det rette moment......[Big Grin][Big Grin]

Gad vide om S&L er lige så følsom som Sauer mht rækkefølgen hvormed skruerne spændes??

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Hmmm,

efter længere tids søgen er det lykkedes at få lidt sparsomme oplysninger ud fra førerbunkeren hos Slut med Larsen.

Piben spændes efter forlydendet med samme moment som skæfteskruerne.

For at beskrive det er det lykkedes at snige et spionfoto ud fra bunkeren, af Dr. Nielsen i aktion inden han for alvor blev involveret i indviklede forklaringer omkring bits størrelser og lignende.

Som det ses på billedet er det anvendte moment "Dewalt 4".

[Image: Safariskydning-2006005.jpg]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Jeg har også set Ignoranten bruge andet end Dewalt... nemlig alm. skruetrækker som for mig så ud som noget der lignede 5 NM [8D]
Jeg har spændt mine med 5 NM [^]

Jeg har egentlig ikke tænkt på at en Dewalt støjer så meget at høreværn er påbudt (billedet) [Big Grin]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#10
Grunden til at han bruger høreværn er, at efter en længere prædken omkring bits, momenter og rækkefølge så ønsker han ikke at blive modsagt[Big Grin][Wink]

Bemærk osse de fyldige lommer. Der opbevarer han nye ører som han udleverer til dem der har haft tvunget ophold inden for hans stemmes rækkevidde.[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Grunden til at han bruger høreværn er, at efter en længere prædken omkring bits, momenter og rækkefølge så ønsker han ikke at blive modsagt[Big Grin][Wink]

Bemærk osse de fyldige lommer. Der opbevarer han nye ører som han udleverer til dem der har haft tvunget ophold inden for hans stemmes rækkevidde.[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.

The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]



Ja der kan jo være nogle der er så træge i opfattelsen, at det tager en rum tid før de har opfattet budskabet[Wink]
Der er et begreb der kaldes "barrel/case volume ratio" som jo kan være lidt svært at kapere[8D]. Det har ikke noget at gøre med det meget omtalte flaskehals problem, der jævnligt dukker op i arbejdsmarkedsdebatten[Wink]

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)